Όσο κι αν έχει πάψει να μας εκπλήσσει η επινοητικότητα των ανθρώπων της αυτοκινητοβιομηχανίας, σίγουρα η παρουσίαση μιας έκδοσης εκτός δρόμου ενός από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα, της Porsche 911, είναι κάτι μάλλον απρόσμενο. Η 911 Dakar, που έκανε το ντεμπούτο της στην έκθεση του Λος Άντζελες και θα κατασκευαστεί μόνο σε 2.500 κομμάτια, είναι υπερυψωμένη (μέχρι και κατά 8 εκατοστά) και φοράει λάστιχα εκτός δρόμου.
Δημιουργήθηκε για να αποτίσει φόρο τιμής στο αυτοκίνητο νίκησε στο ράλι Παρίσι Ντακάρ το 1984. Εκείνη η συμμετοχή σηματοδότησε και την παρουσίαση ενός συστήματος τετρακίνησης στην Porsche 911. Η 911 Dakar έχει υπό φυσιολογικές συνθήκες αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 5 εκατοστά σε σχέση με την 911 Carrera με τη σπορ ανάρτηση, απόσταση που μπορεί να αυξηθεί κατά 3 επιπλέον εκατοστά με ένα σύστημα ανύψωσης, για να μπορεί το αυτοκίνητο να κινείται με μεγαλύτερη άνεση κάνουμε συμφωνίες.
Τα λάστιχα Pirelli Scorpion All Terrain Plus που φοράει είναι διαστάσεων 245/45 ZR 19 εμπρός και 295/40 ZR 20 πίσω. Το αυτοκίνητο κινείται από ένα 3λιτρο 6κύλινδρο βενζινοκινητήρα με διπλό τούρμπο, που αποδίδει 480 ίππους, επιταχύνοντας το αυτοκίνητο από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,4”. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο PDK 8 ταχυτήτων, ενώ η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης σύστημα τετραδιεύθυνσης. Λόγω της χρησιμοποίησης ελαστικών παντός εδάφους, η μέγιστη ταχύτητα έχει περιοριστεί στα 240 χλμ./ώρα.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ