Διεθνείς διαστάσεις έχει λάβει το -επιεικώς απαράδεκτο- ατόπημα της γερμανικής αλυσίδας καταστημάτων Lidl ν΄αφαιρέσει τους σταυρούς από τους τρούλους των εκκλησιών της Σαντορίνης στις συσκευασίες των ελληνικών προϊόντων της.
Συγκεκριμένα οι σταυροί εκκλησιών της Σαντορίνης αφαιρέθηκαν με μοντάζ από τις συσκευασίες ελληνικών προϊόντων της αλυσίδας Lidl.
Το θέμα έφερε στο φως της δημοσιότητας η ιταλική εφημερίδα η οποία και αναφέρθηκε εκτενώς στο ζήτημα καταγγέλλοντας την αποκαλούμενη “τρελή πολιτική ορθότητα” όπως την χαρακτηρίζει που τήρησε η εταιρεία στην καμπάνια της στο Βέλγιο.
Το ιταλικό μέσο καυτηριάζει ως μια “δικαιολογία παράλογη” την απάντηση του εκπροσώπου του γερμανικού κολοσσού που δήλωσε ότι διενήργησαν κατ΄αυτόν τον τρόπο “από σεβασμό στη διαφορετικότητα”.
“Και είναι παράλογη αυτή η δικαιολογία” συνεχίζει γιατί “υποδηλώνει φόβο ότι κάποιος μπορεί να αισθανθεί θύμα διακρίσεων από ένα πακέτο μουσακά που στη συσκευασία θα υπάρχει φωτογραφία με μια ελληνική εκκλησία”.
“Είναι σαν μια αλυσίδα ιταλικών σούπερ μάρκετ ν΄ακυρώσει την ημισέληνο από τις φωτογραφίες με τα τζαμιά από τα πακέτα με αποξηραμένους χουρμάδες από φόβο ότι θα χάσει τους χριστιανούς πελάτες. Τρελή πολιτική ορθότητα” καταλήγει.
To δημοσίευμα αναφέρει το επίμαχο άρθρο του RTL. Υπάρχει ορυμαγδός άρθρων στα διεθνή μέσα ολλανδικά, ιταλικά, βέλγικα, βρετανικά,τσέχικα, βουλγάρικα κ.α καταγγέλλουν την αυθαιρεσία της Lidl, αναφέρει χαρακτηριστικά το dimpenews.
Η δικαιολογία της εταιρείας
Το τηλεοπτικό δίκτυο του Bελγίου RTL ανέδειξε με τη σειρά του το συγκεκριμένο θέμα και ζήτησε από τους υπευθύνους της LIDL το λόγο για τον οποίο αφαιρέθηκε ο σταυρός. Σύμφωνα με το RTL, η απάντηση που έδωσαν οι υπεύθυνοι της εταιρείας ήταν ότι αποφεύγουν να χρησιμοποιούν θρησκευτικά σύμβολα για να μην αποκλειστεί καμία θρησκευτική πεποίθηση!
Η εταιρεία προσπάθησε αρχικά να δικαιολογηθεί και στη συνέχεια ζήτησε συγγνώμη. To γεγονός πάντως προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις στο διαδίκτυο για το πρωτοφανές αυτό γεγονός.
Κριτική έγινε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο διότι η γερμανική αλυσίδα δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες. Μεταξύ άλλων αντέδρασε και ο καρδινάλιος Ντόινικ Ντούλα της Πράγας.
Σε επιστολή του χαρακτήρισε την ενέργεια «χωρίς προηγούμενο» και εξέφρασε τη «συμπάθειά του προς την Ελλάδα», όπως αναφέρει στην επιστολή του προς την ελληνική πρεσβεία στην Πράγα, η οποία αναρτήθηκε στο διαδίκτυο.
«Είναι μέρος της εμπορικής πολιτικής μας να είμαστε ουδέτεροι από θρησκευτικής και πολιτικής απόψεως», δικαιολογήθηκε αρχικά η διεθνής αλυσίδα σουπερμάρκετ, έπειτα από τις πρώτες κριτικές στο Βέλγιο.
Η απάντηση αυτή φυσικά δεν κρίθηκε ικανοποιητική με αποτέλεσμα λίγη ώρα αργότερα η εταιρεία να εκδώσει νέα ανακοίνωση στην οποία με την οποία ουσιαστικά ζητούσε συγνώμη.
«Η πρόθεσή μας δεν ήταν να σοκάρουμε, αποφεύγουμε τη χρήση θρησκευτικών συμβόλων στις συσκευασίες μας για να διατηρούμε ουδέτερη στάση απέναντι σε όλες τις θρησκείες και αν αυτό έγινε αντιληπτό διαφορετικά, τότε ζητάμε συγγνώμη σε όσους σοκαρίστηκαν» επεσήμανε σχετικά η εταιρεία.
Διαβάστε επίσης: Ξεκίνησε η δίκη της Χρυσής Αυγής με άδεια εδώλια και καταθέσεις μέσω τηλεδιάσκεψης