Νέοι διάλογοι βλέπουν το φως της δημοσιότητας, για τα όσα διαδραματίστηκαν, το μοιραίο βράδυ, του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Η επικοινωνία του προφυλακισμένου σταθμάρχη, με τους συναδέλφους του, τις κρίσιμες ώρες, σε συνδυασμό με τις βάρδιες που δεν τηρήθηκαν, συνθέτουν το παζλ της τραγωδίας.
Σήμερα, ο εφέτης ανακριτής αναμένεται να καλέσει εκ νέου τον προϊστάμενο επιθεώρησης και τους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες επίκεινται και νέες διώξεις. Ενδεχομένως επειδή είναι ογκωδέστατη η δικογραφία θα χρειαστεί ακόμη και κάποιες ώρες ο ειδικός εφέτης ανακριτής προκειμένου να τους καλέσει σε απολογία.
Ακόμα διερευνώνται πιθανές ποινικές ευθύνες στους γιατρούς που χορήγησαν την αναρρωτική άδεια στον προϊστάμενο επιθεώρησης και η οποία ξεκινούσε στις 2 Μαρτίου.
Eν τω μεταξύ, σήμερα συμπληρώνονται 15 ημέρες από την τραγωδία στα Τέμπη και ο κόσμος σιγά σιγά αρχίζει να ξεμουδιάζει από αυτό το ισχυρό σοκ που υπέστη τις προηγούμενες ημέρες και όσο διευρύνεται αυτός ο κύκλος των ευθυνών, γιατί αυτό περιμένουν, τόσο περισσότερο ήρεμοι ότι κάτι πάει να γίνει και ότι ενδεχομένως κάτι θα αλλάξει.
Ήδη πλέον οι δικηγόροι από οικογένειες θυμάτων και τραυματιών, μεταβαίνουν στη Λάρισα προκειμένου να δηλώσουν παράσταση της υποστήριξης κατηγορίας κατά παντός υπευθύνου, ζητώντας να αποδοθεί δικαιοσύνη σε όποιους έχουν ευθύνες και σε όποιο πόστο βρίσκονται, όσο ψηλά και αν βρίσκονται.
Ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης έκανε αυτοψία στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την Θεσσαλονίκη μέχρι και τη Λάρισα, ενώ μέχρι την Παρασκευή (17/3) αναμένεται να έχει αποκατασταθεί πλήρως η ηλεκτροδότηση του δικτύου στο σημείο της τραγωδίας.
Την ίδια ώρα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος από τον διοικητή του ΟΣΕ να του αποστείλει τους φακέλους για όλα τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα τα τελευταία 15 χρόνια, με στόχο να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες που δεν αναζητήθηκαν.
Επίσης, σε βάθος 15ετίας θα πάει η έρευνα και για τις συμβάσεις του ΟΣΕ, σύμφωνα με τον επικεφαλής της αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Χαράλαμπο Βουρλιώτη.
Έτσι εκτός από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης με τους 4 νεκρούς, στο ‘μικροσκόπιο’ μπαίνουν μεταξύ αυτών τα δυστυχήματα:
16 Μαΐου 2016: Σύγκρουση μηχανήματος συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών με ψεκαστικό σταθερής τροχιάς του ΟΣΕ, στις Σέρρες με απολογισμό δύο θανάτους και δύο τραυματισμούς
30 Σεπτεμβρίου 2019: Θανάσιμος τραυματισμός 55χρονου επιβάτη, κατά την επιβίβαση στο Δομοκό
21 Ιουνίου 2022: Σύγκρουση τρένου με Ι.Χ. σε αυτόματη φυλασσόμενη διάβαση στη Λάρισα με αποτέλεσμα τον θάνατο οδηγού.
Χθες, Δευτέρα 13 Μαρτίου, ο Γιώργος Γεραπετρίτης είχε συνάντηση με εκπροσώπους εργαζομένων στους σιδηροδρόμους στο Υπουργείο Μεταφορών, όπου ενημερώθηκε εκτεταμένως για τις χρόνιες παθογένειες του ελληνικού Σιδηροδρόμου, ενώ τονίστηκε ότι κανένα από τα προβλήματα αυτά δεν έχει επιλυθεί παρά τις επανειλημμένες και στοχευμένες προσπάθειές μας να τα αναδείξουμε με όλους τους δυνατούς τρόπους».
Εμείς σαν εργαζόμενοι το μέλημα μας είναι πρώτα να ανοίξει και να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη, τόνισε μετά τη συνάντηση ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, Γιάννης Ντίτσας.
Ο κ . Γεραπετρίτης ενημέρωσε τους εργαζομένους ότι πρόθεση της Κυβέρνησης είναι η ασφαλής επανεκκίνηση του Σιδηροδρόμου καθώς και ότι σύντομα θα προβεί σε επίσημες ανακοινώσεις εντός του ανωτέρω πλαισίου.
Αύριο Τετάρτη, ο κ. Γεραπετρίτης θα ενημερώσει τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σε συνέχεια της αυτοψίας που πραγματοποίησε προ ημερών τόσο στον τόπο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, όσο και στον ΟΣΕ της Θεσσαλονίκης, στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.
Πηγή: ertnews.gr