Συνεχίζοντας τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, η Mini δημιούργησε και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Countryman. Μεγαλύτερο σε διαστάσεις (μήκος 4,433 μ.), το Mini Countryman SE All4 είναι τετρακίνητο χάρη στην χρησιμοποίηση δύο ηλεκτροκινητήρων, που αποδίδουν συνολικά 313 ίππους. Γεγονός που προδιαθέτει για τις εντυπωσιακές επιδόσεις του αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 5,6”). Η τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων γίνεται από μια μπαταρία 66,45 kWh.
Η ηλεκτροκίνηση επιτρέπει σχεδιαστικές επεμβάσεις με σαφή λειτουργικά οφέλη, όπως για παράδειγμα ο πολύ καλός συντελεστής κοινωνικής αντίστασης. (Cx), που περιορίζεται στο 0,26, ή οι αυξημένοι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό, χάρη στην κατάργηση του επιλογέα ταχυτήτων.
Δύο ισχυροί ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνολικά 230 kW/313 hp και ροπή 494 Nm υποστηρίζουν το MINI Countryman SE ALL4 σε όλα τα εδάφη. Μαζί, επιταχύνουν το όχημα από τα 0 στα 100 km/h σε 5,6 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180 km/h. Η ισχυρή μπαταρία έχει ενεργειακό περιεχόμενο 66,45 kWh.*
Με ταχεία φόρτιση συνεχούς ρεύματος (DC) έως και 130 kW, μόλις 30 λεπτά αρκούν για την πλήρωση της μπαταρίας από το 10% στο 80%. Οι πελάτες μπορούν να βελτιστοποιήσουν τη διαδικασία φόρτισης ανά πάσα στιγμή μέσω εύχρηστων ρυθμίσεων και να τις προβάλλουν μέσω του MINI app.
Για μια ιδιαίτερα ευχάριστη εκκίνηση, η φόρτιση μπορεί να ολοκληρωθεί την καθορισμένη ώρα αναχώρησης και μέχρι τότε η θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος να φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο. Για πρώτη φορά, το νέο MINI Countryman SE ALL4 μπορεί να φορτιστεί με το σύστημα Plug & Charge που αναγνωρίζει δημόσιους σταθμούς φόρτισης χωρίς πρόσθετη εξουσιοδότηση και ξεκινά αυτόματα τη διαδικασία φόρτισης στους κατάλληλους σταθμούς.
Καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης υποστηρίζουν τον οδηγό εν κινήσει. Με το Driving Assistant Professional, το MINI Countryman SE ALL4 προσφέρει για πρώτη φορά μερικώς αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 2 σε διαδρομές που μοιάζουν με αυτοκινητόδρομο. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να αφήνει το τιμόνι σε ταχύτητες έως 60 km/h, αρκεί να παρακολουθεί συνεχώς την κυκλοφορία και να παραμένει σε ετοιμότητα για άμεση παρέμβαση εάν χρειαστεί. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να εντοπίζει τα κενά στην κυκλοφορία που είναι απαραίτητα για την αλλαγή λωρίδας προς την έξοδο. Στη συνέχεια ρυθμίζει τη βέλτιστη ταχύτητα για υποβοηθούμενες αλλαγές λωρίδας.
Οι χαρακτηριστικές ζάντες ελαφρού κράματος του MINI Countryman SE ALL4, διαστάσεων έως 20 ιντσών, είναι βελτιστοποιημένες αεροδυναμικά, όπως και ολόκληρο το αμάξωμα. Ως αποτέλεσμα, το μοντέλο επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26, είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση και προσφέρει αυξημένη αυτονομία. Ο κομψός σχεδιασμός της κολόνας C με το ειδικό για το μοντέλο λογότυπο ALL4 υποστηρίζει την εκτεταμένη γραμμή οροφής στο πίσω μέρος του οχήματος, δείχνοντάς το ταυτόχρονα πιο κοντό. Το πίσω τμήμα είναι ιδιαίτερα ομοιόμορφο με καθαρές επιφάνειες και χωνευτά πίσω φώτα. Ο κατακόρυφος προσανατολισμός του υπογραμμίζει τη φαρδιά σιλουέτα του MINI Countryman SE ALL4. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα MINI LED ενισχύουν την ξεχωριστή εμφάνιση με νέα λάμψη μέσω μοναδικών φωτεινών υπογραφών.
Τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού προσδίδουν νότες εξατομίκευσης και τονίζουν διαφορετικά χαρακτηριστικά του οχήματος με κομψά εξωτερικά και εσωτερικά στοιχεία. Το MINI Countryman SE ALL4 υποδέχεται για πρώτη φορά τη νέα απόχρωση Vibrant Silver στη γκάμα των οροφών MINI με χρωματική αντίθεση.
Στο νέο MINI Countryman SE ALL4 ο οδηγός και ο συνοδηγός απολαμβάνουν σημαντικά βελτιωμένα επίπεδα άνεσης με σχεδόν τρία εκατοστά επιπλέον πλάτος στην περιοχή των ώμων και των αγκώνων. Τα πίσω καθίσματα έχουν επίσης αυξηθεί σε πλάτος κατά 2,5 εκατοστά στην περιοχή των ώμων. Χάρη στα καθαρά σχήματα και το ταμπλό με τη δίχρωμη σχεδίαση των υφασμάτων, το cockpit δείχνει μοντέρνο και απέριττο. Με την πανοραμική γυάλινη οροφή, το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα φωτεινό και φιλόξενο. Οι τέσσερες ανανεωμένες επενδύσεις αποτυπώνουν τη σύγχρονη φιλοσοφία του εσωτερικού σε διάφορες μορφές.
Οι πιο σημαντικές λειτουργίες οδήγησης είναι άμεσα προσβάσιμες μέσω της επανασχεδιασμένης μπάρας διακοπτών. Έτσι, καθώς καταργείται η ανάγκη για επιλογέα ταχυτήτων, δημιουργείται πρακτικός αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα. Για παράδειγμα, τα smartphones μπορούν να αποθηκεύονται σε έναν άνετο χώρο και ταυτόχρονα να φορτίζονται μέσω ασύρματης φόρτισης.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ