Συνεχίζουν ακάθεκτοι τις προκλήσεις τους οι Τούρκοι στο Αιγαίο καθώς σήμερα σημειώθηκαν 41 παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου. Οι παραβιάσεις σημειώθηκαν από 10 μαχητικά σε Βορειοανατολικό, Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο.
Τα τουρκικά αεροσκάφη (επτά F-16 τα οποία πετούσαν σε τρεις σχηματισμούς και τρία CN-235) προέβησαν επίσης σε δέκα παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών. Δύο τουρκικά μαχητικά ήταν οπλισμένα.
Τα παραπάνω αεροσκάφη αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες.
Υπενθυμίζεται ότι πως ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο προειδοποίησε ότι δεν πρόκειται να μείνει αναπάντητη καμία πρόκληση και σημείωσε: «Την τελευταία περίοδο, η τουρκική προκλητικότητα έχει αυξηθεί.
Καθημερινώς, έξι με οκτώ αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας της Τουρκίας προκαλούν, παραβιάζοντας τον εθνικό εναέριο χώρο, κάνοντας υπερπτήσεις. Η απάντησή μας είναι άμεση.
Κανένα αεροσκάφος δεν μπαίνει στον ελληνικό εναέριο χώρο, χωρίς να αναχαιτίζεται. Το τελευταίο αεροσκάφος που προσγειώνεται είναι ελληνικό, χάρη στο θάρρος και τον επαγγελματισμό των στελεχών της Πολεμικής μας Αεροπορίας».
Ξεκαθάρισε ότι «η Ελλάδα είναι ειρηνική χώρα. Επιδιώκει την ειρήνη, αλλά δεν πρόκειται να μείνει αναπάντητη καμία πρόκληση απέναντι στην εθνική μας κυριαρχία. Είμαστε ισχυροί και έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να προστατεύσουμε τον εθνικό εναέριο χώρο και την ελληνική ΑΟΖ».
Πέραν των συνεχών παραβιάσεων, οι τούρκοι πιλότοι δίνουν το τελευταίο διάστημα δείγματα έντονης νευρικότητας. Το τελευταίο περιστατικό καταγράφηκε προχθές το απόγευμα κατά τη διάρκεια εμπλοκής ζεύγους τουρκικών με ελληνικά F-16, στα βορειοδυτικά της Χίου.
Κατά τη διάρκεια της καταδίωξης, η οποία πραγματοποιείται πάντα με αρκετούς ελιγμούς, ο πιλότος ενός εκ των δύο τουρκικών F-16 άφησε να απελευθερωθούν αερόφυλλα αλουμινίου (τα γνωστά στους αεροπόρους ως «chaffs») προκειμένου να «τυφλώσουν» το ραντάρ του ελληνικού μαχητικού που τον ακολουθούσε.
Δεν πρόκειται για συνηθισμένη κίνηση σε περίπτωση εικονικών αερομαχιών, ακόμη και αν αυτές οδηγούν σε επικίνδυνους ελιγμούς.
Στρατιωτικές πηγές αναφέρουν στην εφημερίδα «Καθημερινή» ότι πρόκειται για την τρίτη φορά εντός του 2017 που Τούρκος πιλότος απελευθερώνει «chaffs», προκειμένου να ελιχθεί και να ξεφύγει από το στόχαστρο του διώκτη του.
Πρακτικά τα αερόφυλλα αλουμινίου δημιουργούν ένα μικρό μεταλλικό νέφος, το οποίο έχει σκοπό να δημιουργήσει αντανάκλαση στο ραντάρ του αεροσκάφους που ακολουθεί. Αυτή η κίνηση δίνει στον πιλότο 1-2 δευτερόλεπτα, ώστε να πραγματοποιήσει έναν απότομο ελιγμό ή μια βουτιά προς τα κάτω και να ξεφύγει από το εχθρικό ραντάρ.
Πρόκειται, στην πραγματικότητα, για μικρού μεγέθους λωρίδες αλουμινίου. Θεωρείται ξεπερασμένος τύπος αεροπορικών αντιμέτρων, καθώς πλέον τα ραντάρ σχεδόν όλων των νέας τεχνολογίας αεροσκαφών (και των F-16 που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία) έχουν τη δυνατότητα να απαλείψουν –όπως αναφέρεται στην αεροπορική ορολογία– το μεταλλικό νέφος και να εστιάσουν στον πραγματικό στόχο τους, το καταδιωκόμενο μαχητικό.
Μαζί με τις φωτοβολίδες (flairs) οι οποίες έχουν στόχο να αποπροσανατολίσουν τα ραντάρ, δημιουργώντας ένα δεύτερο, προσωρινό, θερμικό ίχνος, αποτελούν τα δύο πλέον γνωστά αντίμετρα των μαχητικών αεροσκαφών τύπου F-16.
Διαβάστε επίσης: Ενέδρα σε μαφιόζους στην Απουλία της Ιταλία – Τέσσερις νεκροί