Τολμηρό και γεμάτο σχεδιαστική αυτοπεποίθηση, το Škoda Kamiq αποτελεί την ιδανική επιλογή στην κατηγορία των compact SUV, συνδυάζοντας κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά, με μεγάλους χώρους και ασύγκριτη πρακτικότητα χάρη στις έξυπνες λύσεις που προσφέρει το πακέτο Simply Clever της Škoda.Το Kamiq εφοδιάζεται με ένα πλήθος τεχνολογιών, με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και συστήματα Infotainment νέας γενιάς, τα οποία εξασφαλίζουν ένα άνετο και ασφαλές ταξίδι χωρίς περιορισμούς στην απόλαυση της οδήγησης.
Στην πλούσια γκάμα του Škoda Kamiq έρχεται να προστεθεί μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση. Η έκδοση 1.0 TSI 95 PS, με μηχανικό κιβώτιο, η οποία θα διατίθεται στο επίπεδο εξοπλισμού Ambition, με πλήθος τεχνολογικών παροχών για την άνεση, την ασφάλεια και την ψηφιακή διασύνδεση των επιβατών.
Ενδεικτικά, στον εξοπλισμό της έκδοσης αυτής περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:
Ζάντες αλουμινίου 16”
Ράγες οροφής
Προβολείς LED
6 αερόσακοι
Front assist – Μπροστινό σύστημα προειδοποίησης κινδύνου
Lane assist – Σύστημα διατήρησης λωρίδας
Multi-collision brake – Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων
Δερμάτινο τιμόνι 2-ακτίνων με χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών
Κάθισμα οδηγού και συνοδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος
Κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός «Jumbo Box»
Cruise control με περιοριστή ταχύτητας
Drive Mode Select – Επιλογή προφίλ οδήγησης
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω με λειτουργία άνεσης
EASY START – Σύστημα εκκίνησης χωρίς το κλειδί
Αυτόματος κλιματισμός 2-ζωνών
Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
Hill Hold Control – Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα
Bolero – Ηχοσύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8″ HD + Bluetooth + DAB
Care Connect – Υπηρεσίες συνδεσιμότητας
Επιπρόσθετα, το Škoda Kamiq 1.0 TSI 95 PS ΑΜΒΙΤΙΟΝ συνοδεύεται από εγγύηση 4 ετών για τα μηχανικά μέρη και αφορά μόνο σε πελάτες λιανικής. Με τη νέα αυτή έκδοση το Škoda Kamiq γίνεται πιο προσιτό από ποτέ, αποτελώντας την απόλυτη επιλογή για ένα αστικό crossover, με μοντέρνα σχεδίαση και απεριόριστες δυνατότητες για συναρπαστικές διαδρομές όχι μόνο εντός της πόλης αλλά και μακριά από αυτήν.
Η τεχνολογία που περιμένεις από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο είναι όλη εδώ. Ψηφιακό, virtual cockpit για πίνακα οργάνων, οθόνη 8” που εκτελεί χρέη εκτέλεσης πλείστων λειτουργιών, αλλά και εξοπλισμός ασφαλείας πρώτης γραμμής (Σύστημα προειδοποίησης κινδύνου, Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας, Προστασία πεζών και δικυκλιστών, Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, Σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω) αλλά και Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός και Drive Mode Select
Ένα μόνον αρνητικό στοιχείο έχει εδώ την… τιμητική του και αυτό είναι η έλλειψη αρκετών φυσικών διακοπτών και η εν γένει εργονομία υποσυστημάτων που απαιτεί εξοικείωση και αρκετές φορές, δυστυχώς, την απόσπαση της προσοχής σου από τον δρόμο. Η μηχανολογία συντίθεται από γνωστά μας μηχανικά μέρη με έναν τρικύλινδρο, turbo βενζινοκινητήρα ενός L απόδοσης 110 PS, που εφοδιάζει πλείστα άλλα μοντέλα του VW Group, να συνοδεύεται από 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Έτσι απλά, αλλά αποδοτικά, όπως διαπιστώσαμε.
Ένα λίγο πιο γρήγορο στις αλλαγές ταχυτήτων κιβώτιο να υπήρχε και μια κάποια πιο γραμμική απόδοση (για να μη χρειάζεστε διαρκές παιχνίδι αλλαγών σχέσεων) και πιθανόν να έπεφτε και κάτω από τα 10 sec. Εκεί, πάντως, που σίγουρα βγάζεις το καπέλο σε τούτο το αυτοκίνητο δεν είναι τόσο η κατανάλωση, που κυμαίνεται πέριξ των 7,0 L/100 km, όσο η αίσθηση στιβαρότητας και ακαμψίας του αμαξώματος. Καλοστημένο για τα δεδομένα της κατηγορίας, με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, προσπερνά το σκόπελο των τριγμών και κραδασμών με τον ίδιο τρόπο που πράττουν τα πρώτα του ξαδέλφια VW Taigo και T-Cross φορώντας, εδώ στην έκδοση Style της δοκιμής μας, ελαστικά 205/55-R17 της Goodyear σε έναν συνδυασμό πέλματος/προφίλ που ρέπει προς το υπερβολικό (συγκριτικά με το βασικό σετ 205/60-R16), αλλά βοηθά στο κράτημα, προσθέτει σε εμφάνιση και στερεί ένα «κλικ» άνεσης, ειδικά στο πίσω μέρος.
Πρόκειται για έναν από τους καλύτερους κινητήρες της κλάσης του. Πολύ παραπάνω από επαρκής για το Kamiq, αφού τα καταφέρνει ήδη μια χαρά στο μεγαλύτερο και βαρύτερο Karoq, προσφέρει τελικά καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9”) που όχι απλώς εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια, αλλά επιτρέπουν και την κίνηση του αυτοκινήτου με αρκετά σβέλτους ρυθμούς αν το επιθυμεί ο οδηγός. Πρόσθετο πλεονέκτημα βεβαίως ο μικρός κυβισμός του, που περιορίζει τη φορολογική επιβάρυνση από τα τεκμήρια. Η απόδοσή του είναι γραμμική και η ελαστικότητά του διευκολύνει την καθημερινή οδήγηση (η μέγιστη ροπή αποδίδεται σταθερά στην περιοχή από 2.000-3.500 στροφές) και μόνο αν τον πιέσεις αρχίζει να ακούγεται λίγο παραπάνω, υπενθυμίζοντας την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ικανοποιεί επίσης απόλυτα με την ακρίβεια, την αίσθηση και την κλιμάκωσή του. Η κατανάλωση δεν είναι ούτε υπερβολικά υψηλή ούτε από τις χαμηλότερες και βρίσκεται μέσα στα πλαίσιο της λογικής για το συγκεκριμένο υπερυψωμένο αυτοκίνητο. Στις αστικές συνθήκες είδαμε γύρω στα 8,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο εξαρτάται σημαντικά από την ταχύτητα κίνησης, όπως σε όλα τα SUV/Crossover, που δεν ευνοούνται από την αεροδυναμική.
Οδηγώντας
Η δουλειά που έκαναν οι μηχανικοί της Skoda στο στήσιμο του αυτοκινήτου είναι πραγματικά πολύ καλή. Προσφέροντας μια αρκετά καλή ποιότητα κύλισης με τα δεδομένα της κατηγορίας, δεν είναι ίσως το κορυφαίο μικρό crossover σε άνεση, είναι όμως απολύτως αποδεκτό σ’ αυτόν τον τομέα και είναι σίγουρο ότι δεν θα κουράσει σε ένα ταξίδι, προσφέροντας ταυτόχρονα μια πραγματικά πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Απολύτως προβλέψιμο και προοδευτικό στις αντιδράσεις του, είναι σταθερό στις ευθείες κι έχει καλό κράτημα στις στροφές, ενώ το αρκετά ακριβές και με καλή αίσθηση τιμόνι του διευκολύνει τον οδηγό στον έλεγχό του. Με λογικές κλίσεις στις στροφές για υπερυψωμένο αυτοκίνητο, αντιδρά προοδευτικά κάτω από όλες τις συνθήκες και δεν αγχώνει ποτέ τον οδηγό. Τα καλά φρένα του ενισχύουν ακόμα περισσότερο την σιγουριά που προσφέρει στον οδηγό. Προφανώς δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα, αλλά δεν είναι και αυτός ο ρόλος του. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι είναι ένα ευκολοδήγητο και ασφαλές οικογενειακό αυτοκίνητο.
Συνοπτικά, έχουμε ένα αυτοκίνητο με πρακτικότητα εργαλείου, ανέσεις ανώτερης κατηγορίας, εξοπλισμό χωρίς σημαντικές ελλείψεις και μια γενική αίσθηση ενός μέσου που μπαίνει εύκολα στη ζωή σας, τόσο σε επίπεδο οδηγικό, όσο και τιμολογιακό
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ