Σ. Τσιόδρας: Τον Οκτώβριο τα αποτελέσματα για το εμβόλιο – Αναγκαίο κακό η μάσκα

Θα μάθουμε να ζούμε με την πανδημία χωρίς εμβόλιο προς το παρόν, έως ότου έχουμε εμβόλιο, είπε ο Σ.Τσιόδρας, ο οποίος επέστρεψε στην ενημέρωση για τον κορωνοϊό. Ο κ. Τσιόδρας εξέφρασε ωστόσο την ελπίδα ότι τον Οκτώβριο θα έχουμε τα πρώτα χειροπιαστά αποτελέσματα «για ένα ασφαλές εμβόλιο, καλά ελεγμένο, που θα μπορούν να το κάνουν οι άνθρωποι και να είναι αποτελεσματικό σε συνθήκες πανδημίας».

Είμαι αισιόδοξος για το εμβόλιο συνέχισε και συμπλήρωσε: «Αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι πόσο θα διαρκεί η προστασία του εμβολίου. Ίσως χρειαστεί να γίνεται 2 φορές, ή σίγουρα μια φορά το χρόνο. Αν προσέξουμε, θα έρθει το εμβόλιο και μετά θα μπορούμε πάλι να συνεχίσουμε τις αγκαλιές».

Ο κος Τσιόδρας μίλησε και για την ισότιμη πρόσβαση, όταν αυτό το εμβόλιο θα είναι διαθέσιμο. Αναφερόμενος στην Επίτροπο Υγείας της Ε.Ε., Στέλλα Κυριακίδου, είπε ότι υπάρχει η εκτίμηση ότι θα διατεθούν 2 δισεκατομμύρια δόσεις σε όλο τον κόσμο μέσα στο 2021.

«Η μάσκα είναι ένα αναγκαίο κακό. Το προσωπικό μας απαγορευτικό»

Η τοποθέτηση του καθηγητή για τη χρήση μάσκας, ιδίως από τους μαθητές και τους νεότερους, μονοπώλησε την ενημέρωση. Τα μέτρα στα σχολεία δεν θα πρέπει να τα βλέπουμε αποσπασματικά, επισήμανε ο κος Τσιόδρας και κωδικοποίησε τι πρέπει να γίνει: «Απόσταση μεταξύ των θρανίων, συχνή υγιεινή των χεριών, χρήση μάσκας με σωστή εκπαίδευση, αποφυγή του συγχρωτισμού, η κάθε τάξη να λειτουργεί σαν μια οικογένεια. Δεν πρέπει να βλέπουμε κάθε μέτρο μόνο του, αλλά όλα μαζί» είπε χαρακτηριστικά. Ο λοιμωξιολόγος παραδέχτηκε πως η χρήση μάσκας σε μικρά παιδιά είναι μια δύσκολη υπόθεση, γι’ αυτό κάλεσε τους γονείς να ξεκινήσουν από τώρα να εκπαιδεύουν τα παιδιά τους στη χρήση της και να μην περιμένουν την έναρξη της σχολικής χρόνιας. Τα παιδιά, όπως εξήγησε, θα μιμηθούν τους γονείς τους, οπότε από αυτούς θα πρέπει να ξεκινά η σωστή χρήση της μάσκας. «Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να δίνουν δυνατότητα για ένα μικρό διάλειμμα από τη χρήση μάσκας» στα παιδιά, εξήγησε, και πρόσθεσε ότι τα παιδιά θα πρέπει να κατανοήσουν γιατί πρέπει να φορούν τη μάσκα. Τα παιδιά χρειάζονται το σχολείο και η εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να γίνεται από απόσταση για μεγάλο χρονικό διάστημα, παρατήρησε.

«Οι σχέσεις που αναπτύσσουν τα παιδιά με τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους, έχουν μεγάλη σημασία για την συναισθηματική και την ψυχική ολοκλήρωση των παιδιών», επισήμανε ο λοιμωξιολόγος, εξηγώντας ότι η επιτροπή ίσως χρειαστεί να πάρει νέα μέτρα, αν τα επιδημιολογικά δεδομένα αλλάξουν στο σύνολο της χώρας, ή σε συγκεκριμενες περιοχές, παρότι η αναστολή λειτουργίας των σχολείων δεν φαίνεται να συμβάλλει στον περιορισμό του ιού, όταν δεν συνδυάζεται με άλλα μέτρα. «Η χρήση της μάσκας προστατεύει εμάς, αλλά ακόμη περισσότερο τους άλλους. Τα σταγονίδια από ένα έντομο βήχα μπορεί να ταξιδέψουν έως και 8 μέτρα. Η μάσκα μας διευκολύνει να συνεχίσουμε την κοινωνική μας δραστηριότητα όταν υπάρχουν υψηλά επιδημιολογικά φορτία στην κοινότητα» επισήμανε και πρόσθεσε: «Η μάσκα είναι ένα μαχαίρι με δύο όψεις. Από τη μια χρησιμοποιείται για καλό σκοπό, από τους γιατρούς, τα μικρά παιδάκια και τώρα για στις κοινωνικές μας δραστηριότητες. Από την άλλη είναι ένα αναγκαίο κακό. Είναι το δικό μας προσωπικό απαγορευτικό, σαν ένα δικό μας προσωπικό lockdown».

Πονοκέφαλος οι επιδημίες στις κλειστές δομές

Ο Σ.Τσιόδρας δεν έκρυψε την ανησυχία του για τα κρούσματα στις κλειστές δομές φιλοξενίας ηλικιωμένων. Όπως είπε, τέσσερις εστίες υπερμετάδοσης ξέσπασαν σε οίκους ευγηρίας, μόνο τον Αύγουστο, όπου καταγράφηκαν 137 νέα κρούσματα κορωνοϊού σε φιλοξενούμενους και προσωπικό. «Δυστυχώς είχαμε αρκετούς θανάτους. Μόνο σε μια δομή είχαμε 21 θανάτους» είπε και έδωσε και ορισμένα ενδιαφέροντα στατιστικά που αφορούν τον προηγούμενο μήνα.

Όπως είπε, από τα 5.730 κρούσματα, τα 4.810 ήταν εγχώρια και τα υπόλοιπα εισαγόμενα. Το 67% των εγχώριων μολύνσεων, ανέφερε στενή επαφή με επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού. 681 από αυτά τα κρούσματα προέρχονταν από συρροές σε επαγγελματικούς χώρους και κοινωνικές εκδηλώσεις.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ