Το μεσαίου κυβισμού «κόσμημα» της Honda στη supersport κατηγορία, επιστρέφει στην Ευρώπη, έτοιμο να ξεδιπλώσει τις δυνατότητές του στο δρόμο αλλά και την πίστα. Ο εν σειρά, τετρακύλινδρος 16V με 2ΕΕΚ κινητήρας του αποδίδει 121 Ps (89Kw) στις 14.250 σαλ. και διαθέτει μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) και quickshifter στο στάνταρ εξοπλισμό. Το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW) – που προέρχεται από την RC213V-S – σε συνεργασία με τη Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας (IMU) έξι αξόνων της Bosch, παρέχουν 3 default προφίλ οδήγησης, καθώς και δύο USER modes με δυνατότητα παραμετροποίησης της ισχύος (Engine Power), του φρένου του κινητήρα (Engine Brake), του Wheelie Control και του HSTC 9 επιπέδων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του αναβάτη. Το Cornering ABS και το Rear Lift Control περιλαμβάνονται επίσης στο πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Το σύστημα ανάρτησης εξοπλίζεται με ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP USD 41 χλστ. και πίσω αμορτισέρ της Showa με μοχλικό Pro-Link. Δύο, ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες επενεργούν σε πλευστούς δίσκους 310mm. Στοχεύοντας στην επίτευξη της βέλτιστης αεροδυναμικής απόδοσης στην κατηγορία, ο σχεδιασμός της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνει αεροδυναμικά πτερύγια (winglets) που παράγουν άφθονη κάθετη δύναμη. Μία έγχρωμη οθόνη TFT ολοκληρώνει το βασικό εξοπλισμό. Προαιρετικά, διατίθεται ένα Race Kit της HRC, αποκλειστικά για χρήση στην πίστα.
Όπως όλες οι supersport μοτοσυκλέτες της Honda, η 24YM CBR600RR θα διατίθεται στην κλασική τριχρωμία Grand Prix Red της HRC και σε stealthy απόχρωση Matt Ballistic Black Metallic.
Ο τετρακύλινδρος εν σειρά, 16-βάλβιδος κινητήρας 599 κ.εκ. της CBR600RR, αποδίδει 121 Ps (89 kW) στις 14.250 σαλ. και ροπή 63 Nm στις 11.500 σαλ. Για την επίτευξη της ισχύος σε τόσο υψηλές στροφές, τα υλικά που χρησιμοποιούνται στους εκκεντροφόρους, τα ελατήρια των βαλβίδων και το στροφαλοφόρο άξονα, έχουν αναβαθμιστεί εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη αντοχή και υποδειγματική διαχείριση των δυνάμεων αδράνειας στις υψηλές στροφές. Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 67mm x 42,5mm, με σχέση συμπίεσης 12.2:1.
Κάθε στοιχείο της εισαγωγής, των θαλάμων καύσης και της εξαγωγής έχει εξελιχθεί, από την τελευταία φορά που η CBR600RR κυκλοφόρησε στην Ευρώπη. Για την παροχή επαρκούς ποσότητας αέρα στις υψηλές στροφές, η διάμετρος του σώματος ψεκασμού είναι 44 mm. Η διαδρομή που ακολουθεί ο αέρας από το εσωτερικό της πεταλούδας γκαζιού μέχρι τις βαλβίδες εισαγωγής, έχει διαμορφωθεί έτσι, ώστε να επιτρέπει την ιδανική λειτουργία ολόκληρου του αυλού, ελαχιστοποιώντας την πτώση πίεσης στην πλευρά της εισαγωγής.
Το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW) που χρησιμοποιεί η CBR600RR, προέρχεται από την CBR1000RR-R Fireblade, έχοντας προηγουμένως εξελιχθεί στην RC213V-S. Στα χειριστήρια του δεξιού γκριπ ενσωματώνεται ένας αισθητήρας θέσης γκαζιού – Acceleration Position Sensor (APS). Αυτός δίνει εντολή στην ECU, που με τη σειρά της στέλνει σήμα στο μοτέρ του TBW που ελέγχει την πεταλούδα γκαζιού. Το ελατήριο επαναφοράς και η αντίσταση που δημιουργείται από το APS προσφέρουν μία εντελώς φυσική αίσθηση και έλεγχο του γκαζιού, παρέχοντας την ίδια δυνατότητα ελέγχου και αίσθηση σε όλο το εύρος στροφών και γωνίας ανοίγματος του δεξιού γκριπ.
Η CBR600RR εξοπλίζεται με ένα κοίλο, χυτό πλαίσιο αλουμινίου διπλής δοκού. Το μεταξόνιο είναι 1370mm, με τη γωνία κάστερ και το ίχνος του τροχού στις 24 o 06’ και 100mm αντίστοιχα. Το μήκος από τον άξονα του ψαλιδιού μέχρι τον άξονα του τροχού είναι 569mm. Το αλουμινένιο ψαλίδι είναι επίσης 150g ελαφρύτερο από του προηγούμενου μοντέλου, και το κάθε εξάρτημά του έχει επανασχεδιαστεί για εξοικονόμηση βάρους και για να προσφέρει την επιθυμητή ισορροπία ακαμψίας. Το βάρος της μοτοσυκλέτας (πλήρες υγρών) είναι 193kg.
Το πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι Showa Big Piston USD 41mm προσφέρει υψηλής ποιότητας συμπεριφορά και ευκολία χειρισμού. επίσης, έχει 15mm μακρύτερα καλάμια που επιτρέπουν ευελιξία στις αλλαγές γεωμετρίας. Το πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ της Showa λειτουργεί μέσω μοχλικού Pro-Link.
Μπροστά, δύο ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες επενεργούν σε πλευστούς δίσκους 310mm. Μια κεντρική αντλία φρένων με ακτινικό έμβολο περιλαμβάνεται επίσης στο βασικό εξοπλισμό. Μία πίσω, μονοπίστονη δαγκάνα επενεργεί σε δίσκο 220mm. Τροχοί από χυτό αλουμίνιο συνδυάζονται με ελαστικά 120/70ZR17M/C μπροστά και 180/55ZR17M/C πίσω.
Μία έγχρωμη οθόνη TFT περιλαμβάνει προγράμματα Street, Circuit και Mechanic. Μία ένδειξη Shift-Up χρησιμοποιεί 5 λευκά οριζόντια LEDs επάνω από την κεντρική οθόνη, που ενεργοποιούνται και αναβοσβήνουν στις προκαθορισμένες στροφές για αλλαγή σχέσης. Προβάλλονται πληροφορίες όπως χρόνος γύρου, αριθμός γύρων και ταχύτερος γύρος.
Όλος ο φωτισμός είναι τεχνολογίας LED. Οι διπλοί προβολείς έχουν χαμηλό βάρος και προσφέρουν τον απαραίτητο χώρο για τη βέλτιστη ροή του αέρα, μέσω του κεντρικού αεραγωγού τύπου ram-air. Το σύστημα Emergency Stop Signal (ESS) της Honda συνεργάζεται με τη μονάδα του ABS και ενεργοποιεί τα εμπρός και πίσω αλάρμ σε ένα ξαφνικό δυνατό φρενάρισμα, ώστε να προειδοποιήσει τους άλλους οδηγούς.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ