Πτώση Μιράζ – Τα δύο πιθανά σενάρια για τη συντριβή του μοιραίου αεροσκάφους

166
Μιράζ

Τριήμερο Πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις κηρύχθηκε την Πέμπτη, μόλις έγινε γνωστός ο θάνατος του κυβερνήτη του Mirage 2000-5 σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, όταν το αεροσκάφος του συνετρίβη 9 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου. Την ίδια ώρα, τα ερωτήματα για τα αίτια της τραγωδίας παραμένουν αναπάντητα.  

Μέχρι στιγμής, δεν έχει γίνει γνωστό πόσων ετών ήταν το αεροσκάφος, ενώ ο πιλότος ήταν εμπειρότατος, με πολλές ώρες πτήσης στο ενεργητικό του.

Οι δύο εκδοχές για την πτώση
Όλα δείχνουν ότι το Νο1 του σχηματισμού, το μαχητικό δηλαδή που στο πιλοτήριο ήταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος, συνέχισε την καθοδική πορεία μέσα στο περιβάλλον χαμηλής ορατότητας, και τα κρίσιμα δευτερόλεπτα λίγο πριν φτάσει στη θάλασσα είτε επιχείρησε να επιβεβαιώσει αν η πορεία του ήταν ακριβής ή αν συμβαίνει κάτι. Ωστόσο φαίνεται πως ήταν ήδη αργά, αφού τα λίγα δευτερόλεπτα που χάθηκαν, πιθανότατα στάθηκαν κρίσιμα για την τραγική κατάληξη της πτήσης.

Η άλλη εκδοχή οδηγεί στο συμπέρασμα, με βάση τα στοιχεία της πτήσης, ότι είτε ο άτυχος χειριστής είτε υπέστη κάτι αιφνίδιο, είτε δεν πρόλαβε να εκτιμήσει έγκαιρα τον επερχόμενο κίνδυνο, λόγω του πολύ χαμηλού ύψους που δεν του άφησε περιθώριο αλλαγής πορείας και ανύψωσης.

Στο τσακ σώθηκε ο δεύτερος πιλότος
Ένα άλλο στοιχείο που προκαλεί αίσθηση, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις των έμπειρων αξιωματικών της Π.Α. που έχουν βάλει στο μικροσκόπιο το χτεσινό τραγικό συμβάν, είναι το πως σώθηκε το δεύτερο αεροσκάφος.

Ο Νο2 του σχηματισμού σε κάποια στιγμή και ενώ ήδη βρισκόταν πολύ χαμηλά (μόλις λίγες εκατοντάδες μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας) αποφάσισε να αλλάξει πορεία. Σταμάτησε να ακολουθεί τον Νο1 υποψιαζόμενος από το χαμηλό ύψος ότι κάτι δεν πάει καλά. Οριζοντίωσε αρχικά το αεροσκάφος του και παίρνοντας στη συνέχεια ύψος, κατάφερε να γλυτώσει την πρόσκρουση στη θάλασσα κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Εκείνη τη στιγμή οι ενδείξεις που υπάρχουν δείχνουν πως βρισκόταν περίπου 160 μέτρα πάνω από τη θάλασσα. Ακολούθως, μεταβίβασε στη βάση του ότι έχασε από το πεδίο του τον Νο1 του σχηματισμού.

Κανονικά ο δεύτερος του σχηματισμού έπρεπε να ακολουθεί τον πρώτο, ωστόσο φάνηκε πως η επιλογή του να αγνοήσει τον κανόνα, έσωσαν τον δεύτερο πιλότο.

Αποτελεί τραγική ειρωνεία, το στοιχείο ότι μόλις μερικά μίλια πιο μακρυά από το σημείο της συντριβής, ο καιρός είχε ανοίξει και ήταν καλοκαιρινός. Αν, η προσέγγιση του αεροδρομίου γινόταν διαφορετικά, έμπειροι αεροπόροι εκτιμούν ότι πιθανότατα η τραγωδία να είχε αποσοβηθεί.

Απαντήσεις στα ακριβή αίτια της πτώσης θα δώσει το ΓΕΑ, καθώς έχει ήδη συγκροτηθεί αρμόδια επιτροπή για τη διερεύνηση του δυστυχήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Συλλυπητήρια από τον Ερντογάν στον Τσίπρα για τον πιλότο του Mirage 2000-5

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Βίντεο ντοκουμέντο – Γ. Μπαλταδώρος: «Είμαστε πάντα έτοιμοι – Σίγουρα υπάρχει κίνδυνος…»

ΑΚΟΜΑ: «ΑΘΑΝΑΤΟΣ»: «Πλημμύρισε» το διαδίκτυο για τον ήρωα Σμηναγό Γ. Μπαλταδώρο (Εικόνες)