Εντελώς αντίθετη είναι η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων με το προτεινόμενο μάθημα της Ιστορίας ενώ ασκεί σφοδρή κριτική στο υπουργείου Παιδείας και κυρίως το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Το προτεινόμενο μάθημα του Ινστιτούτου, φέρεται να μεταβάλλει ριζικά τον χαρακτήρα του μαθήματος «εκτρέποντάς το προς κατευθύνσεις που δεν πληρούν τους επιστημονικούς και παιδαγωγικούς του στόχους».
Επίσης, οι φιλόλογοι αναφέρουν: «Οι προτεινόμενοι θεματικοί φάκελοι έχουν παιδαγωγική και μαθησιακή αξία μόνο εάν Για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση εμπλουτίζουν θεματικές ενότητες της συγκεκριμένης διδακτέας ύλης και λειτουργούν επικουρικά στη μαθησιακή διαδικασία. Ο τρόπος που προτείνεται να χρησιμοποιηθούν (Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν ελευθερία να επιλέγουν βάσει καθορισμένων κριτηρίων έναν αριθμό από αυτούς τους φακέλους, προκειμένου να διαμορφώσουν το ετήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας τους…) ακυρώνει την παροχή ενιαίας ιστορικής γνώσης προς όλους τους μαθητές του ελληνικού σχολείου.Η Ιστορία ως μάθημα δεν μπορεί να απολέσει τον πρωταρχικό της στόχο που είναι η προσέγγιση του παρελθόντος και η αξιοποίηση της παρεχόμενης γνώσης στο παρόν για τη συγκρότηση πολιτών με ελεύθερη και δημοκρατική συνείδηση. Η μονομερής έμφαση σε κάποιον από τους επιμέρους τομείς -κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό, εθνικό, πολιτιστικό κ.ά.- οδηγεί το μάθημα σε αλλότριες κατευθύνσεις, που υπηρετούνται από άλλες επιστήμες, όπως η κοινωνιολογία, η πολιτική οικονομία, η ιστορία της τέχνης κ.ά».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ειδικός ανακριτής για την «συνωμοσία» Ντόναλντ Τραμπ και Ρωσία