Ανακάλυψαν τον πλανήτη του Μίστερ Σποκ από το Star Trek! (Εικόνες)

Οι λάτρεις του Star Trek θα ενθουσιαστούν! Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν τον πλανήτη «Βούλκαν» που ήταν η πατρίδα του διάσημου εξωγήινου Σποκ, αξιωματικού του διαστημόπλοιου Enterprise.

Πρόκειται για έναν εξωπλανήτη γύρω από το άστρο 40 Eridani A (40 Ηριδανού Α) σε απόσταση 16 έτη φωτός από τη Γη, όπως μεταδίδει το star.gr.

Οι δημιουργοί του Star Trek είχαν προβλέψει, ότι ο υποθετικός πλανήτης «Βούλκαν», θα βρισκόταν σε τροχιά γύρω από αυτό ακριβώς το άστρο, το οποίο είναι ορατό με γυμνό μάτι από τη Γη.

Τώρα οι επιστήμονες, για πρώτη φορά, ανακάλυψαν έναν εξωπλανήτη, γύρω από το συγκεκριμένο άστρο, οπότε θα μπορούσε κανείς να πει ότι εντοπίσθηκε η πατρίδα του Δρ. Σποκ, δικαιώνοντας τους σεναριογράφους του Star Trek.

Ο «40 Ηριδανού Α» (επίσημα γνωστός ως HD 26965) είναι ένας πορτοκαλί νάνος με ηλικία περίπου τεσσάρων δισεκατομμυρίων ετών, λίγο πιο νεαρός, πιο μικρός και πιο ψυχρός από τον Ήλιο μας.

Ο εξωπλανήτης «Βούλκαν» (ή HD 269665b) έχει διπλάσιο μέγεθος και μάζα οκταπλάσια περίπου της Γης, ενώ το έτος του (μια πλήρης περιφορά γύρω από το άστρο του) διαρκεί 42 μέρες.

Επειδή κινείται πολύ κοντά στο μητρικό άστρο του, εκτιμάται ότι θα είναι πολύ καυτός και άρα μάλλον ακατάλληλος να φιλοξενήσει τη συνήθη ζωή.

Η ανακάλυψη έγινε από το τηλεσκόπιο DEFT στη νότια Αριζόνα, με επικεφαλής τον αστρονόμο Μπο Μα του Πανεπιστημίου της Φλόριντα, στο πλαίσιο της έρευνας του ουρανού Dharma Planet Survey και παρουσιάζεται στο περιοδικό “Monthly Notices” της βρετανικής Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Καταιγιστικό το «Κέπλερ»: Βρέθηκαν 95 νέοι εξωπλανήτες!

Πρώτη φορά: Εξωπλανήτες σε άλλο γαλαξία ίσως εντόπισαν οι αστρονόμοι