Το Lexus LBX είναι ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο το οποίο στοχεύει σε μια νέα κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς για τη Lexus. Ήρθε να «αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού» και να αποτελέσει βασικό μοντέλο για την ανάπτυξη της μάρκας στην Ευρώπη.
Ως ένα compact μοντέλο στη γκάμα της Lexus, το LBX είναι ένα Hybrid Electric SUV που έχει σχεδιαστεί για να είναι προσιτό, ευχάριστο στις καθημερινές μετακινήσεις και απόλυτα εναρμονισμένο με μία σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία που συνδυάζει την casual αίσθηση με την υψηλή ποιότητα. Προσφέρει πολύ περισσότερα από όσα θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Υιοθετεί προηγμένες τεχνολογίες διατηρώντας τις παραδοσιακές αξίες της Lexus, όπως η πολυτελής ποιότητα κατασκευής και το πνεύμα φιλοξενίας Omotenashi.
Η χρήση ενός ονόματος με τρία γράμματα είναι σημαντική – στο παρελθόν μόνο το supercar LFA απολάμβανε αυτή τη διάκριση. Η επιλογή του ονόματος LBX καταδεικνύει τη δέσμευση και την εμπιστοσύνη της Lexus στο νέο της μοντέλο. Όπως ακριβώς το LFA ανέδειξε μια διαφορετική πλευρά της μάρκας όσον αφορά τη συμπεριφορά και τις επιδόσεις, έτσι και το LBX θα επαναπροσδιορίσει τι μπορεί να προσφέρει ένα compact αυτοκίνητο, προάγοντας με τον δικό του τρόπο την απήχηση και το προφίλ της μάρκας.
Ως ένα νέο σημείο εισόδου στην ευρωπαϊκή γκάμα μοντέλων της Lexus, θα προσελκύσει νεότερο ηλικιακά κοινό και εκείνους που ενδεχομένως να μην είχαν σκεφτεί ποτέ στο παρελθόν να αποκτήσουν ένα Lexus. Θα είναι επίσης μια ελκυστική πρόταση για όσους επιθυμούν τη μετάβαση σε ένα μικρότερο μοντέλο ή την αγορά ενός δεύτερου οχήματος, που να καλύπτει τις εξελισσόμενες απαιτήσεις του τρόπου ζωής τους.
Το νέο, αυτοφορτιζόμενο Hybrid Electric σύστημα κίνησης 1.5L, είναι ρυθμισμένο για απολαυστικές επιδόσεις, με ισχυρή, γραμμική επιτάχυνση από τη στιγμή εκκίνησης. Αυτό ενισχύει την ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες που είναι το ζητούμενο κατά την οδήγηση σε ένα αστικό περιβάλλον. Μία νέα μικρότερη και ελαφρύτερη διπολική υβριδική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου παρέχει ταχύτερη απόκριση, ενώ ο ειδικός σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των θορύβων και κραδασμών από τον δρόμο εξασφαλίζει μία ήρεμη και αθόρυβη εμπειρία ταξιδιού όπως αρμόζει σε ένα premium μοντέλο.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ
Νέα Γενιά Hybrid Electric σύστημα κίνησης 1.5L της Lexus
Αποδίδει 136 DIN hp/100 kW και μέγιστη ροπή 185 Nm
Συμπαγής, ελαφρύς, τρικύλινδρος κινητήρας με κορυφαία θερμική απόδοση
Νέα, διπολική υβριδική μπαταρία προσφέρει μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος και απόδοση, εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση και γραμμική επιτάχυνση
Προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης E-Four
Το LBX διαθέτει ένα Νέας Γενιάς Hybrid Electric σύστημα κίνησης που είναι τόσο αποδοτικό όσο και ρυθμισμένο για άμεση και υψηλής απόκρισης επιτάχυνση που συνήθως χαρακτηρίζει τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Γεγονός που αποτελεί στοιχείο-κλειδί για έναν απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα και διασφαλίζει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την Οδηγική Υπογραφή Lexus (Lexus Driving Signature).
Το σύστημα αποδίδει συνολική ισχύ 136 DIN hp/ 100 kW με μέγιστη ροπή 185 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,2 δευτερόλεπτα για το προσθιοκίνητο μοντέλο και 9,6 δευτερόλεπτα για το τετρακίνητο. Οι επίσημες τιμές του συνδυασμένου κύκλου WLTP δείχνουν κατανάλωση από 4,4 l/100 km και εκπομπές CO2 από 100 g/km.
Κινητήρας 1.5 λίτρων
Ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.5 λίτρων λειτουργεί με θερμoδυναμική απόδοση παγκόσμιας κλάσης, η οποία υποστηρίζεται από τεχνολογία καύσης υψηλής ταχύτητας και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όπως οι ευθείς αυλοί εισαγωγής και οι έδρες των βαλβίδων εισαγωγής που έχουν υποστεί επεξεργασία με λέιζερ. Άλλα βασικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν εξαιρετικά ελαφριά έμβολα σχεδιασμένα για λειτουργία σε υψηλές στροφές και φέρουν επίστρωση ρητίνης στις ποδιές που μειώνει τις τριβές με τα χιτώνια των κυλίνδρων.
Περαιτέρω θερμική απόδοση επιτυγχάνεται από ένα σύστημα ψύξης που προσαρμόζει τη ροή του ψυκτικού υγρού ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα και την εξωτερική θερμοκρασία. Έτσι επιτυγχάνεται ταχύτερη προθέρμανση του κινητήρα και μειώνονται οι απώλειες τριβών, συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου και υποστηρίζοντας την απόδοση του συστήματος κλιματισμού.
Ο ηλεκτρονικός, έξυπνα μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων στην πλευρά της εισαγωγής υποστηρίζει μια ισορροπημένη λειτουργία μεταξύ οικονομίας καυσίμου και απόκρισης ισχύος, ακόμη και σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα ή με χαμηλές θερμοκρασίες λαδιού.
Κιβώτιο Υβριδικού Συστήματος
Το υβριδικό σύστημα με κινητήρα μικρού κυβισμού της Lexus χρησιμοποιεί ένα νέο κιβώτιο, το οποίο είναι σχεδιασμένο για εξοικονόμηση βάρους και χώρου. Παρόλα αυτά, έχει 17% υψηλότερη απόδοση από τις συμβατικές μονάδες ίδιου μεγέθους, με κορυφαία για την κατηγορία κατανάλωση καυσίμου, αθόρυβη λειτουργία και χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Ένας συνδυασμός εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), σχεδιασμός ανάπτυξης με εστίαση στο μοντέλο (MBD) και μετρήσεων ακριβείας, χρησιμοποιήθηκαν στον επανασχεδιασμό του κιβωτίου ώστε να μειωθεί το μέγεθος τόσο του συστήματος μετάδοσης κίνησης όσο και της μονάδας του κιβωτίου. Επιπλέον χώρος εξοικονομείται με την τοποθέτηση των δύο κινητήρων-γεννητριών σε ξεχωριστούς άξονες. Κάθε στοιχείο εξετάστηκε προσεκτικά για να βρεθούν τρόποι μείωσης του μεγέθους και του βάρους χωρίς να θυσιαστεί η απόδοση ή η ποιότητα. Μεταξύ άλλων επανασχεδιάστηκαν τα γρανάζια, ενώ παρεμβάσεις έγιναν στους μηχανισμούς λίπανσης και ψύξης και στη σχεδίαση του περιβλήματος. Επίσης, χρησιμοποιείται λάδι χαμηλού ιξώδους.
Η νέα μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) είναι αρκετά συμπαγής έτσι ώστε να τοποθετείται ακριβώς πάνω από το κιβώτιο. Αυτή η επιλογή συμβάλει στη χαμηλή γραμμή του καπό του LBX συνεισφέροντας τόσο στην αποδοτικότητα καυσίμου όσο και στην προστασία των πεζών.
Νέα διπολική υβριδική μπαταρία
Το LBX, μετά το Νέο RX, είναι το δεύτερο μοντέλο της Lexus που επωφελείται από μια νέα διπολική υβριδική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH) υψηλής απόδοσης.
Η πρωτοποριακή τεχνολογία επιτρέπει την επίτευξη υψηλότερης πυκνότητας ισχύος από μια πιο συμπαγή και ελαφριά μονάδα μπαταρίας. Η υστέρηση απόκρισης μειώνεται κατά το ήμισυ, γεγονός που συμβάλλει σε ζωηρές, συναρπαστικές επιδόσεις, με παροχή πλούσιας ροπής σε χαμηλές ταχύτητες που συνήθως χαρακτηρίζει τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Επίσης, επωφελείται από ένα επανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης που συνεισφέρει στην παράταση της διάρκειας ζωής και της απόδοσής της.
Ολόκληρη η μονάδα της μπαταρίας φιλοξενείται κάτω από τα πίσω καθίσματα, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζει τους διαθέσιμους χώρους στην καμπίνα ή τον χώρο φόρτωσης στο πίσω μέρος.
Hybrid Control System
Το Hybrid Control System αξιοποιεί την αυξημένη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και της υβριδικής μπαταρίας ώστε να προσφέρει άμεση απόκριση κατά την εκκίνηση και μία αίσθηση συνεχούς επιτάχυνσης. Σε σύγκριση με τα προηγούμενα υβριδικά συστήματα, η απόκριση έχει αυξηθεί κατά περίπου 30% και η αρχική επιτάχυνση κατά περίπου 20% – η επιτάχυνση είναι διαρκής, χωρίς την αίσθηση μείωσης της ώθησης.
Το σύστημα υποστηρίζει επίσης την οδηγική απόλαυση, υποβοηθώντας τόσο την επιτάχυνση όσο και την επιβράδυνση σε ορεινές διαδρομές, ώστε να μην απαιτείται περισσότερο γκάζι στην ανηφόρα και φρένο στην κατηφόρα.
Με την υβριδική μπαταρία να συνεισφέρει περισσότερη ισχύ κατά την εκκίνηση, οι στροφές του κινητήρα είναι περίπου 20% χαμηλότερες, οπότε υπάρχει μια πιο ευχάριστη, γραμμική σχέση μεταξύ της χρήσης του γκαζιού από τον οδηγό και του ήχου του κινητήρα.
Το σύστημα ανιχνεύει πότε το αυτοκίνητο αρχίζει να κινείται σε κατηφόρα και εφαρμόζει αυτόματα τον έλεγχο επιβράδυνσης, ακόμη και όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του φρένου.
Predictive Efficient Drive
Το Predictive Efficient Drive προβλέπει τη συμπεριφορά του οδηγού και τις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες για τη βελτιστοποίηση της φόρτισης ή της εκφόρτισης της υβριδικής μπαταρίας σύμφωνα με τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Αυτή η έξυπνη λειτουργία συμβάλλει στη βελτίωση της αποδοτικότητας καυσίμου. Συνεργάζεται με την πλοήγηση που βασίζεται σε cloud, συλλέγοντας δεδομένα όταν ακολουθεί μια διαδρομή που χρησιμοποιείται τακτικά από τον οδηγό. Μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Το Predictive Efficient Drive έχει δυο λειτουργίες το Predictive Deceleration Support και το Predictive State of Charge Control.
Το Predictive Deceleration Support αναγνωρίζει τοποθεσίες στη διαδρομή που είναι κατάλληλες για υποστήριξη επιβράδυνσης και τις εμφανίζει ως εικονίδια στην οθόνη πλοήγησης. Καθώς το αυτοκίνητο πλησιάζει στα εν λόγω σημεία, η αναγεννητική πέδηση αυξάνεται για να υποστηρίξει τον οδηγό (η λειτουργία αυτή είναι ενεργή ακόμη και όταν δεν χρησιμοποιείται πλοήγηση διαδρομής). Η αύξηση της αναγεννητικής πέδησης παρέχει επίσης πιο αποτελεσματική φόρτιση της μπαταρίας.
Το σύστημα χρησιμοποιεί το Predictive State of Charge Control (SOC) κατά τη διάρκεια της καθοδήγησης διαδρομής για να εντοπίζει περιοχές όπως μια ανηφόρα ή κυκλοφοριακή συμφόρηση έως και 10 χιλιόμετρα μπροστά και να καθορίζει την αποτελεσματική φόρτιση ή εκφόρτιση της μπαταρίας. Για παράδειγμα, το σύστημα ελέγχου Downhill SOC θα χρησιμοποιήσει τη φόρτιση της μπαταρίας πριν φτάσει σε ένα κατηφορικό τμήμα της διαδρομής, ώστε να μη χαθεί η ευκαιρία ανάκτησης ενέργειας. Το σύστημα ελέγχου Congestion SOC φορτίζει προληπτικά τη μπαταρία πριν το όχημα φτάσει σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, χρησιμοποιώντας πληροφορίες από τα live δελτία κυκλοφορίας. Δυνητικά, αυτό μειώνει τον αριθμό των εκκινήσεων του κινητήρα όταν το όχημα κινείται σε αργή κυκλοφορία.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ