Μέσα στις επόμενες 20-30 μέρες θα έχει καθαριστεί το μεγαλύτερο τμήμα, τόνισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Ν. Σαντορινιός υπογραμμίζοντας ότι αναζητούνται πάντα οι καλύτερες λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ρύπανσης των ακτών του Σαρωνικού με μαζούτ.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, διευκρίνισε ότι οι δηλώσεις του «πως θα είναι καλύτερα από πριν» προέκυψαν από την ενημέρωση των εταιρειών, ενώ τόνισε πως «αν υπήρξαν λάθη τότε τα έκαναν μαζί ο ίδιος και ο υπουργός Ναυτιλίας».
Υπογράμμισε πως δεν υπήρξε ολιγωρία καθώς λίγες ώρες μετά το ναυάγιο, στις 09:40, είχε τοποθετηθεί το απαραίτητο φράγμα, για να συμπληρώσει πως στο διάστημα αυτό είχαν διαφύγει, κατά την εκτίμηση των εταιρειών αντιρρύπανσης, περίπου 300 τόνοι καυσίμου.
«Είμαστε μαζί με τον κ. Κουρουμπλή, αν έχουμε κάνει λάθη τα έχουμε κάνει και οι δύο. Το ναυάγιο έγινε 02:30 το βράδυ. Το πλοίο βυθίστηκε στις 04:10. Εκεί βρίσκονταν σκάφη του Λιμενικού, παραπλέοντα σκάφη να συλλέξουν τυχόν ναυαγούς. Μέχρι τις 04:10 δεν μπορείς να ακουμπήσεις. Γιατί όσο βυθίζεται το πλοίο υπάρχουν δίνες, θα είχαμε θύματα. Αμέσως μετά έπρεπε να πέσουν οι δύτες, να υπογραφεί το συμβόλαιο απορρύπανσης μεταξύ της εταιρείας και της πλοιοκτήτριας και να μπει το φράγμα. Σε πόσες ώρες έγιναν αυτά μετά την οριστική βύθιση; Στις 09:40 είχε μπει το φράγμα», είπε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς για τα αίτια βύθισης του πλοίου ο κ. Σαντορινίος είπε: «Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε γιατί βυθίστηκε το πλοίο, έχει ξεκινήσει προανάκριση από το κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, ο φάκελος είναι στον εισαγγελέα. Η αξιοπλοϊα του πλοίου ελέγχθηκε στις 4 Αυγούστου. Για να δοθεί η δίμηνη παράταση, δεν δίνεται έτσι, γίνεται επιθεώρηση του πλοίου».
Ανέφερε, τέλος, πως το ΕΛΚΕΘΕ κάνει μετρήσεις κι όταν αποκατασταθεί το πρόβλημα θα υπάρξει ενημέρωση πότε είναι ασφαλής η κολύμβηση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κοτζιάς-Γκουτέρες: Κυπριακό και Σκοπιανό στο επίκεντρο της συνάντησής τους
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πετρελαιοκηλίδα, δάνειο και Ελληνικό φέρνουν τον ανασχηματισμό – Ποια ονόματα «παίζουν»