Το Nissan X-Trail 1.5 163PS M-CVT κρατάει την θέση του ψηλά σε μια κατηγορία όπου υπάρχουν πολλοί και άξιοι αντίπαλοι. Είναι πλούσιο σε τεχνολογία, με ιδιαίτερα αποδοτικό ήπιο υβριδικό σύνολο, έχει χώρους, καλύπτει τους περιπετεώδεις οδηγούς παρά την έλλειψη τετρακίνησης Σημαντικό προσόν η παροιμιώδης αξιοπιστία της εταιρείας που εγγυάται απροβλημάτιστη συμβίωση για πάρα πολλά χρόνια.
Στα χέρια μας ήρθε για δοκιμή η έκδοση Nissan X-Trail 1.5 163PS M-CVT η οποία έχει στην «καρδιά» της κινητήρα που αποτελεί προιόν συνεργασίας Nissan -Renault- Mercedes με mild-hybrid σύστημα που βελτιώνει επιδόσεις , κατανάλωση και ρύπους.Το Nissan X-Trail είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές μοντέλο στην Ελλάδα ειδικά για τους λάτρεις της τετρακίνησης. Όμως υπάρχει και ένα κοινό που επιζητά τα χαρακτηριστικά του X-Trail χωρίς να έχει την ανάγκη της… πολεμικής μετακίνησης σε εκτός δρόμου εδάφη. Ουσιαστικά μιλάμε για την ίδια εμφάνιση η οποία χωρίς να είναι…ερωτεύσιμη είναι δυναμική με πολυτελή χαρακτηριστικά
Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου προδιαθέτουν για τους μεγάλους χώρους που προσφέρει στο εσωτερικό του, ιδιαίτερα στην 5θέσια έκδοση, όπου δεν υπάρχει και η πίσω σειρά καθισμάτων, που μπορεί να περιορίζει κάπως το χώρο αποσκευών. Τέσσερις ενήλικοι βολεύονται με την μεγαλύτερη άνεση για ένα ξεκούραστο ταξίδι, ενώ ο πολύ μεγάλος χώρος αποσκευών των 585 λίτρων υπερκαλύπτει τις ανάγκες μιας οικογένειας. Επιπλέον, το γεγονός ότι η πίσω σειρά καθισμάτων ρυθμίζεται κατά μήκος, ενισχύει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα του αυτοκινήτου, αυξάνοντας την ευελιξία διαμόρφωσης. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς και η ποιότητα κατασκευής και υλικών ιδιαίτερα προσεγμένη, με πλήρη απουσία τριγμών και θορύβων κατά την κίνηση σε ανώμαλο δρόμο. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η κλιμακωτή και όχι συνεχής ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος ενδεχομένως να μην επιτρέψει στους ορισμένους οδηγούς να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση τους βολεύει.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 35.709 ευρώ, με ιδιαίτερα πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα παρακολούθησης έντασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης κάθετης κίνησης κατά την οπισθοπορεία και έκτακτης πέδησης κατά την οπισθοπορεία, 9 αερόσακους (ο 9ος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Κινητήρας-κιβώτιο
Η «βασική» έκδοση του X-Trail κινείται από ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 με τούρμπο μεταβλητής συμπίεσης, ο οποίος αποδίδει 163 ίππους και συνδυάζεται με ένα ήπιουβριδικό σύστημα, ο μικρός ηλεκτροκινήτηρας (μίζα-γεννήτρια) του οποίου ενισχύει στιγμιαία τον βενζινοκινητήρα όταν χρειάζεται επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού. Το σύνολο παραγωγής και μετάδοσης ισχύος συμπληρώνεται από ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), το οποίο προσφέρει και τη δυνατότητα επιλογής 8 σταθερών σχέσεων με χειριστήρια στο τιμόνι. Η συνολική απόδοση του συστήματος είναι απολύτως επαρκής για να κινήσει αρκετά σβέλτα το αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6”), εξασφαλίζοντας και την ανάλογη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Αυτό που είναι σημαντικό είναι η ομαλή λειτουργία του συστήματος, που προσφέρει αρκετά άμεση απόκριση και ελαστικότητα, όπως επίσης και γραμμική αύξηση της ισχύος, κάνοντας έτσι ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγηση. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο, η ρύθμιση του όποιου από τους μηχανικούς της Nissan είναι εξαιρετική, σε βαθμό να ξεχνάς την φύση του, αφού έχει πολύ ομαλή λειτουργία και πλήρη απουσία αυτής της αίσθησης «πατιναρίσματος» που παρουσιάζουν πολλά CVT. Το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου, η ισχύς του και η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου δεν επιτρέπουν πολύ χαμηλές τιμές κατανάλωσης, η οποία στην πόλη, εύκολα μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 10,5-11 λίτρα/100 χλμ. Με σχετικά ήρεμη οδήγηση σε πιο ανοιχτό δρόμο μειώνεται αρκετά και σε διαδρομή που κάναμε π.χ. στην παραλιακή της Αττικής μέχρι την Ανάβυσσο χωρίς να… σερνόμαστε, αλλά και χωρίς να πιέσουμε πολύ το αυτοκίνητο, είδαμε μέση κατανάλωση 7,2 λίτρα/100 χλμ.
Οδηγώντας
Το X-Trail αποτελεί, θα λέγαμε, τον ορισμό αυτό που αποκαλούμε «πολιτισμένο αυτοκίνητο». Χωρίς να έχει κάποιο σπορ χαρακτηριστικά στην συμπεριφορά του (που σε τελική ανάλυση δεν περιμένει και κανένας από ένα SUV!), είναι ένα ευχάριστο και ξεκούραστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης (κάτι στο οποίο προφανώς βοηθάει και το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων που έχει η πίσω ανάρτηση) και πολύ καλή ηχομόνωση. Η συμπεριφορά του είναι απολύτως προβλέψιμη, έχει καλό κράτημα και είναι λογικά και προοδευτικά υποστροφικό στην πίεση, γέρνει λίγο στις στροφές, χωρίς υπερβολές όμως και δεν αιφνιδιάζει ούτε προβληματίζει τον οδηγό σε περίπτωση που το πιέσει. Το τιμόνι δεν είναι αργό (2,5στροφές από τέρμα σε τέρμα) κι έχει ικανοποιητική αίσθηση, προσαρμοσμένο θα λέγαμε περισσότερο σε ασφάλτινη παρά σε εκτός δρόμου οδήγηση, παρ’ όλο που το αυτοκίνητο έχει και τετρακίνητη έκδοση (κάτι που το θυμίζει μια πολύ ελαφρά ασάφεια του τιμονιού γύρω από τη θέση της ευθείας). Τα φρένα είναι επαρκή, αλλά με κάπως «σπογγώδη» αίσθηση, φαινόμενο εξαιρετικά συνηθισμένο στα υβριδικά αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Απολύτως ικανοποιητική για SUV είναι, τέλος, και η άνεση που προσφέρει.
Αν δεν είχαν ανέβει τόσο οι τιμές των αυτοκινήτων το τελευταίο διάστημα, θα λέγαμε ότι to X-Trail είναι μια πολύ καλή πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου για την ελληνική αγορά. Ευρύχωρο, ποιοτικό, ασφαλές, άνετο και ευκολοδήγητο, πρακτικό αλλά και ιδιαίτερα πλούσια εξοπλισμένο, καλύπτει εξαιρετικά τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, ιδιαίτερα για τις εκτός πόλεις μετακινήσεις, ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις. Δυστυχώς τα επίπεδα τιμής στα οποία κινείται πλέον, περιορίζουν αρκετά το κοινό στο οποίο μπορεί να απευθυνθεί. Αναπόφευκτα, λοιπόν, η πλειοψηφία των πελατών τις Nissan θα στρέφεται προς το Qashqai (που έχει άλλωστε μεγαλώσει και σε διαστάσεις) αφήνοντας το X-Trail για τους λίγους πιο εύπορους
Γιά να αποκτήσετε το Nissan X-Trail χρειάζεστε για την βασική έκδοση 1.5lt MHEV 163PS M-CVT Acenta 5-seat 29.829 ευρώ και για την πλήρη πλουσιότατη έκδοση 1.5lt MHEV 163PS M-CVT Techna Plus 5-seat 35.709 ευρώ
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ