Σειρά ραδιοσημάτων από γαλαξία 1,5 δις. ετών φωτός μακριά εντόπισαν οι επιστήμονες

Οι επιστήμονες εντόπισαν επαναλαμβανόμενες εκρήξεις ραδιοσημάτων που προέρχεται από τα βάθη του διαστήματος.

Αυτή είναι η δεύτερη φορά που οι επιστήμονες έχουν καταφέρει να ανιχνεύσουν τέτοιες επαναλαμβανόμενες εκρήξεις. Ο νέος εντοπισμός μπορεί να βοηθήσει τους επιστήμονες να καταλάβουν, τι τελικά κρύβεται πίσω από αυτές τις μυστήριες εκρήξεις σε έναν γαλαξία που βρίσκεται 1,5 δισεκατομμύρια έτη φωτός μακριά από τον πλανήτη μας.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι οι γρήγορες ραδιοφωνικές εκρήξεις προέρχονται από αστέρια που εκρήγνυνται, αλλά υπάρχουν και αυτοί που υποθέτουν ότι μπορεί να είναι σήματα από κάποιο είδος ευφυούς ζωής.

Τα σήματα διαρκούν μόνο για ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου, αλλά η ποσότητα ενέργειας που εκλύεται ισοδυναμεί με την ενέργεια που παράγει ο ‘Ηλιος μας σε 12 μήνες.

“Μέχρι τώρα, υπήρχε μόνο ένα γνωστό επαναλαμβανόμενο σήμα (Fast radio burst -FRB). Γνωρίζοντας ότι υπάρχουν και άλλες πηγές εκεί έξω αυτό υποδεικνύει ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότερες εκρήξεις. Και με περισσότερους αναμεταδότες και περισσότερες πηγές διαθέσιμες για μελέτη, μπορεί να κατανοήσουμε αυτά τα κοσμικά παζλ. από πού προέρχονται και τι τους προκαλεί”, δήλωσε η Ingrid Stairs, αστροφυσικός στο UBC της Καλιφόρνια, όπως μετέδωσε η independent.co.uk.

Εντοπίζοντας δύο επαναλαμβανόμενα σήματα πιθανότατα σημαίνει ότι υπάρχει ένα πλήθο επαναλαμβανόμενων σημάτων, γράφουν οι ερευνητές σε μία από τις δύο ανακοινώσεις που δημοσιεύονται στο περιοδικό Nature.

Η ύπαρξη επαναλαμβανομένων εκρήξεων θα μπορούσε επίσης να επιτρέψει στους επιστήμονες να κατανοήσουν τις διαφορές από τις μεμονωμένες εκρήξεις, βοηθώντας τους να καταλάβουν περισσότερα για την πηγή τους και να παρακολουθήσουν μελλοντικές εκρήξεις.

Οι εκρήξεις ανακαλύφθηκαν κατά την διάρκεια πειράματος για την χαρτογράφηση της εντάσεως του υδρογόνου στον Καναδά (Canadian Hydrogen Intensity Mapping Experiment- CHIME). Μερικοί επιστήμονες ανησυχούσαν ότι το φάσμα των συχνοτήτων θα ήταν πολύ χαμηλό για να εντοπίσουν τα σήματα, αλλά τελικά βρέθηκαν πολύ περισσότερα από τα αναμενόμενα με τους επιστήμονες να περιμένουν ότι θα εντοπίσουν ακόμη περισσότερα.

Από τις 13 νέες εκρήξεις που εντοπίσθηκαν, τουλάχιστον επτά από αυτές καταγράφηκαν στα 400 MHz – η μικρότερη συχνότητα των ανακαλυφθέντων. Αυτό υποδηλώνει ότι μπορεί να υπάρχουν ακόμη περισσότερα, πολύ πιο χαμηλά για να τα εντοπίσει το CHIME.

«[Γνωρίζουμε τώρα] ότι οι πηγές μπορούν να παράγουν ραδιοκύματα χαμηλής συχνότητας και αυτά τα κύματα μπορούν να ξεφύγουν από το περιβάλλον τους και δεν είναι διάσπαρτα στο να ανιχνευθούν από τη στιγμή που φτάνουν στη Γη. Αυτό μας λέει κάτι για τα τις πηγές τους. Δεν έχουμε λύσει όμως το πρόβλημα, υπάρχουν πολλά κομμάτια ακόμα να προσθέσουμε στο παζλ”, λέει ο Tom Landecker, μέλος της ομάδας CHIME του Εθνικού Συμβουλίου Ερεύνης του Καναδά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Εντοπίσθηκαν μυστηριώδη ραδιοσήματα από την ίδια άγνωστη πηγή σε μακρινό γαλαξία (Βίντεο)