Με ένα κλικ στο docs.gov.gr και χωρίς επίσκεψη σε ΚΕΠ ή σε αστυνομικό τμήμα οι πολίτες μπορούν να βεβαιώσουν το γνήσιο της υπογραφής τους για το σύνολο των ιδιωτικών εγγράφων ή συμφωνητικών, καθώς έκλεισε ο κύκλος της ψηφιοποίησης των σχετικών υπηρεσιών.
«Από την πρώτη στιγμή λέγαμε ότι το κράτος είναι ένα και πρέπει να έχει ενιαίο πρόσωπο απέναντι στους πολίτες» δηλώνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και συμπληρώνει: «Το gov.gr θέλουμε να είναι το κύριο σημείο επαφής του κράτους με τον πολίτη και από εκεί να μπορεί εκείνος να εξυπηρετείται όσο το δυνατόν καλύτερα και πιο γρήγορα. Οι δυο νέες υπηρεσίες, η ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου και η ψηφιακή Βεβαίωση Ιδιωτικού Συμφωνητικού προστίθενται στις δυο υπηρεσίες που ψηφιοποιήσαμε αμέσως μόλις υλοποιήσαμε το gov.gr, δηλαδή στην ψηφιακή έκδοση Εξουσιοδότησης και Υπεύθυνης Δήλωσης. Πλέον, υπάρχει η δυνατότητα για οποιονδήποτε πολίτη να βεβαιώνει το γνήσιο της υπογραφής του από τον υπολογιστή, το tablet ή το κινητό του, από όπου κι αν βρίσκεται. Για εμάς, αυτό σημαίνει ενδυνάμωση του πολίτη, με δράσεις που αποδεικνύουν στην πράξη ότι η Ελλάδα αλλάζει».
Να αναφέρουμε ότι η εξουσιοδότηση και η υπεύθυνη δήλωση αποτέλεσαν τις πρώτες υπηρεσίες που σχεδιάστηκαν στο νέο περιβάλλον του gov.gr και τέθηκαν σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2020. Από τότε μέχρι προχθές Πέμπτη 18 Νοεμβρίου έχουν συνταχθεί ηλεκτρονικά, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία, 4.710.000 υπεύθυνες δηλώσεις και ενώ 1.650.800 εξουσιοδοτήσεις.
Πώς λειτουργούν οι δύο νέες υπηρεσίες
Η λειτουργία των δύο υπηρεσιών είναι απλή. Απαιτείται η ταυτοποίηση του πολίτη:
– είτε μέσω των κωδικών Taxisnet, εφόσον ο πολίτης έχει επιβεβαιωμένο αριθμό κινητού τηλεφώνου,
– είτε με τους κωδικούς web banking (Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank, Eurobank, Attica Bank, Παγκρήτια Τράπεζα, Τράπεζα Ηπείρου, Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας, Τράπεζα Κεντρικής Μακεδονίας, Τράπεζα Χανίων ή Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων).
Στη συνέχεια, ο πολίτης αναρτά σε μορφή pdf το έγγραφο στο οποίο θέλει να βεβαιώσει την υπογραφή του. Η διαδικασία ολοκληρώνεται μόλις συμπληρώσει τον κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει. Αμέσως μετά, το έγγραφο καταχωρείται στη θυρίδα του στο my.gov.gr και είναι διαθέσιμο για αποθήκευση, εκτύπωση ή αποστολή σε φορέα του Δημοσίου.
Στις περιπτώσεις που το έγγραφο υπογράφεται από περισσότερα πρόσωπα, ο πρώτος χρήστης καταχωρεί τον ΑΦΜ και το ονοματεπώνυμο των συνυπογραφόντων, οι οποίοι αποκτούν τη δυνατότητα να υπογράψουν το έγγραφο ακολουθώντας τα ίδια βήματα. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία και από τον τελευταίο συνυπογράφοντα, τότε το έγγραφο εμφανίζεται ψηφιακά βεβαιωμένο στις θυρίδες τους στο my.gov.gr.
Η ψηφιακή βεβαίωση του γνησίου υπογραφής/ών τίθεται στο τέλος κάθε εγγράφου που δημιουργείται από τις δύο νέες υπηρεσίες. Επιπλέον, στο τέλος κάθε σελίδας αναγράφονται ο μοναδικός κωδικός και ο κωδικός QR του εγγράφου, ώστε να ελέγχεται εύκολα ως προς την εγκυρότητά του. Η επαλήθευση γίνεται μέσω του docs.gov.gr/validate. H υπηρεσία του ιδιωτικού συμφωνητικού ξεκινά υποστηρίζοντας μέχρι δύο συνυπογράφοντες.
Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενο φορέα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ