Στα χειρότερα καταλύματα, με πενιχρές δαπάνες για διατροφή και διασκέδαση και μόνο για λίγες ημέρες που δεν ξεπερνούν τη μια εβδομάδα, περνούν τις διακοπές τους οι Έλληνες τουρίστες εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, αλλά και των βαρύ φόρων που επιβάλλει το κράτος, ενώ την ίδια στιγμή, οι ξένοι τουρίστες μένουν στα καλύτερα ξενοδοχεία…
Και αυτήν την χρονιά ο εσωτερικός τουρισμός “πνέει τα λοίσθια” καθώς έχει συρρικνωθεί στο 1/3 σε σύγκριση με την προ κρίσης περίοδο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη «δεύτερη» τουριστική Ελλάδα, αυτή των μικρών καταλυμάτων και των λιγότερο δημοφιλών προορισμών που στηρίζονταν στον Έλληνα τουρίστα.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), οι αφίξεις και οι κρατήσεις από τις βασικές τουριστικές αγορές του εξωτερικού είναι sold out, με υψηλές πληρότητες ακόμη και τον Οκτώβριο, γεγονός το οποίο οδηγεί το υπουργείο Τουρισμού να ανεβάζει των πήχη των διεθνών αφίξεων σε επίπεδα άνω των 30 εκατομμυρίων έναντι των 28 και πλέον εκατομμυρίων!
Γερμανοί, Βρετανοί και λοιποί Δυτικοευρωπαίοι -και όχι μόνο- τουρίστες συρρέουν ήδη στα ελληνικά νησιά, με τα ΜΜΕ του εξωτερικού να συνδράμουν δεόντως, εξαίροντας τις ομορφιές αλλά και τις τιμές των ελληνικών προορισμών, με πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό των Ολλανδών, καθώς διαπιστώνουν ότι η χώρα μας είναι η πιο φθηνή ανάμεσα στους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης, επικαλούμενοι μάλιστα τα στοιχεία της δικής τους Στατιστικής Υπηρεσίας.
Αντίστοιχα, με βάση τα στοιχεία της Eurostat (τελευταία επεξεργασία 13/6/2017) και τα επίπεδα τιμών για τους καταναλωτές για το 2016, ξενοδοχεία και εστιατόρια στην Ελλάδα είναι φθηνότερα κατά 19% σε σύγκριση με τον μέσο όρο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τη χώρα μας να βρίσκεται χαμηλότερα σε σχέση με την Κύπρο ή την Ισπανία, αλλά ψηλότερα σε σύγκριση με την Πορτογαλία, την Κροατία και τη Βουλγαρία, που είναι η φθηνότερη χώρα στην Ε.Ε. ως προς τη συγκεκριμένη κατηγορία υπηρεσιών.
Τα νέα λοιπόν είναι αισιόδοξα από το εξωτερικό, ωστόσο εντελώς διαφορετική είναι η εικόνα όσον αφορά τον εσωτερικό τουρισμό, με τον Έλληνα να έχει περιορίσει την περίοδο των διακοπών του στο πενθήμερο, ενώ πλέον μία από τις τάσεις που φαίνεται να κερδίζει έδαφος μέσα στην κρίση έχει να κάνει με τις οικογένειες που προτιμούν πλέον να «πακετάρουν» τις διακοπές τους αναζητώντας φθηνές λύσεις all inclusive προκειμένου να ρίξουν τον προϋπολογισμό του ταξιδιού τους.
H πτώση του εσωτερικού τουρισμού έχει αντίκτυπο. Εκτός των δημοφιλών νησιωτικών προορισμών των Κυκλάδων, της Κρήτης ή του Ιονίου, στις ηπειρωτικές περιοχές της χώρας και τα μικρά καταλύματα – κυρίως πρόκειται για οικογενειακές επιχειρήσεις οι οποίες είχαν προσαρμοσμένο το προϊόν τους στον εσωτερικό τουρισμό και μένουν τώρα, όπως είναι φυσικό, εκτός των διεθνών αφίξεων.
Διαβάστε επίσης: Μισθοί πείνας -μικρότεροι του επιδόματος ανεργίας- και μερική απασχόληση σαρώνουν την αγορά εργασίας