Δοκιμάζουμε Kia XCeed 1.5 T-GDi 160 PS iMT 48V Hybrid

Απολύτως πετυχημένη κρίνουμε την είσοδο της Kia σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς, με ένα μοντέλο που ταιριάζει απολύτως με την δική μας αντίληψη για το πώς πρέπει να είναι τα υπερυψωμένα αυτοκίνητα τα οποία αρέσουν τόσο πολύ στο κοινό τελευταία. Δηλαδή, να είναι πιο κοντά σε σχήμα και συμπεριφορά σε ένα «κανονικό» αυτοκίνητο, έχοντας ταυτόχρονα την υπερυψωμένη θέση οδήγησης που αρέσει στη συγκεκριμένη πελατεία, παρά να θυμίζουν κάτι που «μοιάζει με εκτός δρόμου», πιο ογκώδες, πιο «τετράγωνο», λιγότερο πολιτισμένο στο δρόμο και φυσικά χωρίς τετρακίνηση, χωρίς επομένως να προσφέρει τις δυνατότητες των αυτοκινήτων που είναι πραγματικά εκτός δρόμου και όχι «κάτι σαν». Με αυτό δεδομένο σαν -πετυχημένο- σημείο εκκίνησης, μιλάμε κατά τα άλλα για ένα πολύ καλό μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, με χώρους και λειτουργικότητα, ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό, ασφάλεια και άνεση στο δρόμο, με «κερασάκι στην τούρτα» τα 7 χρόνια εγγύηση.

Η εικόνα του είναι γνωστή και οικεία για τους περισσότερους από εμάς, αφετέρου εξακολουθεί να είναι φρέσκια και καλαίσθητη. Αυτό διότι οι σχεδιαστές του κατάφεραν να του χαρίσουν μία ιδιαίτερη αρμονία στις γραμμές του καθιστώντας το ως ένα από τα πλέον όμορφα κροσσόβερ. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (184 χιλιοστά) σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες διαστάσεις του αυτοκινήτου (4,395 μήκος, 1,826 πλάτος και 1,483 μέτρα ύψος) δημιουργούν μία εικόνα ενός κόμπακτ αυτοκινήτου, με πολύ έντονη προσωπικότητα.

Οι άνθρωποι της ΚIA δεν περιόρισαν τη προσπάθειά τους στην εξωτερική εικόνα του αυτοκίνητου, αλλά τη συνέχισαν και μάλιστα θα λέγαμε με περισσότερη ένταση και στο εσωτερικό του XCeed. Eκτός από έμφαση στη σχεδίαση, ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στην απτή ποιότητα τόσο των υλικών όσο και της κατασκευής. Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι, τις εντυπώσεις κλέβει η μακρόστενη, προαιρετική οθόνη 10,25 ιντσών με το πολύ καλό μενού και τα γραφικά. Φυσικά, υπάρχει πλήρης εξοπλισμός, με όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας smartphones, τα πολλά και εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης στα οποία περιλαμβάνεται και αυτό της ημιαυτόνομης οδήγησης, το προαιρετικό ηχοσύστημα της JBL αλλά και εξελιγμένο σύστημα infotainmen.

Τα 426 λίτρα του πορτ μπαγκάζ είναι επίσης μία πολύ καλή χωρητικότητα ενώ η μελετημένη σχεδίαση του στα άκρα βολεύει στην μεταφορά αρκετά ογκωδών αντικειμένων. Μάλιστα αν διπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, που για πρώτη φορά σε Kia διαιρούνται σε τρία τμήματα (40:20:40), μπορούν να μετακινηθούν αντικείμενα με συνολικό όγκο έως και 1.378 λίτρα.

Οι 18άρες ζάντες του αυτοκίνητου της δοκιμής μας, δεν προβληματίσουν σε καμία περίπτωση. Οδηγώντας το σε κλειστά κομμάτια διαπιστώνεις πως το XCeed είναι ευχάριστο στις στροφές και παίρνει λογικές κλίσεις ενώ για να φτάσεις στα όρια του αυτοκινήτου θα πρέπει να υπερβάλλεις πολύ και να ξεχάσεις πως οδηγείς ένα κροσσόβερ και όχι μία σπορ κατασκευή. Το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση και παρά μια κάπως τεχνητή αίσθηση γύρω από την ευθεία, τα φρένα είναι δυνατά. Απροβλημάτιστο και κυρίως άνετο και ευχάριστο είναι και το ταξίδι στην εθνική οδό, με την ποιότητα κύλισης να βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο και την ηχομόνωση της καμπίνας να αποδεικνύεται το ίδιο ποιοτική με το υπόλοιπο σύνολο. Επιπλέον ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και τρία οδηγικά προφίλ (Eco, Normal, Sport) προκειμένου να επιλέγει ανάλογα με τις ανάγκες του και τις διαθέσεις του.

Οι μηχανικοί του κατάφεραν να βρούνε τη χρυσή τομή στη ρύθμιση της ανάρτησης ανάμεσα σε μαλακή, ως κροσσόβερ και σκληρή, για να του δώσουν και μία σπορ νότα. Ακόμη και στις πιο δύσκολες εγκάρσιες ανωμαλίες έχει το απαιτούμενο βάθος απόσβεσης και το αυτοκίνητο περνά εντυπωσιακά άνετα πάνω από τις πάμπολλες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Μάλιστα o crossover χαρακτήρας του μερικές φορές σε κάνει να ξεχνάς την σχετικά μεγάλη απόσταση που έχεις από το έδαφος για να περνάς από διάφορα εμπόδια ή για μια άνετη βόλτα σε χωματόδρομους, χάρη και στις μεγαλύτερες διαδρομές της ανάρτησής και στα υδραυλικά στοπ των αμορτισέρ που απορροφούν πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες.

To αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε τον καινούριο κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων Τ-GDI με το σύστημα CVVD που μεταβάλλει συνεχώς τη διάρκεια των βαλβίδων για να συνδυάζεται η υψηλή ισχύς με την οικονομία και τους χαμηλούς ρύπους. Συνδυαζότανε δε με το χειροκίνητο κιβώτιο iMT έξη σχέσεων, με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη που ενεργοποιείται με ηλεκτρομοτέρ. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αποδίδει 160 ίππους και 253 Nm ροπής ενώ χάρη στην ύπαρξη και μία μικροϋβριδικής ηλεκτρικής υποβοήθησης 48V, η κατανάλωση κατά τη διάρκεια των περίπου 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, κυμάνθηκε στη περιοχή των 7.9 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, με σβέλτους ρυθμούς κίνησης σε κάθε κατάσταση. Τιμή απόλυτα ικανοποιητική για ένα τέτοιο όχημα.

Από την θέση του οδηγού υπάρχει μια crossover αίσθηση στην οδήγηση που στη πράξη σημαίνει πως δεν κάθεσαι τόσο χαμηλά όπως στο Ceed αλλά ούτε και ψηλά όπως σε ένα Sportage. Στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας τα καθίσματα παρέχουν εξαιρετική πλευρική πρόσφυση. Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, αυτοί είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετή απόσταση για τα γόνατά τους και υπό προϋποθέσεις μπορούν να φιλοξενηθούν ακόμη και τρείς.

Το ΚIA XCeed, αποτελεί μία εξαιρετική λύση ανάμεσα σε ένα κλασικό πεντάθυρο hatchback μοντέλο και σε ένα SUV. Στο δρόμο είναι άνετο και απολαυστικό, ενώ η απόσταση των 18.4 εκατοστών από το έδαφος θα σας πάει και σε βατούς χωματόδρομους. Τα 24690 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το XCeed με τον 1.5 κινητήρα βενζίνης, είναι ένα πολύ λογικό ποσό, ενώ εκτός όλων των παραπάνω θα πρέπει να προσθέσετε και το γεγονός πως ως KIA συνοδεύεται και από επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ