Μια άλλη αρνητική πρωτιά κατέχει η χώρα μας στον τομέα των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς πάλι έρχεται πρώτη στις θανατηφόρες συγκρούσεις με ένα όχημα, δηλαδή ως προς την προκλητική και επικίνδυνη οδήγηση που καταλήγει σε δυστυχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε ημερίδα για την οδική συμπεριφορά των εφήβων.
Συγκεκριμένα, η Ελλάδα διατηρεί την πρωτιά και στις συγκρούσεις με μόνο ένα όχημα με κύρια αίτια την υπερβολική ταχύτητα, την απόσπαση προσοχής και το αλκοόλ, με θύματα κυρίως νέους οδηγούς και επιβάτες.
Επίσης, οι έφηβοι και οι νεαροί άνδρες σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αντιπροσωπεύουν το 72% και 82% αντίστοιχα των θυμάτων σε τροχαία συμβάντα, ενώ το μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν οι έφηβοι και νεαροί οδηγοί και επιβάτες που κινούνται με δίκυκλα, σε επαρχιακές οδούς.
Διαπιστώνεται δε ότι οι νέοι οδηγοί διατρέχουν 2 με 3 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να εμπλακούν σε θανατηφόρο ή άλλο δυστύχημα σε σχέση με τους πιο έμπειρους οδηγούς.
Όλα αυτά τα χρήσιμα συμπεράσματα βγήκαν στην ημερίδα που διοργάνωσαν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) και ο στρατηγικός εταίρος του στην Ελλάδα, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», στο Αμφιθέατρο του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου την Αθήνα.
«Στην Ελλάδα η αποφυγή ατυχημάτων είναι θέμα δεξιοτήτων και όχι παιδείας». Αυτή την διαπίστωση έκανε ο Γενικός Γραμματέας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, Παυσανίας Παπαγεωργίου ο οποίος δεσμεύτηκε πως:
«με την επανίδρυση της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς το θέμα της Κυκλοφοριακής Αγωγής θα είναι στην κορυφή, έτσι ώστε αυτό που έχει ξεκινήσει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να μπορέσουμε να το περάσουμε και στο Γυμνάσιο και το Λύκειο όπου υπάρχουν και τα περισσότερο ενεργητικά θύματα από τροχαία συμβάντα».
Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Τάξης, Δημήτριος Αναγνωστάκης μίλησε για την ανάγκη μετάβασης από ένα μοντέλο καταστολής σε μια στρατηγική που θα «έχει ως προμετωπίδα την πρόληψη» και η οποία θα στηρίζεται στην ορθολογικότητα, την εξωστρέφεια, την εντατική ευαισθητοποίηση των ανθρώπων της Τροχαίας καθώς και στις συνέργειες με φορείς «όπως το Ι.Ο.ΑΣ. που με ανιδιοτέλεια είναι μπροστάρης σε μια πραγματικότητα όπως τα τροχαία, εκφράζοντας μία κοινωνική αγωνία που το Υπουργείο πάντα θα στηρίζει».
Για συνολική συστράτευση της κυβέρνησης μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Αντεγκληματικής Πολιτικής, Ευτύχιος Φυτράκης ο οποίος υπογράμμισε πως: “πρέπει να ενισχυθεί το τρίπτυχο «Πρόληψη – Οδική Ασφάλεια – Αντιμετώπιση της παραβατικότητας», η αποτελεσματικότητα του οποίου έχει φανεί και από το Πρόγραμμα «ΕΡΜΗΣ» για νέους με αποκλίνουσα συμπεριφορά, που υλοποιείται με πρωτοβουλία του Ι.Ο.ΑΣ. και υποστηρίζεται από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Τα στοιχεία που αφορούν στην οδική ασφάλεια των νέων στην Ελλάδα επιβεβαίωσε η πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ., Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, τονίζοντας την ανησυχία της για τις θλιβερές πρωτιές που καταγράφει πανευρωπαϊκά η χώρα μας στα τροχαία δυστυχήματα.
Διαβάστε επίσης: Ανησυχούν οι κάτοικοι – Σεισμός 4 Ρίχτερ στην Κρήτη