Δοκιμή MG – ZS 1.5

Η πρώτη σοβαρή και μαζική εμφάνιση κινέζου κατασκευαστή στην ελληνική αγορά δεν είναι καθόλου περιθωριακή, αλλά δείχνει ικανή να διεκδικήσει ένα μερίδιο στη συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV. Σίγουρα το ZS έχει ως ατού την ανταγωνιστική τιμή του, αυτό όμως δεν είναι στις μέρες μας αρκετό για την εμπορική επιτυχία ενός αυτοκινήτου. Είναι μια αξιοπρεπέστατη προσπάθεια ακόμα και με τα αυστηρά δεδομένα της ευρωπαϊκής αγοράς, ένα εύχρηστο και λειτουργικό αυτοκίνητο, όχι μεν πολυτελές, αλλά προσεγμένο ποιοτικά, καλά εξοπλισμένο, με ισορροπημένα χαρακτηριστικά στο δρόμο που δεν θα προβληματίσουν ούτε τον οδηγό ούτε τους επιβάτες και η μόνη του αδυναμία στη βασική του έκδοση είναι οι μέτριες επιδόσεις λόγω της έλλειψης ροπής του ατμοσφαιρικού κινητήρα του. Αυτό όμως είναι κάτι που θα βάλει στη ζυγαριά ο υποψήφιος αγοραστής, έχοντας από την άλλη πλευρά και το πλεονέκτημα της τιμής. Άλλωστε, για όποιον θέλει κάτι πιο σβέλτο, υπάρχει και η έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο, που είναι σαφώς πιο γρήγορη.

Εσωτερικό
Οι γενναιόδωρες -για την κατηγορία- διαστάσεις προδιαθέτουν για τους καλούς χώρους που προσφέρει το αυτοκίνητο. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πραγματικά πολύ καλοί, ανταποκρίνονται πολύ καλά στις ανάγκες εκείνων που αναζητούν ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο και αποτελούν ένα από τα ατού του ZS Πολύ περισσότερο αφού συνδυάζονται με ένα μεγάλο χώρο αποσκευών 448 λίτρων, συνθέτοντας έτσι συνολικά μία πολύ καλή πρόταση για οικογενειακή χρήση. Το μοναδικό στοιχείο χρηστικότητας όπου το αυτοκίνητο δεν εντυπωσιάζει, είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ιδιαίτερα οι ανοιχτοί, που δεν είναι σπουδαίοι. Από την άλλη πλευρά ευχάριστη έκπληξη είναι η προσεγμένη ποιότητα του εσωτερικού, που προσφέρει μια καλή εικόνα για τον διάκοσμο και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί (υπάρχουν ακόμα και μαλακά πλαστικά σε μεγάλο μέρος του ταμπλό) και μπορεί εύκολα να αντιπαρατεθεί με τον «καθιερωμένο» ανταγωνισμό. Αλλά και η λειτουργικότητα και η εργονομία ικανοποιούν, ενώ η -απαραίτητη στις μέρες μας- οθόνη στο κέντρο του ταμπλό ολοκληρώνει μία σύγχρονη εικόνα εσωτερικού. Αρκετά καλή είναι και η θέση οδήγησης, που είναι κάπως ψηλή αλλά συνδυάζεται με σωστή εργονομία γενικά, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί κάποιοι οδηγοί να μην βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Ιδιαίτερα ανταγωνιστική είναι η τιμή του αυτοκινήτου, που ξεκινάει από 18.950 ευρώ, με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, αυτόματα φώτα, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα παρατηρήσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.

Κινητήρας-κιβώτιο
Η βασική έκδοση του ZS κινείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 που αποδίδει 106 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Είναι προφανές ότι είναι μια λύση με λιγότερα πλεονεκτήματα από τον μικρότερο κινητήρα τούρμπο της αμέσως επόμενης έκδοσης (που συνδυάζεται και με εξάρι κιβώτιο) και πάρα το γεγονός ότι προσφέρει επιτάχυνση από στάση που δεν είναι καθόλου κακή (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9”), αυτό οφείλεται περισσότερο στο ότι τα 100 χλμ./ώρα τα φτάνει το αυτοκίνητο με τη 2η ταχύτητα, οπότε χρειάζεται μια μόνο αλλαγή στη σχετική μέτρηση, μειώνοντας έτσι τον αναγκαίο χρόνο. Στην πράξη, με δεδομένο και το ότι η μέγιστη ροπή αποδίδεται αρκετά ψηλά (στις 4.500 στροφές) και ότι το κιβώτιο έχει μόνο πέντε ταχύτητες, άρα και πιο αραιά κατανεμημένες, έχει ως αποτέλεσμα ότι το αυτοκίνητο δεν είναι και πολύ ζωντανό, έχει μια έλλειψη ροπής χαμηλά και κάπως αργή απόκριση και συνολικά οι επιδόσεις του σε όλη την κλίμακα των στροφών είναι μάλλον μέτριες.

Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα να είναι και η κατανάλωσή του κάπως αυξημένη και αυτό αντανακλάται στις τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι 149 g/km, πάνω από το όριο δηλαδή που επιτρέπεται η είσοδος στο δακτύλιο της Αθήνας. Θα λέγαμε ότι, αν κανείς προσπαθεί να πιέσει τον κινητήρα πέρα από τις πραγματικές του δυνατότητες, η κατανάλωση στην πόλη μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ αν η οδήγηση γίνεται με προσοχή στο γκάζι, χωρίς να επιδιώκονται επιταχύνσεις που δεν υπάρχουν, μπορεί να περιοριστεί και στα 8,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή όχι χαμηλή, αλλά όχι και υπερβολική. Αντίστοιχα μια διαδρομή σε λίγο πιο ανοιχτό, επαρχιακό δρόμο, χωρίς να πηγαίνει κανείς αργά, αλλά απλώς προσέχοντας το γκάζι, μπορεί να γίνει με κατανάλωση γύρω στα 7 λίτρα/100 χλμ. Σε ό,τι αφορά το κιβώτιο, δεν προβληματίζει σε αίσθηση στην καθημερινή οδήγηση, απλώς η μέτρια ελαστικότητα του κινητήρα σε συνδυασμό με τις αραιά κατανεμημένες 5 σχέσεις, αναγκάζουν σε λίγο πιο συχνές αλλαγές σε σύγκριση με ένα εξάρι.

Οδηγώντας
Όπως είχαμε διαπιστώσει και κατά την πρώτη μας σύντομη επαφή με το ZS, το κινέζικό SUV προσφέρει μια απολύτως ικανοποιητική ποιότητα κύλισης για την κατηγορία, ενώ εξίσου ικανοποιητική είναι και η συμπεριφορά του στο δρόμο. Προφανώς δεν έχει σπορ χαρακτήρα, αλλά είναι απολύτως προβλέψιμη, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυση και απουσία απότομων ή απρόβλεπτων αντιδράσεων. Οι κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος (απόσταση από το έδαφος 16,5 εκ.) στις στροφές δεν είναι μεγάλες, ενώ κάποιες κινήσεις «πλεύσης» του αμαξώματος όταν το αυτοκίνητο περνάει πάνω από κυματοειδείς ανωμαλίες δεν είναι υπερβολικές, δεν εξελίσσονται και δεν επηρεάζουν την τροχιά του. Μόνο οι απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες γίνονται κάπως περισσότερο αισθητές. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια για οικογενειακό αυτοκίνητο, όπως και η αποτελεσματικότητα των φρένων (δίσκοι εμπρός-πίσω), τα οποία πάντως έχουν κάπως «σπογγώδη» αίσθηση.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ