Για πολλούς 20άρηδες αναβάτες, εκπροσώπους της Generation Ζ που ουσιαστικά έχουν μεγαλώσει στην ψηφιακή εποχή, οι μοτοσυκλέτες σημαίνουν κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό μέσο μεταφοράς. Πρέπει να αντιπροσωπεύουν ένα είδος lifestyle, να δηλώνουν μία άποψη και να τους επιτρέπουν να εκφράζουν την προσωπική τους ταυτότητα. Οι προσδοκίες της συγκεκριμένης κατηγορίας αναβατών διαφέρουν από αυτές των τυπικών αναβατών και οι μοτοσυκλέτες που τους ελκύουν το εκφράζουν απόλυτα. Πρέπει να ταιριάζουν με τον τρόπο ζωής τους και παράλληλα να προσφέρουν τη δυνατότητα για περαιτέρω εξατομίκευση. Συνδυάζοντας την παράδοση με επαναστατικές νέες ιδέες και προοπτικές, η CMX500 Rebel προοριζόταν να γίνει μία τέτοια μοτοσυκλέτα.
Υιοθετώντας μία κλασική, διαχρονική εμφάνιση, εμπλουτισμένη με ένα πρωτοποριακό, μοντέρνο και απόλυτα χαρακτηριστικό στυλ, η CMX500 Rebel σημείωσε άμεση επιτυχία όταν κυκλοφόρησε το 2017. Από τότε, η συνεχιζόμενη δημοτικότητά της τη βοήθησε να αναδειχτεί σε best-seller μοντέλο στην Ευρώπη στην κατηγορία ‘custom’ τόσο το 2021 όσο και το 2022.
Προσιτή, και εύκολη στη χρήση, η Rebel έχει εντελώς δικό της χαρακτήρα και την ίδια στιγμή είναι ένας λευκός καμβάς στον οποίο ο ιδιοκτήτης της μπορεί να απελευθερώσει όλη τη δημιουργικότητά του. Ως προς τα μηχανικά μέρη, παραμένει ίδια για το 24YM, με τη διαφορά ότι αποκτά δύο νέες στάνταρ χρωματικές επιλογές και ένα νέο μοντέρνο χρωματισμό για την ‘S’ Edition.
Ο δικύλινδρος παράλληλος, υγρόψυκτος κινητήρας 471 κ.εκ. με 8 βαλβίδες της Rebel προέρχεται από τη σπορ CBR500R. Για να ανταποκριθεί στον cruiser χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, τόσο το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού PGM-FI με την αναθεωρημένη χαρτογράφηση όσο και ο διαφορετικός χρονισμός των βαλβίδων και της ανάφλεξης, επιτρέπουν στον κινητήρα να μην εστιάζει τόσο στην απόδοση στις υψηλές στροφές, όπως στην CBR, αλλά στη ροπή στις χαμηλές και στη γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών. Η πλούσια μέγιστη ροπή των 43,3Nm στις 6.000 σαλ. συνδυάζεται με μέγιστη ισχύ 46,2 Ps (34kW) στις 8.500 στροφές ανά λεπτό.
Πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο που πετυχαίνει την τέλεια ισορροπία μεταξύ διαστάσεων και ευέλικτης απόδοσης. Η διάμετρος και η διαδρομή του κυλίνδρου είναι 67 mm x 66,8 mm με σχέση συμπίεσης 10,7:1. Στο εσωτερικό της κυλινδροκεφαλής υιοθετούνται κοκοράκια με ρουλεμάν που χρησιμοποιούν ροδέλες για τη ρύθμιση του διάκενου των βαλβίδων, προσφέροντας μειωμένη καταπόνηση λόγω φορτίου στα ελατήρια των βαλβίδων και περιορισμένες τριβές.
Για να υποστηρίξει τη χαμηλή σιλουέτα της Rebel, το ελκυστικό, σωληνωτό πλαίσιο διαθέτει τρία σημεία στήριξης του κινητήρα και έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι όσο το δυνατό πιο στενό ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη. Η σκληρότητα των ελατηρίων και η χωρητικότητα λαδιού του πιρουνιού έχουν βελτιστοποιηθεί ώστε να προσφέρουν ιδανική απόσβεση και ποιότητα κύλισης. Το ίχνος του τροχού είναι 110 mm με γωνία κάστερ 28°. Η γωνία (offset) 30° του πιρουνιού σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 1490 mm επιτρέπουν χαμηλό ύψος σέλας 690mm. Η εγκατάσταση των μαρσπιέ σε μεσαία θέση διασφαλίζει μία φυσική θέση οδήγησης, με ισορροπημένες και ουδέτερες αντιδράσεις κατά τις αλλαγές κατεύθυνσης.
Το πλαίσιο περιλαμβάνει ένα καινοτόμο πίσω ημικυκλικό σχήμα (loop) που διαχωρίζει την πιο παχιά σέλα από το μεταλλικό φτερό. Το βιδωτό, αλουμινένιο υποπλαίσιο προσφέρει περαιτέρω δυνατότητες εξατομίκευσης (customisation).
Tο πιρούνι φέρει μπουκάλες 41 mm σε απόσταση 230 mm μεταξύ τους για στιβαρή πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης, άνεση και στυλ. Το σωληνωτό, ατσάλινο ψαλίδι έχει διάμετρο 45 mm και συνεργάζεται με δύο αμορτισέρ αζώτου με δυνατότητα ρύθμισης της προ-φόρτισης ελατηρίου σε 5 θέσεις.
μοτοσυκλέτα φορά ελαστικά της Dunlop με στάνταρ διαστάσεις 130/90-16 μπροστά και 150/80-16 πίσω. Η σχεδίαση των τροχών 16 ιντσών από χυτό αλουμίνιο είναι απλή όσο και χαρακτηριστική, ενώ ο μπροστινός δίσκος των 296mm δένει οπτικά με τα μπράτσα του τροχού. Η διπίστονη δαγκάνα των φρένων εμπρός συνδυάζεται με μονοπίστονη πίσω.
24YM HONDA GOLD WING
Από το 1975 που η Honda Gold Wing παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως μία γυμνή μοτοσυκλέτα 1000 κ.εκ., έχει καθιερωθεί ως η απόλυτη πρόταση για ταξίδι σε δύο τροχούς. Πρόκειται για μία μοτοσυκλέτα που έχει χαράξει τη δική της πορεία. Μεγαλώνοντας, κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, σε διαστάσεις και χωρητικότητα κινητήρα, δημιούργησε μία απαράμιλλη φήμη σε επίπεδο πολυτέλειας, ποιότητας και άνεσης.
Για το 18YM, απαντώντας στις εξελίξεις σε δημογραφικό επίπεδο και στην αγορά της μοτοσυκλέτας, η ομάδα ανάπτυξης της Honda προχώρησε σε ριζοσπαστικές λύσεις αντί να ακολουθήσει την πεπατημένη. Η GL1800 Gold Wing και η Gold Wing Tour* ακολούθησαν μία νέα κατεύθυνση. Αλλαγμένη εξ΄ ολοκλήρου έγινε κομψότερη, ελαφρύτερη και πιο ευέλικτη – μία πραγματική μοτοσυκλέτα για τον αναβάτη – ενώ προστέθηκαν πολλά νέα στοιχεία που ενίσχυσαν τη φήμη της ως τεχνολογική ναυαρχίδα.
Το αποτέλεσμα ήταν η Gold Wing να αποκτήσει ευρύτερη απήχηση, προσεγγίζοντας πλέον και τη νεότερη γενιά αναβατών.
Το 20YM, οι βελτιώσεις στην ανάρτηση και την ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες προστέθηκαν στις ικανότητες του συναρπαστικού, επίπεδου εξακύλινδρου κινητήρα που χτυπούσε στην καρδιά της premium τουριστικής μοτοσυκλέτας της Honda. To 21YM, η Gold Wing απέκτησε αναβαθμισμένο ηχοσύστημα και το 22YM ήταν διαθέσιμη μόνο με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT).
Το 23YM, η Gold Wing απέκτησε ένα νέο σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών – Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) που γρήγορα και ξεκάθαρα προειδοποιεί τον αναβάτη, εάν οι πιέσεις ελαστικών είναι χαμηλές. Για το 24YM η GL1800 Gold Wing αποκτά έναν εντυπωσιακό, νέο χρωματικό συνδυασμό.
Ο κινητήρας και το πλαίσιο της Gold Wing σχεδιάστηκαν μαζί κατά την ανανέωσή της για το 18YM, με στόχο τη μετατόπιση της θέσης οδήγησης προς τα εμπρός και τη δημιουργία μίας πολύ πιο συμπαγούς μοτοσυκλέτας. Το πλαίσιο από χυτό αλουμίνιο είναι κατασκευασμένο εσωκλείοντας το μοχλικό σύστημα του πιρουνιού, κάτι που επέτρεψε την τοποθέτηση του κινητήρα πιο μπροστά – μιας και ο μπροστινός τροχός μετακινείται πάνω – κάτω σε έναν πιο κατακόρυφο άξονα, ενώ προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο της ανάρτησης και σταθερότητα του μπροστινού μέρους χάρη στην ακαμψία και τις περιορισμένες τριβές του.
Με βελτιστοποιημένες διαστάσεις, ο 24-βάλβιδος επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας διατήρησε στο ακέραιο την ισχύ, τη ροπή και την εθιστική του απόδοση. Η προσθήκη της Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW) έφερε 4 προγράμματα οδήγησης: TOUR, SPORT, ECON και RAIN. Η λειτουργία του Διπλού Συστήματος Συνδυασμένης Πέδησης – Dual Combined Brake System (D-CBS) μεταβάλλεται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα. Τα συστήματα Hill Start Assist (HSA) και Idling Stop συνεισφέρουν στην ευχρηστία και στη αποδοτική χρήση καυσίμου.
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) έχει 7 σχέσεις. Η αίσθηση του συμπλέκτη, η ταχύτητα αλλαγών και οι στροφές ανεβάσματος και κατεβάσματος σχέσεων, προσαρμόζονται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Το DCT διαθέτει και λειτουργία αργής κίνησης εμπρός και πίσω (‘creep’).
Η Gold Wing αποπνέει την απόλυτη αίσθηση ελευθερίας, καθώς έχει γίνει πολύ πιο απολαυστική στην οδήγηση, ενώ οι επιδόσεις της συνδυάζονται με την κομψή αισθητική. Το αεροδυναμικό φέριγνκ κατευθύνει τον αέρα γύρω από τον αναβάτη, η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα ρυθμίζεται κατά βούληση, ενώ οι πολυτελείς σέλες προσφέρουν καθημερινή άνεση. Το ελαφρύ ηχοσύστημα και τα ηχεία πετυχαίνουν απίστευτη ποιότητα ήχου. Στοιχεία όπως οι λειτουργίες Smart Key, Apple CarPlay™, Android Auto™* και Bluetooth™ ικανοποιούν τις ανάγκες άνεσης και συνδεσιμότητας της εποχής μας. Για το 24YM, η GL1800 Gold Wing διατίθεται αποκλειστικά με μία ελκυστική, νέα μεταλλική απόχρωση Matt Armoured Green με καφέ λεπτομέρειες στα καλύμματα του κινητήρα
Για την υποστήριξη των δυνατοτήτων του πλαισίου – και τη διατήρηση της εθιστικής απόδοσης ισχύος και αίσθησης που χαρακτηρίζουν αυτή την εμβληματική μοτοσυκλέτα – ο επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας της Gold Wing των 1.833κ.εκ χρησιμοποιεί τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο.
Η μέγιστη ισχύς των 126,48 PS (93 kW) αποδίδεται στις 5.500 σαλ., ενώ η μέγιστη ροπή των 170 Nm παράγεται στις 4.500 σαλ. Η διάμετρος των κυλίνδρων είναι ίδια με τη διαδρομή στα 73 mm. Οι αριστεροί και ο δεξιοί κύλινδροι είναι έκκεντρα τοποθετημένοι κατά 4 mm ενώ τα χιτώνιά τους είναι αλουμινένια. Η σχέση συμπίεσης είναι στο 10.5:1.
Οι Unicam κυλινδροκεφαλές – κίνηση των βαλβίδων εισαγωγής με ζύγωθρα, τα γνωστά ‘κοκοράκια’ και των βαλβίδων εξαγωγής με κοκοράκια με ολισθητήρες (roller rocker arms) – χρησιμοποιούν επίσης έναν ομοαξονικό εκκεντροφόρο που ελέγχει τα κοκοράκια εισαγωγής και εξαγωγής. Οι θάλαμοι καύσης υιοθετούν ‘4βάλβιδη’ ημισφαιρική σχεδίαση με τους αυλούς εισαγωγής να εξασφαλίζουν στροβιλισμό του καυσίμου μίγματος στους κυλίνδρους για καλύτερη απόδοση. Οι ποδιές των εμβόλων έχουν επίστρωση μολυβδαινίου για περιορισμό των τριβών.
Η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW) συνοδεύεται από 4 rider modes, τα οποία μεταβάλλουν την καμπύλη ισχύος και το χαρακτήρα του κινητήρα, αλλά και τα επίπεδα απόσβεσης της ανάρτησης και τον τρόπο λειτουργίας του Dual Combined Brake System (D-CBS):
Το TOUR mode είναι το στάνταρ, όσον αφορά στην άνεση και την ισχύ. Προσφέρει μια γραμμική συσχέτιση ανάμεσα στο άνοιγμα του γκριπ γκαζιού και των πεταλούδων σε συνδυασμό με στάνταρ αποσβέσεις αναρτήσεων και κατανομής της πέδησης εμπρός / πίσω.
Το SPORT mode ανοίγει περισσότερο τις πεταλούδες γκαζιού σε σχέση με τη γωνία του δεξιού γκριπ παρέχοντας πιο δυνατή επιτάχυνση με πιο σφιχτές αποσβέσεις αναρτήσεων και μεγαλύτερη πίεση στη μανέτα του πίσω φρένου.
Το ECON mode προσφέρει μέγιστη οικονομία καυσίμου και ευκολία στην οδήγηση με μειωμένη απόκριση στο γκάζι, στάνταρ αποσβέσεις και κατανομή πέδησης.
Το RAIN mode είναι σχεδιασμένο για να ανταπεξέρχεται σε συνθήκες βρεγμένου και ολισθηρού δρόμου, με ελάχιστη απόκριση στο γκάζι, στάνταρ κατανομή πέδησης και μαλακές αποσβέσεις αναρτήσεων.
Οθόνη TFT 7 ιντσών προβάλλει πληροφορίες οδήγησης, πλοήγησης, ήχου και περιλαμβάνει το νέο Tyre Pressure Monitoring System (TPMS)
Έντονες γραμμές με μοντέρνες πινελιές αναδεικνύουν το κάτω τμήμα της μοτοσυκλέτας
Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε κλίση και σε ύψος
Ομαλή λειτουργία Cruise control μέσω του Throttle By Wire (TBW)
Πλούσιος χώρος αποσκευών για ταξίδια τουρισμού
Apple CarPlay™ και Android Auto™* επιτρέπουν τη χρήση smartphone
Φωτισμός full LED και λειτουργία Αυτόματης Ακύρωσης Φλας
Έλεγχος Smart Key για πρακτικότερη εκκίνηση και πρόσβαση στις αποσκευές
Δύο θύρες USB Type-C
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ