Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Το Nissan Qashqai είναι ένα μοντέλο που βρίσκεται πολύ ψηλά στην εκτίμηση των οδηγών. Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται και από την υψηλή Τo Nissan Qashqai «πατάει» στη νέα πλατφόρμα CMF-C στην οποία έχουν γίνει προηγμένες τεχνικές συγκόλλησης ενώ η χρήση αλουμινίου κάνει…δίαιτα 60 κιλών. Την ίδια στιγμή ηα ακαμψία του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 41%.

Ο συνδυασμός με τη νέα μάσκα σε σχήμα «V» δίνουν ένα πραγματικά εντυπωσιακό «πρόσωπο». Στην κορμοστασιά του επικρατούν οι ανάγλυφες κομψές επιφάνειες που δύνουν στο αμάξωμα την απαραίτητη δυνατμική..

Στο πίσω μέρος την παράσταση «κλέβουν» τα εκλεπτυσμένα φωτιστικά σώματα που «αγκαλιάζουν» τα φτερά. Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.425/1.835/1.625 mm και μεταξόνιο στα 2.665 mm. Περνώντας στο εσωτερικό με την πρώτη ματιά εντοπίζεις την υψηλή ποιότητα κατασκευής και την αντοχή στον χρόνο των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί . Εδώ η ψηφιακή πραγματικότητα είναι ορατή. Πρώτα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών με τα υψηλής ποιότητας γραφικά και στις δυνατότητες μεγάλης παραμετροποίησης. Ακολουθεί η ευκρινέστατη οθόνη αφής 9,0 ιντσών,για το σύστημα πολυμέσων με την ταχύτατη απόκριση και την συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple Car Play.Το καλό είναι ότι υπάρχουν πλήκτρα για τον κλιματισμό ή το ηχοσύστημα, έτσι ώστε να μην…χάνεσαι μέσα στις λειτουργίες της οθόνης.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι με τους πίσω να έχουν «γενναιόδωρους» χώρους για τα κεφάλια και τα γόνατα τους. Τα καθίσματα -μηδενικής βαρύτητας -σύμφωνα με την Nissan είναι εμπνευσμένα από τα καθίσματα των αστροναυτών και προσφέρουν άνεση αφήνοντας ξεκούραστους τους επιβάτες μετά από πολύωρα ταξίδια. Προσφέρουν εντυπωσιακή άνεση στα ταξίδια. Στα θετικά είναι ο τρόπος που ανοίγουν διάπλατα οι πόρτες σε 85 μοίρες, προσφέροντας ιδανική επιβίβαση και αποβίβαση. Υπάρχουν πολλές θήκες και ντουλαπάκια για τα μικροαντικείμενα με την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να είναι στα 504 λίτρα.

Ας δούμε τώρα πως λειτουργεί η ήπια υβριδική τεχνολογία 12V. Στην «καρδιά» του Qashqai της δοκιμής μας υπήρχε ο τετρακύλιμδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 158 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. με την ροπή των 270 Nm να εμφανίζεται στις 1.800-3.750 σ.α.λ. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας του ήπιου υβριδικού συστήματος προσθέτει 6 επιπλέον Nm ροπής, για χρονικό διάστημα 20 δευτερόλεπτων σε ταχύτητες μεταξύ των 20 και 110 χλμ./ώρα. Περισσότερη σημαντική είναι η συμβολή του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Στα συν είναι και το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων µε συνεχώς µεταβαλλόµενη σχέση CVT το οποίο είναι ειδικά σχεδιασμένο για να συνεργάζεται άψογα µε το ήπια υβριδικό σύστηµα. Η χρήση µικρότερων και ελαφρύτερων τροχαλιών για καλύτερη απόκριση, αλλά η χρήση πλανητικού µειωτήρα για λιγότερο θόρυβο του δίνουν προβάδισμα σε σχέση με άλλα παρόμοια κιβώτια ανταγωνιστικών μοντέλων.

Έδώ λοιπόν έχουμε σημαντικά πλεονεκτήματα κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης με την χρήση 7 εικονικών σχέσεων όπως είναι η πολιτισμένη λειτουργία και η αξιοποίηση με τον καλύτερο τρόπο των δυνατοτήτων του κινητήρα, προς όφελος βέβαια και της κατανάλωσης. Το υβριδικό Qashqai ρολάρει κρατώντας σταθερή ταχύτητα χωρίς να πατάς το γκάζι για αρκετά χιλιόμετρα. Για πιο ενεργή συμμετοχή πάντως μπορείτε να κάνετε τις αλλαγές χειροκίνητα και με τα paddles πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι.

Πατώντας το γκάζι στο πάτωμα στο σπορ πρόγραμμα βλέπεις τις στροφές να ανεβαίνουν, με την αλλαγή των σχέσεων να γίνεται πριν φτάσει η βελόνα του στροφόμετρου στον κόφτη και τις επιδόσεις να ικανοποιούν απόλυτα αν σκεφτούμε μάλιστα ότι έχουμε να κάνουμε με αμάξωμα που αγγίζει τα 1468 κιλά.Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,5 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 198 χλμ.ώρα.

Η μέση κατανάλωση βενζίνης δεν ξεπέρασε τα 8 λίτρα ανά 100 χλμ.με το δεξί πόδι να μην… χαρίζεται στο γκάζι. Εκπομπές CO2 στα 142 γρμ./χλμ.(WLTP) .Η επιλογή Eco με τον διακόπτη στην βάση της κονσόλας , η μέση κατανάλωση κατεβαίνει έως και ένα λίτρο χωρίς να νοιώθεις ότι υπάρχει αισθητή μείωση δύναμης. Στην διάρκεια της δοκιμής μπορέσαμε να κινηθούμε σε σβέλτους ρυθμούς με την οδήγηση να είναι ιδαίτερα ευχάριστη όχι μόνο λόγω κινητήρα αλλά και οδικής συμπεριφοράς.

Στο δρόμο εντυπωσιάζεσαι από την ανώτερη ποιότητα κύλισης, από την προσεγμένη ηχομόνωση, προσόντα που σου επιτρέπουν να κάνεις πολύωρα ταξίδια με τους επιβάτες να κατεβαίνουν στο τέλος ξεκούραστοι.Η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι ισορροπημένη μεταξύ άνεσης και μειωμένων κλίσεων στις στροφές, με το μπροστινό μέρος να μην ανοίγει εύκολα την τροχιά του. Αν και πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας η απόσβεση των κραδασμών παραπέμπει κατά κάποιο τρόπο σε διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση ενώ είναι έντονο το αίσθημα της ασφάλειας σε ταχύτητες; κοντά στην τελική. Η οδική συμπεριφορά γίνεται ακόμη ασφαλέστερη χάρη στο πλούσιο πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης.

Ανάμεσα τους συναντάμε Hill Start Assist, αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών,και προειδοποίηση επικείμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, αποφυγή σύγκρουσης κατά την έναρξη της οπισθοπορείας , προειδοποίηση τυφλού σημείου και διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, Στα ίδια πολύ καλά επίπεδα και το σύστημα πέδησης. Η αυξημένη απόσταση των180 χλστ. από το έδαφος μας επέτρεψε να κινηθούμε σε χωματόδρομους,αρκετά απότομους χωρίς τον κίνδυνο να «πληγώσουμε» το κάτω μέρος. Σε τελική ανάλυση το νέο Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic είναι ένα όχημα με πλουσιότατο εξοπλισμό με παροιμοιώδη αξιοπιστία και μεγάλη αντοχή στον χρόνο. Πλέον στο πέραμσμα των χρόνων έχει αποκτήσει το δικό του κοινό και το όνομα του και μόνο προκαλεί μόνο θετικά σχόλια.Είναι διαθέσιμο από την έκδοση Premium με τιμή στα 35990 ευρώ. Η αμέσως επόμενη έκδοση της δοκιμής μας N-Connecta κοστίζει 38390 ευρώ

NIKOΣ ΣΑΛΤΑΣ