Το Audi Q6 e-tron είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που βασίζεται στην Premium Platform Electric (PPE), σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη μεταμόρφωση της εταιρείας σε πάροχο premium ηλεκτροκίνησης. Το νέο μοντέλο χαρακτηρίζεται όχι μόνο από τις εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά και από τις νέες μεγαλύτερες δυνατότητες φόρτισης και την αυξημένη αυτονομία. Το Audi Q6 e-tron ενσαρκώνει το τυπικό στυλ των SUV της Audi με την περαιτέρω εκλεπτυσμένη σχεδιαστική γλώσσα της οικογένειας e-tron. Παράλληλα υπάρχει νέα σχεδιαστική φιλοσοφία στο εσωτερικό και πρωτοποριακές τεχνολογίες που κάνουν το ντεμπούτο τους. Τα Audi Q6 e- tron quattro και SQ6 e-tron θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία από το Μάρτιο και οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι του 2024.
Εντυπωσιακή αυτονομία και επαυξημένες δυνατότητες φόρτισης
Οι ισχυροί, συμπαγείς και εξαιρετικά αποδοτικοί ηλεκτροκινητήρες, καθώς και μια νέας τεχνολογίας μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία αποτελείται από δώδεκα modules και 180 πρισματικές κυψέλες με συνολική μικτή χωρητικότητα 100 kWh (94,9 kWh ωφέλιμη) εξασφαλίζουν αυτονομία έως 625 km. Κατά το λανσάρισμα, θα είναι διαθέσιμες δύο εκδόσεις με τετρακίνηση, ενώ θα ακολουθήσουν – ανάλογα με την αγορά – νέα αποδοτικά μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς, σχεδιασμένα για ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία. Το Audi Q6 e-tron έχει συνδυαστική απόδοση 285 kW και για το 0-100 km/h χρειάζεται 5,9 δευτερόλεπτα. Το SQ6 e-tron με συνδυαστική απόδοση έως και 380 kW χρειάζεται μόλις 4,3 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h. Οι μέγιστες ταχύτητές τους είναι 210 και 230 km/h αντίστοιχα. Χάρη στην τεχνολογία 800 volt και τη μέγιστη ικανότητα φόρτισης των 270 kW στο βασικό εξοπλισμό, το Audi Q6 e-tron μπορεί να αποκτήσει επιπλέον αυτονομία 255 χιλιομέτρων σε μόλις δέκα λεπτά σε έναν ταχυφορτιστή DC.
Σπορ σχεδίαση με νέα αισθητική προσέγγιση
Το Audi Q6 e-tron τοποθετείται στην premium μεσαία κατηγορία και με μήκος 4.771 χιλιοστά, πλάτος 1.993 και ύψος 1.648 χιλιοστά, προσφέρει κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Το μεταξόνιο των 2.899 χιλιοστών εξασφαλίζει επίσης άφθονο χώρο για τα πόδια στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Σχεδιαστικά, το Audi Q6 e-tron διαθέτει τέλειες αναλογίες χάρη στην πλατφόρμα Premium Platform Electric, με το μεγάλο μεταξόνιο και τους μικρούς προβόλους να δημιουργούν ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό σύνολο. Η κλειστή μάσκα Singleframe σε ασημί ή γυαλιστερό μαύρο σε συνδυασμό με τα high-tech φώτα δημιουργούν μία πολύ ξεχωριστή εμφάνιση. Το πίσω μέρος συνιστά ένα μείγμα σπορ κομψότητας και δύναμης με τις καθαρές γραμμές και την ενιαία φωτιζόμενη λωρίδα να προσδίδει στο Q6 e- tron quattro την αυτοπεποίθηση που χαρακτηρίζει την Audi.
Με το Q6 e-tron, η Audi ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στην τεχνολογία φωτισμού. Στην περίπτωση των ψηφιακών πίσω φώτων OLED δεύτερης γενιάς, τα έξι πάνελ OLED με συνολικά 360 ανεξάρτητα τμήματα δημιουργούν μια νέα εικόνα κάθε δέκα χιλιοστά του δευτερολέπτου χρησιμοποιώντας έναν ειδικά αναπτυγμένο αλγόριθμο. Στο εμπρός μέρος, η ενεργή ψηφιακή υπογραφή φωτός δημιουργείται από την αλληλεπίδραση του αλγορίθμου με δώδεκα τμήματα που χαμηλώνουν και ανεβοκατεβαίνουν. Με συνολικά έως και οκτώ ψηφιακές υπογραφές οι ιδιοκτήτες μπορούν να εξατομικεύσουν το Q6 e -tron τους ανάλογα με τις επιθυμίες τους.
Το εσωτερικό του Audi Q6 e-tron προσανατολίζεται περισσότερο από ποτέ στις ανάγκες του χρήστη. Η πανοραμική οθόνη Audi MMI και η οθόνη επιβατών MMI σχηματίζουν μια οπτικά ξεκάθαρη ψηφιακή εικόνα, ενώ το άνετο σαλόνι ξεχωρίζει για την luxury ποιότητα και την εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει 526 λίτρα αποθηκευτικού χώρου ή 1.529 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Επιπλέον 64 λίτρα αποθηκευτικού χώρου είναι διαθέσιμα στο frunk (εμπρός πορτμπαγκάζ) κάτω από το εμπρός καπό.
Η νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E3 1.2, (η ονομασία E3 σημαίνει End-to-End Electronic Architecture), βασίζεται σε μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα με πέντε υπολογιστές υψηλής απόδοσης, οι οποίοι ελέγχουν όλες τις λειτουργίες του οχήματος, από τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μέχρι την ημιαυτόνομη οδήγηση σε μεταγενέστερα στάδια εξέλιξης. Η αρχιτεκτονική E3 1.2 κάνει το ντεμπούτο της στο Audi Q6 e-tron και έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας.
Το νέο Audi Q6 e-tron διαθέτει ένα πλήρως συνδεδεμένο και ψηφιακό εσωτερικό. Η λεπτή, ελεύθερα τοποθετημένη πανοραμική οθόνη Audi MMI έχει καμπυλωτή σχεδίαση και τεχνολογία OLED και αποτελείται από το Audi virtual cockpit των 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI των 14,5 ιντσών. Ειδικά για τους εμπρός επιβάτες, η Audi συμπληρώνει τις ψηφιακές παροχές με την οθόνη MMI των 10,9 ιντσών για τον συνοδηγό. Το ψηφιακό περιβάλλον του νέου Audi Q6 e-tron περιλαμβάνει ένα νέας τεχνολογίας Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας που αντιστοιχεί σε οπτικό πεδίο με διαγώνιο περίπου 88 ιντσών. Υπάρχει επίσης ο φωνητικός «βοηθός» της Audi, το Audi Assistant, το οποίο διαθέτει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και έχει την ικανότητα να εκπαιδεύεται στην συμπεριφορά και τις ανάγκες του χρήστη. Το νέο σύστημα infotainment χρησιμοποιεί για πρώτη φορά το Android Automotive OS ως λειτουργικό σύστημα. Το περιεχόμενο είναι πάντα ενημερωμένο χάρη στις ενημερώσεις over-the-air. Το ηχοσύστημα Bang & Olufsen Premium διαθέτει έναν ενισχυτή υψηλής απόδοσης, με 20 ηχεία και ισχύ 830 watt, με τέσσερα από αυτά τα ηχεία να είναι ενσωματωμένα στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων
Τα περισσότερα από τα στοιχεία που συνθέτουν την πλατφόρμα PPE είναι νέα και εξελιγμένα για αυτό τον σκοπό. Ενδεικτικό είναι το ότι υπάρχει ένας επανασχεδιασμένος εμπρός άξονας. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Audi, η εμπρός ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια και η πίσω με πολλαπλούς συνδέσμους. Ένα ακόμα καινούργιο στοιχείο είναι ότι το τιμόνι στηρίζεται πλέον σε ένα υποπλαίσιο. Το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης επιτρέπει την κατανομή της ροπής περισσότερο στον πίσω άξονα, τονίζοντας την σπορ οδηγική συμπεριφορά. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα πίσω ελαστικά του Q6 e tron είναι πιο φαρδιά από τα εμπρός.
Το μοντέλο εφοδιάζεται με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης τελευταίας γενιάς, μεταξύ των οποίων και το «adaptive driving assistant plus», που εκτός από τις τυπικές λειτουργίες ενός συστήματος διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, χρησιμοποιεί δεδομένα χαρτών υψηλής ανάλυσης και δεδομένα σμήνους από άλλα οχήματα που συγκεντρώνονται στο cloud για να βελτιώσει την ασφάλεια που προσφέρει το Q6 e-tron.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ