BLACK FRIDAY 2017: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε – ΟΔΗΓΟΣ… ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ!

Σε ετοιμότητα βρίσκονται και οι καταναλωτές που ήδη έχουν προχωρήσει σε έρευνα αγοράς και ετοιμάζονται να βρεθούν αυτή την Παρασκευή από τα… αξημέρωτα έξω από τα εμπορικά καταστήματα για τα ψώνια τους για την BLACK FRIDAY.

Φέτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Deloitte αναφορικά με τις δαπάνες των Ελλήνων κατά την εορταστική περίοδο, το 10% των καταναλωτών στην Ελλάδα αναμένεται να αξιοποιήσει την Black Friday, παρά το γεγονός ότι αυτή είναι έναν μήνα πριν από τα Χριστούγεννα και συγκεκριμένα στις 24 Νοεμβρίου. Οι Έλληνες έμποροι τονίζουν πως η συγκεκριμένη ημέρα σίγουρα παίρνει μερίδιο από τις πωλήσεις του Δεκέμβρη αλλά και τις πωλήσεις του Ιανουαρίου της νέας χρονιάς.

Υπενθυμίζεται πως πέρσι, την πρώτη χρονιά μαζικής συμμετοχής στο θεσμό, ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο που τον Νοέμβριο του 2016 σημείωσε αύξηση κατά 1,8% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2015. Μάλιστα ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία βιβλία – χαρτικά – λοιπά είδη δώρων κ.ά. (πρόκειται για κατηγορία που περιλαμβάνει και αλυσίδες που πωλούν επίσης κινητά, υπολογιστές κ.λπ.) αυξήθηκε τον Νοέμβριο του 2016 κατά 14,8%.

Ουσιαστικά, στην ελληνική αγορά που διαθέτει καταναλωτές με μειωμένη αγοραστική δύναμη, η Black Friday επηρεάζει μια περίοδο που οι έμποροι την περιμένουν με αγωνία προκειμένου να κάνουν καλύτερες πωλήσεις λόγω εορτών.

Ωστόσο, όπως δηλώνουν οι επιχειρηματίες του χώρου, από τη στιγμή που η συγκεκριμένη μέρα είναι πλέον γεγονός, οι περισσότεροι θα συμμετάσχουν με εκπτώσεις που κατά μέσο όρο θα κυμανθούν σε επίπεδα γύρω στο 40% μπορεί και παραπάνω.

Η μέρα αυτή, όπως τονίζουν, εξυπηρετεί καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν πολύ ακριβά προϊόντα, κυρίως ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά, με αρχική λιανική τιμή των 800 ευρώ και άνω. Μπορεί δηλαδή να βρουν πολύ ακριβά προϊόντα σε πολύ καλύτερη τιμή για μία ημέρα μόνο.

Στον φετινό θεσμό αναμένεται να συμμετάσχουν για πρώτη φορά και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μετά την επιτυχία της περσινής χρονιάς. Ήδη αρκετά καταστήματα με αφίσες ενημερώνουν τους καταναλωτές για γενναίες προσφορές ειδικά για την Παρασκευή.


Μερικές βασικές οδηγίες για πιο έξυπνες και συμφέρουσες επιλογές είναι οι εξής:

1) Επενδύστε χρόνο στη wishlist σας. Δεν αρκεί να αποφασίσετε πως θέλετε ένα κινητό ή ένα λάπτοπ –ιδανικά θα πρέπει να έχετε καταλήξει και σε ορισμένα μοντέλα που σας ενδιαφέρουν. Καθώς ο χρόνος που θα έχετε την Παρασκευή θα είναι αρκετά περιορισμένος για μία τόσο σημαντική αγορά, δεν θα πρέπει να πιεστείτε, αλλά να έχετε κάνει την έρευνά σας από πριν.

2) Μην περιμένετε το πρωί της Παρασκευής. Ήδη από το βράδυ της Πέμπτης πολλά on line καταστήματα θα ενεργοποιήσουν τις προσφορές τους.

3) Πέρα από την έρευνα στα μοντέλα που σας ενδιαφέρουν δείτε και τις προσφορές που ετοιμάζουν τα καταστήματα, μέσα από τις βιτρίνες, τα newsletter και τα site τους

4) Σε τι κατάσταση είναι η πιστωτική σας; Καλό θα είναι να το γνωρίζετε, ώστε να ξέρετε και τι περιθώριο έχετε για μεγαλύτερες αγορές.

5) Η Παρασκευή θα περάσει, οι αγορές σας θα μείνουν. Οπότε φροντίστε να τις έχετε κάνει από αξιόπιστα καταστήματα.

Μεταξύ άλλων, κινητά, laptop, gadgets, αλλά και βιβλία ή cd θα σε περιμένουν για να γιορτάσουμε όλοι μαζί της έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

 

Ξεκίνησε το 1932 στις ΗΠΑ και έχει εξαπλωθεί από το Πακιστάν μέχρι τη Βολιβία

Μπορεί στην Ελλάδα η Βlack Friday να μπαίνει τώρα στη ζωή μας, όμως, στις ΗΠΑ μετρά ήδη 85 χρόνια ζωής. Ξεκίνησε το 1932, πραγματοποιείται πάντα την Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών και σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου ενόψει των Χριστουγέννων.

Γιατί, ωστόσο, μία ημέρα που θεωρείται γιορτή για το λιανεμπόριο ονομάζεται «Μαύρη Παρασκευή»; Οι εκδοχές που κυκλοφορούν είναι πολλές με πιο δημοφιλείς τις ακόλουθες: πρώτον, διότι είναι μια ημέρα που οι επιχειρήσεις από «το κόκκινο», δηλαδή από ζημίες, έχουν κέρδη, λόγω των υψηλών πωλήσεων που διενεργούν. Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή ο όρος Black Friday χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τροχονόμους στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, προκειμένου να περιγράψουν τη φριχτή κίνηση που είχε στους δρόμους εκείνη την ημέρα λόγω των εκπτώσεων και της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου. Αλλωστε, η ονομασία Black Friday θεωρείται ότι καθιερώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’50, ενώ μέχρι τότε ήταν απλώς η επομένη μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών.

Για να αντιληφθεί κάποιος τη σημασία που έχει ειδικά για τις ΗΠΑ η συγκεκριμένη ημέρα, ας δούμε ορισμένα στοιχεία. Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιεί κάθε χρόνο η Εθνική Ομοσπονδία Λιανεμπορίου των ΗΠΑ (National Retail Federation) σε συνεργασία με την Prosper Insights and Analytics στη φετινή Black Friday αναμένεται να ψωνίσουν 115 εκατομμύρια καταναλωτές, ενώ το 2016 ψώνισαν στην Black Friday 101,7 εκατομμύρια καταναλωτές στις ΗΠΑ. Στην πραγματικότητα αυτό που συμβαίνει στις ΗΠΑ είναι ένα πενθήμερο προσφορών: ξεκινά από την Ημέρα των Ευχαριστιών, στη συνέχεια πραγματοποιείται η Black Friday, ακολουθεί η Small Business Saturday, η οποία ξεκίνησε το 2010 ως προσπάθεια ενίσχυσης του τζίρου των μικρών επιχειρήσεων, προσφορές γίνονται και την Κυριακή, ενώ έπεται η Cyber Monday. Η τελευταία ξεκίνησε το 2005 και αφορά εκπτώσεις και προσφορές στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Συνολικά αυτό το πενθήμερο εκτιμάται ότι θα ψωνίσουν 164 εκατομμύρια καταναλωτές, το 69% των Αμερικανών, με το 70% αυτού του αριθμού να πραγματοποιεί τις αγορές του στη διάρκεια της Black Friday. Οι Αμερικανοί καταναλωτές αξιοποιούν την ημέρα αυτή για να πραγματοποιήσουν πολλές από τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους, τάση που σιγά σιγά κάνει την εμφάνισή της και στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τη φετινή έρευνα της Deloitte για τις δαπάνες που θα κάνουν οι Ελληνες καταναλωτές για τα Χριστούγεννα, το 10% προγραμματίζει τις σχετικές αγορές του την ερχόμενη Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου, προκειμένου να επωφεληθεί των χαμηλότερων τιμών.

Χρόνο με τον χρόνο η επιτυχία της Black Friday έχει ως συνέπεια αυτή να εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο και στις πέντε ηπείρους. Πλέον πραγματοποιείται εκτός από τις ΗΠΑ, στον Καναδά, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο Μεξικό, στη Ρουμανία, στο Πακιστάν, στη Γαλλία, στη Γερμανία, στη Νορβηγία, στην Αυστραλία, στην Ισπανία, στην Κόστα Ρίκα, στον Παναμά, στη Νότια Αφρική, στην Αυστρία, στην Ελβετία, στη Βολιβία, στην Κολομβία, στη Δανία, στη Φινλανδία, στην Ιρλανδία, στη Σουηδία, στην Ολλανδία, στη Νέα Ζηλανδία, στην Ουκρανία, στο Βέλγιο.

Η εξάπλωση σε πολλές από τις παραπάνω χώρες έχει γίνει μετά το 2010 και σε αρκετές των περιπτώσεων ξεκίνησε από τις προσφορές που γίνονταν αρχικά στα ηλεκτρονικά καταστήματα και μάλιστα από τους παγκόσμιους κολοσσούς στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως είναι η Amazon. H Amazon ξεκίνησε από την Παρασκευή να «αποκαλύπτει» σταδιακά τις προσφορές στις οποίες θα προχωρήσει στις 24 Νοεμβρίου 2017.

Πηγές: dikaiologitika, kathimerini