Έξοδος της Ελλάδας στις αγορές – Σε ποιον οφείλεται η αναβολή σύμφωνα με το Bloomberg

Bloomberg

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο είναι πίσω από την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να αναβάλει την έξοδο της χώρας, σύμφωνα με το αμερικανικό πρακτορείο Bloomberg.

Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα του πρακτορείου, που επικαλείται τρεις ανώνυμες πηγές,  η ελληνική κυβέρνηση ανέβαλε προς ώρας την έκδοση του ομολόγου λόγω του ανώτατου ορίου χρέους που έχει θέσει το ΔΝΤ.

Ο διεθνής οργανισμός, ο οποίος αναμένεται να συζητήσει αύριο μια νέα πιστωτική γραμμή προς την Ελλάδα, έχει ορίσει ανώτατο επίπεδο χρέους που μπορεί να διακρατά η χώρα.

Το λεγόμενο  «ταβάνι»  στο χρέος περιλαμβάνεται σε μια σειρά εγγράφων που συμφωνήθηκαν μεταξύ των ελληνικών αρχών και του ΔΝΤ και ετοιμάστηκαν ενόψει της συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου, συμπεριλαμβανομένης της δήλωσης πρόθεσης και της περιγραφής των παραμέτρων του προγράμματος στήριξης και των μεταρρυθμίσεων που πρέπει να υλοποιήσει η Αθήνα.

Το ανώτατο όριο είναι τέτοιο, επισημαίνουν οι αξιωματούχοι, που η χώρα δεν μπορεί να εκδώσει άλλο χρέος μέχρι να αποπληρώσει κάποιο από αυτό που χρωστάει, που σημαίνει ότι πρέπει να περιμένει τουλάχιστον μέχρι τις 20 Ιουλίου όταν θα πληρώσει άλλα 4 δισ. ευρώ σε ομόλογα της ΕΚΤ.

Μία από τις πηγές, ωστόσο, δήλωσε στο πρακτορείο Bloomberg ότι ακόμη και μετά την πληρωμή προς την ΕΚΤ, το συνολικό χρέος της Ελλάδας θα συνεχίσει να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, καθιστώντας δύσκολη την έκδοση νέων ομολόγων.

Οι αξιωματούχοι που εμπλέκονται στις συζητήσεις, αναμένουν το ζήτημα να αντιμετωπιστεί γρήγορα και η Ελλάδα να ανακτήσει σύντομα την πρόσβαση στις αγορές.

Ένας άλλος τρόπος θα ήταν η Ελλάδα να αποκτήσει πρόσβαση στις αγορές χωρίς να αυξήσει άμεσα το χρέος της, χρησιμοποιώντας αντί αυτού εργαλεία όπως τα swaps, που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το προφίλ των λήξεων χωρίς να αυξήσουν το συνολικό φορτίο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Από «κόσκινο» οι συντάξεις – Επανέλεγχος σε όσες εκδόθηκαν το 2017

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ περνάει στην ιταλική εταιρία Ferrovie Dello Stato

ΑΚΟΜΑ: «Φωτιά» τα εκκαθαριστικά – Στα 1.350 ευρώ ο μέσος φόρος