Suzuki Ignis 1.2 Hybrid: Δοκιμή

Τα «ημίψηλα» αυτοκίνητα, κοινώς τα SUV/Crossover και αυτά με την υβριδική τεχνολογία σημειώνουν μεγάλη ζήτηση, γιατί είναι πρακτικά και έχουν χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Μία οικονομική λύση που διαθέτει αυτά τα χαρίσματα και πολλά ακόμα, είναι το Suzuki Ignis.

Με τιμή που ξεκινά από 15.880 ευρώ είναι από τα φθηνότερα υβριδικά «SUVάκια» της ελληνικής αγοράς και με εξοπλισμό που δεν του λείπει κάτι απαραίτητο. Συγκεκριμένα το βασικό Ignis GL διαθέτει 6 αερόσακους, προβολείς LED, προβολείς ομίχλης, αυτόματη λειτουργία φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες και ράδιο CD/MP3. Με συν 1.500 ευρώ (16.580 ευρώ) ο εξοπλισμός στο Ignis GL+ είναι πολύ πιο πλούσιος και προσφέρει τα πάντα. Επιπλέον εφοδιάζεται με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας, infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά, θερμαινόμενους καθρέπτες, συρόμενο πίσω κάθισμα, ράγες οροφής και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Το νέο Suzuki Ignis 1.2 Hybrid έχει και την ιδιαίτερη εμφάνιση και τις σωστές διαστάσεις για να σταθεί δίπλα ανταγωνιστό, ενώ με την προσθήκη της μικροϋβριδικής τεχνολογίας απέκτησε και το οικολογικό πρόσωπο που απαιτούν οι κανονισμοί ρύπων.

Η πλαϊνή όψη με τις χαρακιές στην πίσω κολώνα που θυμίζουν τα Suzuki Fronte Coupe υπερβολική και αχρείαστη, ενώ αντίθετα οι αεραγωγοί που βρίσκονται πάνω από τους τροχούς και θυμίζουν Vitara, του δίνουν μια γνώριμη SUV εικόνα που αρέσει.
Η πίσω όψη με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα- σε ένα τόσο στενό αμάξωμα, μοιάζει κάπως «βιαστική» και στερείται φαντασίας, όμως το μεγάλο σήμα “Hybrid” στο δεξί μέρος της πίσω πόρτας ενημερώνει όσους ακολουθούν ότι το μικρό αυτοκινητάκι είναι υβριδικό.

Με ένα ψηλόλιγνο σουλούπι με ράγες στην οροφή, κοντούς προβόλους και 1Οι όμορφες αλουμινένιες ζάντες έρχονται σε αντίθεση με το μελαγχολικό μπεζ χρώμα που αντανακλά το φως της χειμωνιάτικής λιακάδας. Με βάρος 870 κιλών, μήκος 3,67 m, πλάτος 1,69 m και ύψος 1,6 m είναι το πρώτο Made in Japan, Compact SUV που ενσωματώνει την υβριδική τεχνολογία8 εκατοστά ύψος από το έδαφος το νέο Suzuki Ignis 1.2 Hybrid φωνάζει από μακριά ότι έχει φτιαχτεί για περιπέτεια.Το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid είναι γεμάτο με μικρές λεπτομέρειες που του δίνουν έντονο χαρακτήρα-κάτι που είναι καλό και κακό μαζί, αφού η εμφάνιση του τελικά μάλλον διχάζει αρκετούς.

Η πλαϊνή όψη με τις χαρακιές στην πίσω κολώνα που θυμίζουν τα Suzuki Fronte Coupe υπερβολική και αχρείαστη, ενώ αντίθετα οι αεραγωγοί που βρίσκονται πάνω από τους τροχούς και θυμίζουν Vitara, του δίνουν μια γνώριμη SUV εικόνα που αρέσει.
Η πίσω όψη με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα- σε ένα τόσο στενό αμάξωμα, μοιάζει κάπως «βιαστική» και στερείται φαντασίας, όμως το μεγάλο σήμα “Hybrid ” στο δεξί μέρος της πίσω πόρτας ενημερώνει όσους ακολουθούν ότι το μικρό αυτοκινητάκι είναι υβριδικό
Στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων, τόσο μπροστά όσο και πίσω υπάρχει μια προστατευτική ποδιά από πλαστικό βαμμένο στο χρώμα του αλουμίνιου που προστατεύει …εμφανισιακά τους μικρούς προβόλους στις εκτός δρόμου διαδρομές.

Τα δύο αυτά στυλ ενώνονται με τις ράγες της οροφής και συνδυάζονται με τους σχετικά μεγάλης διαμέτρου τροχούς σε ένα σύνολο που εμένα προσωπικά …αρχικά δεν με τρελαίνει -όπως ας πούμε το Panda Cross!

To εσωτερικό του Suzuki Ignis1.2 Hybrid, είναι μοντέρνο και απέριττο, αλλά και κάπως μουντό εξαιτίας των σκουρόχρωμων πλαστικών.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει καταπληκτική ορατότητα παρά τις πολύ φαρδιές πίσω κολώνες. Το ταμπλό είναι εργονομικό και τα πάντα είναι στην θέση που περιμένεις να τα βρεις, ενώ η απλότητα και η εργονομία είναι πάντα ευπρόσδεκτες σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, ακόμη και αν έχει εκτός δρόμου χαρακτήρα.

Ο πίνακας οργάνων, ο οποίος διαθέτει μια ανανεωμένη απεικόνιση των μετρητών, χρησιμοποιεί την κλασική αντίθεση λευκού και μαύρου χρώματος που αρέσει, ενώ περιέχει και μια οθόνη που δείχνει με γραφική αναπαράσταση την λειτουργία του υβριδικού συστήματος.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει ένα mediacenter με μέτρια λειτουργικότητα και γραφικά, ενώ πιο χαμηλά το βλέμμα συναντά μια κονσόλα με τους λειτουργικούς διακόπτες ρύθμισης της θερμοκρασίας ζέστης/κρύου και κάποιους χώρους αποθήκευσης.

Η εικόνα λοιπόν στο εσωτερικό είναι πολύ ευχάριστη στο μάτι, όμως δυστυχώς τα πλαστικά στο ταμπλό είναι σκληρά και φτηνά στην αφή, ενώ δεν λείπουν και οι τριγμοί όταν το αυτοκίνητο περνά από λακκούβες.

Στις εμπρός πόρτες υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα και για μπουκάλια νερού, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν πρακτικές θήκες για αναψυκτικά και οι πατροπαράδοτες θύρες USB.

Το θερμαινόμενο κάθισμα με την μέτρια πλευρική στήριξη και το δερμάτινο τιμόνι ρυθμίζονται με πολλαπλούς τρόπους και είναι εύκολο να βολευτείς ώστε να βρεις την θέση οδήγησης που επιθυμείς.

Τα χειριστήρια (τιμόνι και πετάλια) είναι μαλακά και ακριβή κάνοντας την καθημερινή συμβίωση απροβλημάτιστη και ξεκούραστη.

Στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν δυο ενήλικες ή τρία παιδιά στην έκδοση με τον ενιαίο πάγκο, όμως η έκδοση της δοκιμής είχε δύο ζώνες ασφάλειας και δυο ξεχωριστά καθίσματα –τα οποία όμως κινούνται εμπρός-πίσω ανεξάρτητα κατά 16,5 εκατοστά, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση στα γόνατα των πίσω επιβατών-σε βάρος του χώρου αποσκευών- και τούμπαλιν.

Το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα που κυμαίνεται ανάλογα με την θέση του πίσω καθίσματος σε 204-290 λίτρα εναρμονίζεται πλήρως με τον ανταγωνισμό, ενώ οι πλάτες στα πίσω καθίσματα πέφτουν εύκολα σε δύο ανισομεγέθη τμήματα χωρίς όμως να δημιουργούν ένα εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης.
Επιπλέον το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό και το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι τόσο στενό που δυσκολεύει την αφαίρεση του ραφιού χωρίς να πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Ασφάλεια-Άνεση
Το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid σε αυτό το σημείο διαλύει τον ιταλικό ανταγωνισμό και λάμπει τόσο στο τομέα της ασφάλειας των επιβατών, όσο και των πεζών αποτελώντας μάλιστα μια από τις πιο ασφαλείς προτάσεις στην κατηγορία του, διαθέτοντας:

Camera Brake Support (DCBS), για πιο ασφαλή οδήγηση
Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας
Σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Αυτοκινήτου
6 αερόσακους
Σύστημα Hill Hold
Σύστημα ελέγχου κατάβασης Hill Descent Control
Σύστημα Cruise Control
Σύστημα Grip Control

Το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid εξοπλίζεται με τον νέο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα K12D 1,2 DUALJET των 1,197 κ. εκ που αποδίδει 83 ίππους και 120 Nm ροπής.

Διαθέτει ένα σύστημα διπλού ψεκασμού, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και μπεκ για την ψύξη των εμβόλων του κινητήρα.

Η απόδοση δεν είναι υψηλή, όμως ο κινητήρας συμπληρώνεται από το σύστημα Suzuki Hybrid 12Vπου διαθέτει μια ηλεκτρογεννήτρια διπλής δράσης (γεννήτρια/ηλεκτροκινητήρας) που αντικαθιστά τα γνωστά μας «δυναμό» και «μίζα»-και που συνδέεται με τον κινητήρα μέσω ενός ενισχυμένου ιμάντα.

Το υβριδικό σύστημα Suzuki Hybrid 12V υπόσχεται μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και ομαλότερη καμπύλη ροπής καθώς μετατρέπει την κινητική ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση σε ηλεκτρική ενέργεια και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 10Ah.
Σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα της Suzuki των 1,242 κ.εκ και των 90 ίππων, ο νέος 1.2 DualJet αποδίδει 7 ίππους λιγότερους και 13 Nm μικρότερη ροπή, όμως η μέγιστη τιμή επιτυγχάνεται στις 2.800 σαλ. αντί για τις 4.400σαλ.του παλιού.

Έτσι είναι πιο ζωντανός στις χαμηλές σαλ, ενώ συνεργάζεται καλύτερα με το μικροϋβριδικό σύστημα 12V που τον συνδράμει με την σειρά του για την αποτελεσματικότερη και οικονομικότερη λειτουργία του.

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις στον ανοικτό δρόμο φτάνει τα 165 χλμ/ω, ενώ χρειάζονται κάτι λιγότερο από 13 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h.

Το Suzuki Ignis1.2 Hybrid, χάρη στο χαμηλό του βάρος καταναλώνει κατά μέσο μόλις όρο 5 με 5,5 lt/100 km μέσα στην πόλη και ακόμη αν το «κυνηγήσετε», δύσκολα θα δείτε πάνω από 6,5. lt/100 km.

Όταν το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid κινείται κανονικά το σύστημα Suzuki Hybrid 12V φορτίζει την κανονική μπαταρία μολύβδου όπως ακριβώς συμβαίνει και στα συμβατικά αυτοκίνητα, όμως όταν αφήνουμε το πόδι μας από το γκάζι, το σύστημα λειτούργει σαν μια ισχυρή ηλεκτρογεννήτρια η οποία φορτίζει μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 10Ah που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού.

Καθώς το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό η φόρτιση γίνεται μόνο όσο το αυτοκίνητο φρενάρει με ταχύτητα, ενώ υπάρχει και μια λειτουργία που κάνει την γεννήτρια να παράγει ακόμη περισσότερη ενέργεια όταν πατάμε το πετάλι του φρένου -πάντα με επιλεγμένη ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αν βάλετε νεκρό απλά δεν συμβαίνει τίποτε.

O ηλεκτρογεννήτρια διπλής δράσης αντικαθιστά την μίζα φροντίζοντας για την αθόρυβη λειτουργιά του συστήματος εκκίνησης Start-GO, ενώ ο βασικός της ρόλος είναι να βοηθά τον τετρακύλινδρο κινητήρα παρέχοντας «δωρεάν» ισχύ περίπου 7 ίππων και ροπή 50Nm στις ομαλές επιταχύνσεις από τις 1,500 έως τις 4.400 σ.α.λ.. Έτσι η ενέργεια του φρεναρίσματος που θα πήγαινε χαμένη στο περιβάλλον σαν θερμότητα, αξιοποιείται προσφέροντας οικονομία κυρίως μέσα στην πόλη!
Το Suzuki Hybrid 12V είναι τόσο απλό και ελαφρύ που επιβαρύνει το IGNIS μόνο με 15 επιπλέον κιλά – και έτσι δεν επηρεάζει καθόλου την δυναμική συμπεριφορά του αυτοκίνητου.

Στην πράξη η λειτουργία του γίνεται αισθητή δίνοντας ένα ελαφρύ συνεχές βοηθητικό τράβηγμα κινητήρα από χαμηλά- και περισσότερη ζωντάνια στις μεσαίες σαλ.

Όταν ο κινητήρας πιεστεί το σύστημα δεν συμμετέχει στην κίνηση καθώς ο ρυθμός περιστροφής του μοτέρ/γεννήτριας δεν μπορεί να ακολουθήσει τον τετρακύλινδρο κινητήρα μέχρι τις 6,400 σαλ που εκείνος μπορεί να περιστρέφεται και έτσι απενεργοποιείται.

Το 5αρι κιβώτιο που ακολουθεί μεταφέρει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς οι οποίοι διαχειρίζονται την ροπή με ικανό τρόπο.

Το κιβώτιο ταχυτήτων του Suzuki Ignis 1.2 Hybrid έχει σωστή διάταξη σχέσεων, ενώ ο επιλογέας κουμπώνει με θετικό τρόπο, ενώ μάλλον λόγω του χαμηλού βάρους δεν αφήνει ποτέ το κινητήρα εκτεθειμένο στην καθημερινή χρήση.

Το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid είναι σχετικά μαλακό και ευχάριστο στην καθημερινή αστική χρήση όμως το ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι έχει μια πολύ μακριά κλιμακωμένη κρεμαγιέρα που θέλει περίπου 4 στροφές από άκρη σε άκρη αφαιρώντας ταυτόχρονα σχεδόν όλη την αίσθηση επαφής των τροχών με τον δρόμο.

Τα φρένα αποτελούνται από δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω και γενικά δεν εντυπωσιάζουν ούτε με την δύναμη, αλλά ούτε και με την αντοχή τους.

Το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid είναι ευχάριστο στην καθημερινή χρήση με το μαλακό ηλεκτρουδραυλικό τιμόνι και τον εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής των 9,2 μέτρων να διευκολύνουν την κίνηση σε στενούς δρόμους και στο παρκάρισμα.

H μαλακή και με σχετικά μεγάλες διαδρομές ανάρτηση κάνει ότι μπορεί για να φιλτράρει τα εκατομμύρια λακκούβες των δρόμων της Αθήνας και τα καταφέρνει αρκετά καλά εάν σκεφτούμε την αρχιτεκτονική της ανάρτησης και το μικρό μεταξόνιο.

Η θέση οδήγησης τύπου SUV–εκτός από πολύ καλή ορατότητα – χαρίζει και μια «king of the road» αίσθηση που βοηθά τόσο στην κίνηση όσο και στο παρκάρισμα.

Ο ήχος του κινητήρα είναι ευχάριστος, όμως ακολουθώντας την γενικότερη φιλοσοφία της μείωσης του βάρους φαίνεται ότι δεν έχει γίνει χρήση αρκετού μονωτικού υλικού και έτσι ο θόρυβος μοιάζει να φτάνει αφιλτράριστος μέσα στην καμπίνα-κάτι που στην καθημερινή χρήση κουράζει.

Το μικρό μήκος και το στενό αμάξωμα σε συνδυασμό με το τετραγωνισμένο σχήμα του, είναι ότι χρειάζεται ο οδηγός για να σταθμεύσει με ευκολία σε πολύ μικρές θέσεις μέσα στην πόλη.

Στον αυτοκινητόδρομο δεν υπάρχουν εκπλήξεις και το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid και έτσι λόγω του ψιλόλιγνου σχεδιασμού και του χωρίς αίσθηση τιμονιού επηρεάζεται εύκολα από τους πλάγιους ανέμους.

H ανάρτηση δεν δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα με αναπηδήσεις, όμως ο θόρυβος από τον δρόμο και τον κινητήρα μπορεί να γίνουν ενοχλητικοί σε ταχύτητες πάνω από 130 χλμ/ω. -και αυτό είναι κρίμα γιατί χάρη στην σωστή αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματος το Suzuki Ignis στις υψηλές ταχύτητες παρουσιάζεται αεροδυναμικά ήσυχο.

Προσωπικά θα προτιμούσα να ήταν 30 κιλά βαρύτερο και να είχε καλύτερη ηχομόνωση στον κινητήρα και την ανάρτηση, ενώ πιστεύω ότι θα βοηθούσε και μια 6η σχέση.

Κινούμενο με 130 χλμ/ω το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid AllGrip καταναλώνει σταθερά κάτω από 7 λίτρα/ 100 και προσωπικά θα το χαρακτήριζα οικονομικό.

Όσο ο ρυθμός οδήγησης παραμένει στα πλαίσια της κατηγορίας, το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid παρά τις μαλακές και με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεις καταφέρνει να ελέγχει σωστά το αυτοκίνητο και δεν παρουσιάζονται υποστροφικές τάσεις παρά τις μεγάλες κλίσεις που παρουσιάζονται μέσα στην στροφή.Ap;o 15.880 ευρώ

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ