Δοκιμή Ducati Scrambler 800 Full Throttle

Θα μπορούσε εύκολα να πρωταγωνιστήσει σε ταινία του ’60, κι ας είναι μια σύγχρονη κατασκευή. Μια σύγχρονη κλασική μοτοσυκλέτα για να μην παρεξηγηθούμε. Η Ducati Scrambler Full Throttle 800, αντιγράφει τις γραμμές των αντίστοιχων Ducati πριν από 50-60 χρόνια, με χρώματα που παραπέμπουν κατευθείαν στην Αμερική, στους αγώνες Flat Track και τον King Kenny Roberts. Η 800 είναι πορτοκαλί από πάνω με το μαύρο να απλώνεται στα κατώτερά της μέρη.

Το στιλ και το design δεν αλλάζει δραστικά, φρεσκάρεται όμως, με νέο προβολέα, ελαφρώς διαφορετικό από πριν, με πιο έντονο το “Χ” (που έχει βγει από πάνω του), ενώ διατηρείται και το περιμετρικό DRL LED φωτιστικό σώμα. Τώρα τα φώτα είναι full LED, ενώ νέο είναι το design και στο πίσω φωτιστικό σώμα. Νέο είναι το ατσάλινο ρεζερβουάρ, με νέο πλαστικό κάλυμμα από πάνω, το οποίο αφαιρείται και αλλάζει, μαζί με τα φτερά και τις λεπτομέρειες στον προβολέα, ώστε να μπορεί ο ιδιοκτήτης να αλλάξει χρώμα στη μοτοσυκλέτα του, ή και να αναμείξει διαφορετικά χρώματα πλαστικών.

Η νέα TFT οθόνη οργάνων έχει μέγεθος μόλις 4,3 ιντσών, ενώ είναι τοποθετημένη παράκεντρα, και έχει σχήμα ορθογώνιο με το δεξί τμήμα της να αλλάζει σχήμα σε κύκλο, για ένα στρογγυλό ψηφιακό στροφόμετρο. Αφήνοντας πίσω την αισθητική και πιάνοντας τις τεχνικές αλλαγές ουσίας, να πούμε καταρχήν πως η νέα Scrambler έχει ελαφρύνει κατά 4 κιλά. Σημαντικά υπεύθυνο για την μείωση του βάρους της μοτοσυκλέτας είναι το νέο πλαίσιο χωροδικτύωμα, ενώ νέο είναι και ψαλίδι, νέα και η τοποθέτηση του πίσω αμορτισέρ πο κοντά στο κέντρο της μοτοσυκλέτας. Συνεισφορά στα λιγότερα κιλά έχει γίνει και από τον κινητήρα, ενώ πλέον το υποπλαίσιο είναι αφαιρούμενο.

Νέα και πιο γρήγορη είναι η γεωμετρία, για βελτιωμένη ευελιξία στην πόλη και στις μανούβρες, ενώ νέο είναι το design των τροχών 18 και 17 ιντσών, εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Το Ride by Wire που φορά το νέο Screambler επέτρεψε στη Ducati να εξοπλίσει τα νέα Scrambler με Ducati Traction Control και 2 Riding Modes: Road & Wet. Στον στάνταρ εξοπλισμό βρίσκεται το Cornering ABS, ενώ πλέον έχουμε και Quick Shift για ανεβάσματα και κατεβάσματα χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη. Το Shifter είναι στάνταρ στην έκδοση Full Throttle, και στον έξτρα εξοπλισμό για τις άλλες εκδόσεις .Ο αερόψυκτος V2 αποδίδει και πάλι 73 hp, ενώ είναι διαθέσιμος και σε Α2 έκδοση.

Κεντρικό στοιχείο του Scrambler είναι ο γνωστός αερόψυκτος V-twin κινητήρας στις 90° με κυβισμό στα 803 κ.εκ. Η μέγιστη ισχύς είναι της τάξης των 73 ίππων στις 8.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή στα 6,5 κιλά στις 7.000 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει ότι το νέο Icon έχει ακριβώς τα ίδια νούμερα με το απερχόμενο μοντέλο, αλλά εξακολουθεί να είναι κατά 2 ίππους λιγότερο ισχυρό από το μοντέλο του 2014, χάρη στην… Ευρώπη. Η Ducati επανασχεδίασε διακριτικά τις γραμμές του Icon έτσι ώστε το Scrambler να φαίνεται ρετρό και ταυτόχρονα μοντέρνο. Ένας σχεδιαστικός διαχωρισμός που σπάνια εκτελείται με επιτυχία, αλλά έχει πετύχει θαυμάσια εδώ. Είναι λίγο ατυχές το γεγονός ότι η πίσω ανάρτηση μετακινήθηκε από το πλάι στο κέντρο του πλαισίου, με αποτέλεσμα η τυπική εμφάνιση Scrambler να χάνει λίγο τη δύναμη της.

Ώρα να βάλουμε το νέο Scrambler στους ρυθμούς του. Ακόμη και προτού διανύσεις έστω και ένα μέτρο, θα παρατηρήσεις πολλές διαφορές. Το νέο Scrambler είναι λίγο πιο στενό και επομένως φαίνεται πιο ελαφρύ. Επιπλέον, είναι φυσικά το εντελώς νέο ταμπλό TFT 4,5’’ που ξεχωρίζει. Το όμορφο πολυόργανο παρέχει πολλές σαφείς πληροφορίες και αποτελεί μέρος του εντελώς νέου πακέτου ηλεκτρονικών του Scrambler. Εξάλλου, για πρώτη φορά η Ducati χρησιμοποιεί ένα σύστημα ride-by-wire στο Scrambler 800 και αυτές οι τρεις μαγικές λέξεις πάντα ανοίγουν έναν κόσμο ψηφιακών θαυμάτων. Το ίδιο και εδώ. Με ρυθμιζόμενο έλεγχο πρόσφυσης τεσσάρων κατευθύνσεων, δύο λειτουργίες οδήγησης (Road και Sport) και προαιρετικά διαθέσιμη συνδεσιμότητα με το smartphone, αυτό το Ducati είναι πλήρως «ενημερωμένο».

Τα πρώτα χιλιόμετρα μας περνούν από το όμορφο κέντρο της Valencia και αυτό είναι ένα ιδανικό πρώτο τεστ για το Scrambler. Επιπλέον, ο πολύ πιο εύκολος στη χρήση συμπλέκτης είναι μια σημαντική βελτίωση. Αλλά και το κιβώτιο έξι σχέσεων αξίζει επαίνους.

Μπορεί να λειτουργήσει με ακρίβεια και ομαλά, και αυτό είναι φυσικά πολύ ευχάριστο κατά τη διάρκεια μιας βόλτας στην πόλη. Δεν έχουν αλλάξει πολλά στο εσωτερικό του μπλοκ. Αλλά λόγω, μεταξύ άλλων, του ελαφρύτερου συμπλέκτη κατά 1,5 κιλό, εξακολουθεί να δίνει την εντύπωση πως είναι λίγο πιο κοφτερό και λεπτό. Οι αποκρίσεις του γκαζιού είναι ακριβείς και ελεγχόμενες και η συγκέντρωση ισχύος είναι ευχάριστη αλλά και αρκετά σπορ. Μόλις το ψηφιακό στροφόμετρο περάσει το πέντε, το αερόψυκτο ιταλικό σύνολο ζωντανεύει πραγματικά και λειτουργεί ομαλά στην πλήρη του ισχύ των 73 ίππων στις 8.250 σ.α.λ. Είναι εντυπωσιακό ότι η αρχική απόκριση του γκαζιού από το σύστημα ride-by-wire έχει βελτιωθεί σημαντικά, κάνοντας τους αργούς ελιγμούς πιο ομαλούς από πριν. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους πιο πρωτόλειου αναβάτες.

Όταν ανταλλάσσουμε την πολυσύχναστη κίνηση της πόλης με όμορφους δρόμους με πολλές στροφές για το δεύτερο μέρος της δοκιμής, τα σπορ γονίδια αυτής της Ducati είναι όλο και πιο παρόντα. Μπορείς να αισθανθείς τον V-twin να λειτουργεί όπως θα έπρεπε σε μια Ducati. Ο ρυθμός σταδιακά αυξάνεται και η συμβολή της μοτοσυκλέτας γίνεται πιο σημαντική. Και εδώ, το Scrambler Next-Gen δεν απογοητεύει. Το νέο πλαίσιο είναι ελαφρύτερο, πιο συμπαγές και πιο άκαμπτο. Και το νιώθεις. Κατευθύνεται πιο ομαλά και πιο αιχμηρά από τον προκάτοχό του, βοηθούμενο από τα καλά ελαστικά Pirelli MT60 RS με το προφίλ χωμάτινου ίχνους. Το ίδιο ισχύει και για την ανάρτηση. Η βασική ρύθμιση είναι κάτι παραπάνω από επιτυχημένη και μια μεγάλη βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Σε συνδυασμό με τη νέα σέλα, αισθάνεσαι άνετα, κάτι που κάθε άλλο παρά ίσχυε με την προηγούμενη γενιά(ες).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τύπος: αερόψυκτος 90° V-twin, desmo Χωρητικότητα κυλίνδρου: 803cc

Διάμετρος x Διάμετρος: 88 x 66 mm

Αναλογία συμπίεσης: 11:1

Συμπλέκτης: υγρός συμπλέκτης πολλαπλών δίσκων

Μετάδοση: έξι σχέσεων

Τελική κίνηση: αλυσίδα

Μέγιστη ισχύς: 73 hp @ 8.250 rpm

Μέγιστη ροπή: 65,2 Nm @ 7.000 σ.α.λ

Εξοπλισμός

Κινητήρας: έλεγχος πρόσφυσης, τρόποι οδήγησης

cornering ABS

Σκελετός: Ατσάλινο Πλαίσιο Χωροδικτύωμα

Μπροστινή ανάρτηση: Τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm

Επιλογές ρύθμισης: καμία

Πίσω ανάρτηση: Αποσβεστήρας Kayaba

Επιλογές ρύθμισης: προφόρτιση ελατηρίου

Μπροστινό φρένο: Μονός ημιπλωτός δίσκος 330 mm με ακτινική δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων

Πίσω φρένο: Μονός δίσκος 245mm με δαγκάνα μονού εμβόλου

Ελαστικά: Pirelli MT 60 RS, 110/80 R18 / 180/55 R17

Διαστάσεις

Απόβαρο: 185 κιλά (Nightshift: 191 κιλά)

Γωνία κεφαλής: 24°

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου: 13,5 λίτρα

Mεταξόνιο: 1.449 χλστ

Ίχνος: 108 χλστ

Τιμή 13.600

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ