Η Dacia αποκάλυψε την τρίτη γενιά του Duster, η οποία είναι αναβαθμισμένη και πλήρως προσαρμοσμένη στη σύγχρονη πραγματικότητα των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το νέο μοντέλο είναι βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-B των Renault και Νnissan, στην οποίο είναι βασισμένο αρκετά σύγχρονα μοντέλα της γαλλικής και της ιαπωνικής μάρκας (π.χ. Clio, Juke κλπ.), αλλά και της Dacia, όπως τα Sandero και Jogger. Το μήκος του έχει μείνει στα ίδια επίπεδα με του υπάρχοντος μοντέλου, φτάνοντας στα 4,341 μ., αλλά η εταιρεία αναφέρει ότι οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγαλύτεροι. Ελαφρά μειωμένο (κατά 30 χιλιοστά) είναι το ύψος του αυτοκινήτου, μειώνοντας έτσι τη μετωπική επιφάνεια και κατά συνέπεια και την αεροδυναμική αντίσταση. Μεγαλύτερος κατά 6% είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 472 λίτρα στην προσθιοκίνητη έκδοση.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στη σχετική ενημέρωση της εταιρείας στα νέα ιδιαίτερα ανθεκτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, τονίζοντας έτσι τον περιπετειώδη χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Άλλωστε, σε αντίθεση με πολλά σύγχρονα SUV, το νέο Duster -όπως και το προηγούμενο- θα προσφέρεται εκτός από την προσθιοκίνητη έκδοση και σε τετρακίνητη. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (20,9 εκ. στην προσθιοκίνητη έκδοση και 21,7 εκ. στην τετρακίνητη) είναι μια ένδειξη των εκτός δρόμου δυνατοτήτων του.
Αναβαθμισμένος είναι φυσικά και ο εξοπλισμός, όπως και το εσωτερικό με το ψηφιακό πίνακα οργάνων (και την κεντρική οθόνη αφής των 10,1” από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού). Από πλευράς κινητήρων το νέο Duster θα προσφέρεται σε μία ήπια υβριδική έκδοση 48 V με τον βενζινοκινητήρα 1.2 των 130 ίππων, σε μία έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου) με τον χιλιάρη κινητήρα των 100 ίππων και σε μια πλήρως υβριδική έκδοση με το γνωστό σύστημα E-Tech, που συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1.6 με 94 ίππους κι έναν ηλεκτροκινητήρα 49 ίππων (όπως κι ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια), με συνολική συνδυασμένη ισχύ 140 ίππων. Το νέο duster θα λανσαριστεί στην ελληνική αγορά το καλοκαίρι του 2024.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ