Πολλοί υποψήφιοι αγοραστές έχουν βρεθεί σε ένα δίλημμα. Αν θα πρέπει να αγοράσουν αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης ή diesel ή να στραφούν κατευθείαν στο ηλεκτρικό.Το ερώτημα προκύπτει μετά τις ανακοινώσεις ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες από το 2035 θα σταματήσουν να παράγουν μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσεως. Λοιπόν ό, τι και να αποφασίσετε δε θα χάσετε. Ας εξηγήσουμε τι εννοούμε:
Ας υποθέσουμε, λοιπόν, ότι θα εφαρμοστούν όλα τα λεγόμενα δηλαδή ότι θα σταματήσει η παραγωγή των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης εκείνη τη χρονιά. Δε θα σταματήσει, όμως, η παραγωγή των καυσίμων. Συνεπώς δε θα έχετε πρόβλημα εφοδιασμού. Τα ανταλλακτικά των αυτακινήτων θα συνεχίσουν να παράγονται για μια ακόμη δεκαετία το λιγότερο, που σημαίνει ότι δε θα υπάρχει έλλειψη.
Αγοράζεις, λοιπόν, ένα αυτοκίνητο plug-in ήπια υβριδικό, που καίει βενζίνη, πετρέλαιο ή διπλό καύσιμο, βενζίνη και υγραέριο ή βενζίνη και φυσικό αέριο. Έχουμε 2023. Το αυτοκίνητο που αγοράσετε, το 2035 θα είναι ήδη ηλικίας 12 ετών. Άρα η τιμή του θα έχει μειωθεί πριν την εμφάνιση των ηλεκτρικών μοντέλων.
Ανταλλακτικά, όμως, θα βρίσκετε όπως και καύσιμα συνεπώς θα το κρατήσετε και άλλα 6-7 χρόνια Για να μην κοροιδευόμαστε ένα αυτοκίνητο ηλικίας 18 με 19 ετών είναι απαξιωμένο με την τιμή να είναι χαμηλή ούτως ή άλλως, όπως και σήμερα. Και μην μας πείτε ότι τα απλά καρατάνε τιμή. Αυτό είναι κάτι προσωρινό λόγω κορωνοιού και καθυστέρησης στην παραγωγή. Αυτό θα βελτιωθεί.
Συνεπώς δε θα χάσετε αν αγοράσετε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτρεικής καύσης. Το μόνο θέμα είναι ο «πράσινος» φόρος που λένε ότι θα μπεί, αλλά ακόμη και αυτό το ποσό δε θα είναι απαγορευτικό για την αγορά του.
Πάμε τώρα στα ηλεκτρικά. Αν προτιμήσετε να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να έχετε την κρατική επιδότηση, αλλά δεν παύει να είναι ακριβό στην αγορά του. Γλιτώνετε επιπλέον τα τέλη κυκλοφορίας, που δεν ξέρουμε αν θα αλλάξει, όταν προστεθούν πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον δρόμο. Ωστόσο, υπάρχει ακόμη το μειονέκτημα του χρόνου φόρτισης σε συνδυασμό με τα σημεία φόρτισης, που ακόμη είναι λίγα
Αν έχετε χώρο στο σπίτι σας για να βάλετε φορτιστή τότε αυτό το μειονέκτημα δεν υπάρχει, καθώς θα ενεργείτε όπως με το κινητό σας τηλέφωνο. Δηλαδή γυρνάτε το βράδυ σπίτι και το φορτίζετε.
Υπάρχει, βέβαια, και το θέμα της αυτονομίας καθώς σε ρεαλιστικές συνθήκες η αυτονομία στα περισσότερα μοντέλα είναι γύρω στα 300 χιλιόμετρα. Συνεπώς αν έχετ προγραμματίσει ταξίδι θα κάνετε σαφώς μεγαλύτερο χρόνο για να φτάσετε λόγω φόρτισης
Πάμε τώρα και στο θέμα της αξίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου μετά από 12 χρόνια. Το 2035. Οι τιμές τότε ενός ηλεκτρικού μοντέλου θα είναι σαφώς πιο χαμηλές. Η τεχνολογία θα είναι ανώτερη, οι μπαταρίες θα κρατούν περισσότερο και θα προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία. Οι μπαταρίες του ηλεκτρικού αυτοκινήτου που αγοράσατε το 2023 θα έχουν πέσει και η αντικατάσταση τους θα είναι ένα σημαντικό ποσό. Από ότι καταλαβαίνετε και η τιμή του ηλεκτρικού μοντέλου θα έχει μειιωθεί σημαντικά. Πάνω κάτω δηλαδή θα είναι στα επίπεδα του βενζινοκίνητου.
Θα πείτε τώρα ότι μέσα σε 12 χρόνια θα έχετε γλιτώσει χρήματα από τα service. Σωστό. Αλλά είπαμε η διαφορά τιμής μεταξύ ηλεκτρικού αυτοκινήτου με βενζινοκίνητο είναι μεγάλη. Άρα συμφωνούμε σε ένα πράγμα. Ότι αν τα βάλετε κάτω ότι και αν αγοράσετε, το κέρδος και η ζημιά θα είναι η ίδια.
Αγοράστε, λοιπόν, ηλεκτρικό αυτοκίνητο αν έχετε βολευτεί με την φόρτιση και δε σας ενοχλεί η αυτονομία στο ταξίδι. Αγοράστε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως για να γεμίζετε σε δύο λεπτά και να πηγαίντε όπου θέλετε χωρίς άγχος. Ότι και αν προτιμήσετε δεν θα έχετε κάνει λάθος επιλογή.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ