Τα όσα διαδραματίζονται τα τελευταία 24ωρα με το Κατάρ, έχουν δημιουργήσει ρήγματα σε πολλές ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες που έχουν αναλάβει να κατασκευάσουν έργα – μαμούθ, αξίας πολλών δις ευρώ.
Η αγωνία είναι μεγάλη, κυρίως στους Έλληνες μηχανικούς, καθώς η τεχνογνωσία τους στην παραγωγή σύνθετων έργων, είναι πολύτιμη ενώ πληρώνεται αδρά!
Από τους μεγαλύτερους ομίλους που δραστηροποιούνται εκεί είναι ο Ελλάκτωρ, που πάντα παρακολουθούσε τις δραστηριότητες στο μικρό Ηνωμένο Αραβικό Εμιράτο, υλοποιώντας σήμερα, ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ντόχα.
Η κοινοπραξία ALYSJ, επικεφαλής της οποίας είναι η ΑΚΤΩΡ με ποσοστό 32%, έχει αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή της γραμμής Gold Line του μετρό, με 32 χιλιόμετρα υπόγεια σήραγγα και διάρκεια κατασκευής τους 54 μήνες. Το έργο, που διασχίζει την Ντόχα, από Ανατολή προς Δύση, προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο. Η Golden Line αποτελεί τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου του Κατάρ και είναι το μεγαλύτερο αυτοτελές κατασκευαστικό κομμάτι του μετρό της Ντόχα συνολικού ύψους 3,2 δισ. ευρώ.
Στο Κατάρ, βρίσκεται και η J&P Άβαξ, καθώς συμμετέχει με 25% στην κοινοπραξία που έχει αναλάβει την μελέτη και κατασκευή ενός καινούριου δρόμου (New Orbital Highway and Truck Route), μήκους 45 χιλιομέτρων, διπλής κατεύθυνσης με τέσσερις ανισόπεδους κόμβους και 13 γέφυρες. Παράλληλα, είναι μία από τις δύο εταιρείες που έχουν συνάψει συμφωνία για την κατασκευή του νέου σταδίου Qatar Foundation για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2022!
Εκεί, βρίσκεται και η ΓΕΚ-Τέρνα, η οποία έχει αναλάβει από το 2015 να φέρεις εις πέρας έργα οδοποιίας (δίκτυο αυτοκινητοδρόμων 40 χιλιομέτρων σε βιομηχανική περιοχή μαζί με όλα τα δίκτυα)…