Η Porsche παρουσίασε την νέα γενιά της Panamera, που στην ουσία είναι μία εκτεταμένη ανανέωση, με δεδομένο ότι κανένας κατασκευαστής δεν εξελίσσει πλέον νέα μοντέλα με συμβατικά συστήματα παροχής ισχύος, καθώς όλοι αφιερώνουν πλέον το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων σε έρευνα και εξέλιξη στη δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το νέο μοντέλο έχει αρκετές στιλιστικές αλλαγές εξωτερικά (προφυλακτήρες, εισαγωγές αέρα, εξατμίσεις κλπ.), αλλά διατηρεί τις ίδιες αναλογίες με το προηγούμενο, έχοντας μήκος 5,052 μ. Στάνταρ είναι τα φωτιστικά σώματα LED Matrix, ενώ υπάρχουν και νέες ζάντες.
Πολλά κοινά στοιχεία με το προηγούμενο μοντέλο υπάρχουν και στο εσωτερικό, όπου έχει ανασχεδιαστεί η κεντρική κονσόλα, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων βρίσκεται πλέον στην κολόνα του τιμονιού. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί αερανάρτηση και σύστημα ενεργών αμορτισέρ, ενώ από πλευράς εκδόσεων το αυτοκίνητο προσφέρεται σε δύο εκδόσεις βενζίνης, Panamera και Panamera 4, που χρησιμοποιούν τον αναβαθμισμένο βενζινοκινητήρα V6 2.9, Ο οποίος αποδίδει 353 ίππους, 23 περισσότερους από πριν, ενώ και η ροπή είναι αυξημένη κατά 5,1 kgm, φτάνοντας συνολικά τα 51 kgm. Η κορυφαία έκδοση είναι η τετρακίνητη φορτιζόμενη υβριδική Panamera Turbo E-Hybrid, που χρησιμοποιεί τον αναβαθμισμένο 4λιτρο V8 βενζινοκινητήρα σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων, με τη μέγιστη συνδυαστική ισχύ συστήματος να φτάνει τους 680 ίππους.
Η μετάδοση γίνεται μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη PDK των 8 ταχυτήτων. Η μπαταρία των 25,9 kWh επιτρέπει αυτονομία με ηλεκτροκίνηση έως 91 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών (WLTP). Για την Panamera Turbo E-Hybrid η εταιρεία ανακοινώνει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 3,2” και μέγιστη ταχύτητα 315 χλμ./ώρα. Οι παραδόσεις του νέου μοντέλου στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν το Μάρτιο του 2024 με τις τιμές στην Ελλάδα να ξεκινούν από 153.270 ευρώ.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ