Στη Σιγκαπούρη δεν καταλαβαίνουν από ημίμετρα σχετικά με τη ρύπανση από τα ΙΧ. Από το 2018 απαγορεύεται η πώληση αυτοκινήτων!
Το κυνήγι του αυτοκινήτου στις μεγαλουπόλεις βρίσκεται σε εξέλιξη. Στο όνομα της οικολογίας που δεν θέλει πια ούτε να ακούει για κινητήρες εσωτερική καύσης.
Έτσι δρομολογούνται νόμοι και ρυθμίσεις για να κάνουν δύσκολη τη ζωή στους κατόχους τέτοιων ΙΧ. Από τη μια καθιστώντας τη μετακίνηση βασανιστήριο, βάζοντάς τους αυτοκόλλητα αποδιοπομπαίων τράγων για να ξεχωρίζουν μέσα στην κυκλοφορία και, ως χαριστική βολή, χαρατσώνοντάς τα βαριά.
Μια πολιτική που συνδυάζει το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Από τη μια αδειάζει τις πόλεις από τα θερμικά ΙΧ και από την άλλη γεμίζει τα κρατικά ή δημοτικά ταμεία. Αγνοώντας βέβαια ότι έτσι δημιουργούνται σε κάποιες περιπτώσεις προνομιούχοι που μπορούν να καταβάλλουν το τίμημα μιας τέτοιας κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με το drive, στη Σιγκαπούρη, δεν ασχολούνται με ημίμετρα και τις κοινωνικές διακρίσεις τους. Εκεί, το κάνουν απλό και ξεκάθαρο. Από τον Φεβρουάριο του 2018 δεν θα πωλούνται αυτοκίνητα.
Φυσικά, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε την ιδιαιτερότητα αυτής της πόλης-κράτους, της οποίας η έκταση είναι περιορισμένη.
Για να παρακινήσει δε τους πολίτες σχετικά με την απόφασή της, η Αρχή Χερσαίων Μεταφορών της Σιγκαπούρης επεσήμανε ότι «λόγω των εδαφικών περιορισμών της γης και των ανταγωνιστικών αναγκών, υπάρχουν περιορισμένα περιθώρια επέκτασης του οδικού δικτύου».
Στην πραγματικότητα, το 2018, η κυβέρνηση σχεδιάζει να μειώσει τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης των αυτοκινήτων από 0,25% σε… 0%. Δηλαδή, δεν θα προστεθούν αυτοκίνητα στους δρόμους της Σιγκαπούρης το επόμενο έτος.
Παρεμπιπτόντως, η κατοχή ενός αυτοκινήτου στη Σιγκαπούρη είναι ένα καταφανές σημάδι πλούτου. Οι πιθανοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων υποχρεούνται να αγοράσουν ένα «πιστοποιητικό αποδοχής» που τους επιτρέπει να κατέχουν το αυτοκίνητό τους για δέκα χρόνια. Και οι άδειες αυτές είναι περιορισμένες και δημοπρατούνται μηνιαίως.
Ένα πραγματικό οικονομικό «μάννα», δεδομένου ότι, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, αυτή η άδεια διαπραγματεύεται περίπου στα $41.617 για τα πιο μικρά αυτοκίνητα!
Οι αρχές δηλώνουν ότι ο ρυθμός αύξησης των επαγγελματικών οχημάτων και των λεωφορείων θα συνεχιστεί μέχρι τον Μάρτιο του 2021, έτσι ώστε να δοθεί χρόνος στις επιχειρήσεις και στα δημόσια ΜΜΜ να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητά τους.
Δεν έχουμε πλέον παρά να ελπίζουμε ότι το παράδειγμα της Σιγκαπούρης δεν θα βρει μιμητές και σε άλλα γεωγραφικά πλάτη.
Διαβάστε επίσης: Ο Ελληνισμός σε Αλβανία και Αίγυπτο τίμησε την επέτειο του «ΟΧΙ» (pics) – Εικόνες και από Κύπρο