Νέα 12κύλινδρη Ferrari την εποχή του εξηλεκτρισμού

Αν και διαθέτει ένα πρόγραμμα εξηλεκτρισμού με φορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα, η Ferrari δείχνει να… αντιστέκεται στον πλήρη εξηλεκτρισμό, προσφέροντας νέες προτάσεις και μάλιστα με 12κύλινδρο κινητήρα! Έτσι, σε μια ειδική εκδήλωση στο Μαϊάμι της Φλόριδας, στις ΗΠΑ, παρουσίασε το νέο της κουπέ με κινητήρα τοποθετημένο εμπρός, το οποίο θα αντικαταστήσει την 812 Superfast και, όπως αμέσως υπονοεί το όνομά του, 12Cilindri, είναι 12κύλiνδρο!

Εκτός από το αμάξωμα κουπέ μάλιστα θα προσφέρεται και σε μία ανοικτή 2θέσια έκδοση σπάιντερ (12Cilindri Spider). Τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα V12, που αποδίδει 818 ίππους στις 9.500 στροφές και ροπή 678 Nm (69 kgm) στις 7.250 στροφές. Όπως τόνισαν τα στελέχη της εταιρείας κατά την παρουσίαση, η εξέλιξη του κινητήρα βασίστηκε κυρίως στην προσπάθεια μείωσης του βάρους, ώστε να μπορεί να αυξηθεί ο μέγιστος αριθμός στροφών. Έτσι, για παράδειγμα, τα έμβολα είναι ελαφρύτερα κατά 2 κιλά και ο στροφαλοφόρος ελαφρύτερος κατά 3%.

Το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη πραγματοποιεί αλλαγές ταχύτερες κατά 30% σε σύγκριση με την 812, ενώ οι μικρότερες σχέσεις έχουν «κοντύνει» κατά 5% για βελτίωση της επιτάχυνσης. Σύμφωνα με την εταιρεία το αυτοκίνητο επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,9”, από 0 ως 200 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7,9” και η μέγιστη ταχύτητά του ξεπερνάει τα 340 χλμ./ώρα. Το μήκος του αυτοκινήτου είναι 4,733 μ. και το νέο αλουμινένιο πλαίσιο (2.700 χιλιοστά) είναι πιο κοντό κατά 20 χιλιοστά από αυτό της 812, για καλύτερη απόκριση, ενώ και η ακαμψία του αμαξώματος έχει βελτιωθεί.

Το αυτοκίνητο έχει επίσης σύστημα τετραδιεύθυνσης, με τους πίσω τροχούς να μπορούν να κινηθούν ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλο, ένα σύστημα που είχε πρωτοεμφανιστεί στην 812 Competizione. Στην Ferrari υπολογίζουν ότι οι πωλήσεις θα μοιραστούν περίπου 50/50% ανάμεσα στην κουπέ και τη Spider, με περίπου 10-15% των αυτοκινήτων να προσφερθούν σε νέους πελάτες και τα υπόλοιπα σε ήδη υπάρχοντες κατόχους Ferrari. Όσο για την τιμή, δεν μπορούμε να την υπολογίσουμε με τους ελληνικούς φόρους, αλλά στην Ιταλία θα ξεκινάει από 395.000 ευρώ για τη 12Cilindri και 435.000 ευρώ για τη 12Cilindri Spider!

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ