Οι διαδοχικές επιθέσεις της «Σοφίας», του «Τηλέμαχου» και της «Υπατίας» σε συνδυασμό με τον καθαρό ουρανό των τελευταίων ημερών, θα μας φέρουν τα πρωινά αντιμέτωπους με… κατεψυγμένα αυτοκίνητα.
Το γεγονός αυτό στην καλύτερη των περιπτώσεων, θα καθυστερήσει την αναχώρησή μας, ενώ δεν αποκλείεται να δημιουργήσει και φθορές, αν δεν γνωρίζουμε πώς να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση του «έσονται οι δυο εις σάρκα μίαν» που συνήθως έρχονται -λόγω παγετού- οι καθαριστήρες με το παρμπρίζ και τα υλικά τριβής με τις επιφάνειες πέδησης.
Σε περίπτωση λοιπόν που τα αυτοκίνητά μας θα μείνουν απροστάτευτα (εκτός σκεπασμένου γκαράζ, ή χωρίς κάλυμμα) στην ξάστερη νύχτα, καλό είναι να προβλέψουμε τα εξής:
Απομακρύνουμε τους καθαριστήρες από το εμπρός και πίσω παρμπρίζ.
Δεν «δένουμε» το χειρόφρενο (προσοχή: στην περίπτωση των ηλεκτρικών χειροφρένων που ενεργοποιούνται μόνα τους, μόλις σβήσουμε τον κινητήρα, πριν κλείσουμε τον διακόπτη, «λύνουμε» το χειρόφρενο).
Αν υπάρχουν υγρασίες στα τζάμια και τους καθρέπτες, τις σκουπίζουμε, ώστε το πρωί να μην έχουν μεταβληθεί σε «ρυάκια» πάγου που δύσκολα θα ρευστοποιηθούν.
Ρίχνουμε λίγο αντισκωριακό σπρέι στις κλειδαριές.
Το πρωί όταν θα ενεργοποιήσουμε τον κινητήρα (όσοι με πετρελαιοκίνητα μην ανησυχήσετε αν ο κινητήρας καθυστερήσει δέκατα ή ένα δυο δευτερόλεπτα να ανταποκριθεί στο κάλεσμα του διακόπτη, καθώς μεσολαβεί η διαδικασία «προθέρμανσης»), καλό είναι να περιμένουμε στο ρελαντί, ώστε να ανέβει η θερμοκρασία του για να μπορέσουμε να κάνουμε πλήρη αποπαγοποίηση με ζεστό αέρα από το καλοριφέρ, ενώ ανοίγουμε αμέσως τις θερμαντικές αντιστάσεις που υπάρχουν σε όλα τα πίσω παρμπρίζ, μερικές φορές και στους καθρέπτες και σπανιότερα στα εμπρός παρμπρίζ.
Αν δεν έχουμε καμιά από τις παραπάνω προληπτικές ενέργειες, θα βοηθήσει πολύ ένα θερμός με ζεστό νερό, προκειμένου να βρέξουμε κλειδαριές, παρμπρίζ, καθρέπτες και τα φρένα (εμπρός ή πίσω, ανάλογα με το που εφαρμόζεται το χειρόφρενο).
Στην συνέχεια βγαίνοντας στον δρόμο, να θυμόμαστε τα εξής:
Όπου γυαλίζει, γλιστράει
Όπου δεν «βλέπει» ο ήλιος πιθανότατα έχει πάγο
Αν ο δρόμος είναι χιονοσκέπαστος και ακούμε θόρυβο κύλισης τροχών, κάποια πρόσφυση υπάρχει, αλλά αν δεν ακούμε… τριγμούς, τότε μάλλον κινούμαστε πάνω σε παγωμένη επιφάνεια.
Αν θολώνουν τα τζάμια τότε κάποια ρύθμιση στο σύστημα θέρμανσης/αερισμού έχουμε κάνει λάθος, ή μπορεί να έχουμε διαρροή σε σωληνάκι νερού του καλοριφέρ. Ρυθμίζουμε καλύτερα και για πιο γρήγορα αποτελέσματα ανοίγουμε τα πλευρικά τζάμια.
Σε κάθε περίπτωση, η οδήγηση σε ημέρες παγωνιάς, είναι η επιτομή αυτού που ονομάζουμε «αμυντική οδήγηση», καθώς η πρόληψη είναι το μεγάλο μυστικό και η συνταγή επιβίωσης. Προσέχουμε δηλαδή, για να έχουμε και οδηγούμε έχοντας κατά νου τον φόβο του… Αστερίξ: υπάρχει πιθανότητα να μας πέσει ο ουρανός στο κεφάλι.
Την ίδια στιγμή κάνουμε απόλυτα γραμμικούς (προοδευτικούς) χειρισμούς, ειδικά με το γκάζι, το τιμόνι, αλλά και τα φρένα, ενώ μειώνουμε δραστικά την ταχύτητά μας, ακόμα κι αν ο ανοικτός δρόμος μας προκαλεί.
Πηγή:.newsbeast.gr
Διαβάστε, επίσης:
«Υπατία»: Νέο κύμα κακοκαιρίας σαρώνει την χώρα