Η BMW μας έχει συνηθίσει να παρουσιάζει μια έκδοση “Μ” που είχε επιμεληθεί το ομώνυμο τμήμα της εταιρείας, σχεδόν για κάθε μοντέλο της. Μέχρι τώρα όμως το μοναδικό μοντέλο που είχε εξελιχθεί αποκλειστικά ως “Μ”, χωρίς να βασίζεται σε κάποιο μοντέλο «μαζικής» παραγωγής της εταιρείας ήταν η M1 πίσω στη δεκαετία του 1970. Μόλις πρόσφατα παρουσίασε η BMW ένα νέο μοντέλο, εξελιγμένο αποκλειστικά ως “Μ”, το οποίο φυσικά είναι ένα SUV, όπως ορίζουν οι καταναλωτικές τάσεις της εποχής.
Η XM, ένα μεγάλο SUV μήκους 5,11 μ. είναι διαθέσιμη και στην Ελλάδα και με την ευκαιρία παρουσιάστηκε επίσημα στους έλληνες δημοσιογράφους. Το αυτοκίνητο είναι φορτιζόμενο υβριδικό, όπως επίσης ορίζουν οι τάσεις της εποχής, χρησιμοποιώντας ένα βενζινοκινητήρα V8 τούρμπο 4,4 λίτρων 489 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 197 ίππων, ενσωματωμένο στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 653 ίππων.
Σύμφωνα με την εταιρεία το αυτοκίνητο επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 4,3”, ενώ η αυτονομία με ηλεκτροκίνηση είναι 82-88 χιλιόμετρα στο τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Από το φθινόπωρο θα είναι διαθέσιμη επίσης και μια ειδική έκδοση Label Red με συνδυασμένη ισχύ 748 ίππων. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει στην Ελλάδα από 190.300 ευρώ, ενώ η έκδοση Label Red ξεκινάει από 218.250 ευρώ.
Είναι η πρώτη φορά που μια BMW M διαθέτει εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης. Το υβριδικό σύστημα της XM απαρτίζεται από έναν βενζινοκινητήρα V8 4,4 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα,αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, σύστημα τετρακίνησης M xDrive και μπαταρία ιόντων λιθίου 29,5 kWh που φορτίζει αποκλειστικά με εναλλασσόμενο ρεύμα (7,4 kW).
Η συνδυαστική απόδοση στην απλή (λέμε τώρα…) έκδοση είναι 653 ίπποι και 800 Nm ροπής, νούμερα που εξασφαλίζουν εκρηκτικές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 4,3’’ και τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 250 km/h. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι 1,5-1,6 lt/100 km, ενώ υπάρχει επίσης η δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για έως και 88 km.
Η ειδική έκδοση LABEL RED, που ξεχωρίζει βέβαια από τις κόκκινες «πινελιές», έχει ακόμη πιο υψηλή απόδοση που φτάνει τους 748 ίππους και τα 1.000 Nm ροπής πρόκειται για το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής που έχει εξελίξει ποτέ η BMW M GmbH! Χρειάζεται μόλις 3,8’’ για να επιταχύνει από το 0 στα 100 km/h, ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, αλλά αυξάνεται στα 290 km/h με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s.
Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά την νέα BMW XM στην επίσημη παρουσίαση που έκανε η ελληνική αντιπροσωπεία. Η εμφάνιση του μεγάλου σπορ SUV είναι αναμφίβολα επιβλητική – έως και υπερβολική σε κάποια σημεία. Ξεχωρίζουν τα μεγάλα νεφρά της μάσκας με το φωτιζόμενο περίγραμμα και το χρυσαφί σιρίτι που «τρέχει» περιμετρικά το αμάξωμα.
Ένα από τα εντυπωσιακά στοιχεία είναι και οι τεράστιες ζάντες αλουμινίου, με διάμετρο 21’’ στο βασικό εξοπλισμό και με δυνατότητα επιλογής έως και 23’’!
Μπαίνοντας στο εσωτερικό της BMW XM, λογική του σχεδιασμού ακολουθεί τη νέα τάση που συναντάμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας, με οδηγοκεντρική σχεδίαση, το BMW Curved Display με τις δύο ενωμένες οθόνες στο ταμπλό και τα υλικά εξαιρετικής ποιότητας σε κάθε σημείο, ακόμη και στην οροφή με την ανάγλυφη επιφάνεια.
Γενναιόδωρη είναι τόσο η ευρυχωρία όσο και η αίσθηση πολυτέλειας, με θερμαινόμενες πλάτες στο πίσω κάθισμα που εκτείνονται στα πλαϊνά, ειδικά σχεδιασμένα μαξιλάρια, ατμοσφαιρικό φωτισμό με 100 LED και κορυφαίο ηχοσύστημα Surround Bowers & Wilkins Diamond με ενισχυτή 1.500 watt.
Η παραγωγή του σπορ SUV γίνεται στις HΠΑ, που μαζί με την Κίνα αποτελούν άλλωστε τις δύο κυριότερες αγορές για το μοντέλο – οι μισές XM θα πωλούνται εκεί! Στην ελληνική αγορά,οι τιμές του μοντέλου έχουν ως εξής:
BMW XM: 187.450 €
BMW XM LABEL RED: 218.250 €
BMW XM LABEL RED Individual Frozen Carbon Black: 229.270 €.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ