Το Golf γνωρίζει πως να τα κάνει όλα καλά διατηρώντας ήπιους τόνους. Άλλωστε αυτός που έχει αξία δεν φωνάζει δεν το διαλαλεί. Σε περιβάλλει με εκείνη την «ολιστική» αίσθηση σε βαθμό που να μη χρειάζεσαι κάτι περισσότερο. Το αγαπάς ή το απορρίπτεις μεμιάς. Η ορθολογική σκέψη αποτελεί συνώνυμο που συνοδεύει την αγορά του. Σαν eTSI με 130 ίππους μάλιστα, εστιάζει στο τερπνό χωρίς να λησμονεί το ωφέλιμο. Το Golf, όσο αποκτά νέες εκδόσεις που πλαισιώνουν την βάση, όπως αυτή εδώ του 1,5 λίτρου βενζίνης με τους 130 ίππους και την αρωγή του ήπιου υβριδικού συστήματος, τόσο θα βάζει δύσκολα στους ανταγωνιστές του. Σχεδιαστικά δεν χρειάζεται συστάσεις. Η διαχρονική μανιέρα καταφέρνει να αποκτά σύγχρονα στοιχεία, εκμοντερνίζοντας την αισθητική και βελτιώνοντας την αεροδυναμική. Άμεσα αναγνωρίσιμο ως Golf, αφήνει τους εφήμερους αισθητικούς ακροβατισμούς για τους γύρω του. Το ίδιο, ποντάρει στη σχεδιαστική κομψότητα που περιβάλλει κάθε τι που έχει πραγματική αξία.
Εσωτερικό
Το Golf συγκαταλέγεται στα κορυφαία αυτοκίνητα της κλάσης του σε εσωτερικούς χώρους, οπότε και η τελευταία γενιά διακρίνεται για τους επαρκείς χώρους επιβατών και αποσκευών (381 λίτρα), ανταποκρινόμενο εξαιρετικά στην πολυπόθητη οικογενειακή χρήση. Οι χώροι για μικροπράγματα στην καμπίνα είναι αρκετοί, ενώ πολύ καλή χαρακτηρίζεται και η θέση οδήγησης. Η premium ποιότητα υλικών και κατασκευής αποτελεί σήμα κατατεθέν, με τη σχεδίαση και τον εξοπλισμό ψηφιακό εξοπλισμό να κλέβουν την παράσταση (ψηφιακός πίνακας οργάνων, διακόπτες και επιφάνειες αφής, οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό για τον έλεγχο μιας σειράς λειτουργιών, σύστημα πολυμέσων, φωνητικός έλεγχος, online υπηρεσίες κλπ). Οι πληροφορίες αποτυπώνονται σε δύο οθόνες, εκ των οποίων η μια βρίσκεται στη θέση του πίνακα οργάνων και έχει διαγώνιο 10” ενώ η άλλη στο κέντρο του ταμπλό. Έχει διαγώνιο 8,25” στη στάνταρ διαμόρφωση του infotainment και 10” στο προαιρετικό Discover Media που διαθέτει και πλοήγηση. Εννοείται πως μια περίοδος προσαρμογής απαιτείται προκειμένου να εξοικειωθείς με την εργονομία, αλλά αυτό ισχύει για αρκετά νέα αυτοκίνητα που πλέον χρησιμοποιούν αντίστοιχες τεχνολογίες.
Η τιμή του Golf 1.5 eTSI 130 ίππων ξεκινάει από 32.800 ευρώ, με το επίπεδο εξοπλισμού (Style) να περιλαμβάνει ESP με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, αυτόματο φρενάρισμα με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλάτων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής είναι και για τους πίσω επιβάτες), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός-πίσω, ζάντες αλουμινίου, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, προβολείς τεχνολογίας LED, σύστημα πολυμέσων δύο θύρες USB, Βluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, δύο επιπλέον θύρες USB για φόρτιση πίσω, σύστημα επικοινωνίας Car2X (τοπική επικοινωνία με άλλα οχήματα και την υποδομή κυκλοφορίας), σύστημα start-stop με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ
Κινητήρας-κιβώτιο
Υπακούοντας στις επιταγές των καιρών, με σκοπό την χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου αλλά και τη φιλικότερη συμπεριφορά προς το περιβάλλον, ο γνωστός βενζινοκινητήρας 1.5 eTSI του Golf διατίθεται -εκτός της έκδοσης των 150 ίππων- και με 130 ίππους στις 5.000-6.000 σ.α.λ. και 200 Nm στις 1.400-4.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται μάλιστα αποκλειστικά με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σχέσεων, όπως συμβαίνει και με την μεγαλύτερη έκδοση. Ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας λειτουργεί στον κύκλο Miller, διαθέτει τεχνολογία ACT -Active Cylinder Management- η οποία απενεργοποιεί αυτόματα δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους υπό χαμηλό φορτίο, μειώνοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, ενώ διαθέτει υιοθετεί τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Το ήπιο υβριδικό σύστημα αποτελείται από μία 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου και μια μίζα/εναλλάκτη. Το θερμικό σύνολο σβήνει τελείως με κάθε ευκαιρία όταν αφήνεις το γκάζι και το αυτοκίνητο ρολάρει ελεύθερα. Η επανεκκίνηση επιτυγχάνεται τελείως βελούδινα, χωρίς θόρυβο ή κραδασμό. Η λειτουργία του είναι υποδειγματικά ραφιναρισμένη, η γραμμικότητα του ενδεδειγμένη σε σημείο να μην καταλαβαίνεις την ύπαρξη του τούρμπο. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, παρότι φυσιολογικά υπολείπονται από τις αντίστοιχες της έκδοσης με τους 150 ίππους. Η αίσθηση όμως των δυο αυτοκινήτων είναι σχεδόν η ίδια. Το σημαντικότερο πέρα από αυτό, όμως, είναι πως μπορείς να διατηρήσεις με λίγη προσοχή την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα, όπως είναι για παράδειγμα τα 6,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα που διαπιστώσαμε εμείς στη δοκιμή μας.
Οδηγώντας
Οι θεμελιώδεις κανόνες του Golf έτσι όπως τους έχουμε απομνημονεύσει τα τελευταία χρόνια (ακλόνητο πλαίσιο, αξιομνημόνευτη κύλιση, ασφαλής συμπεριφορά) δεν διαφοροποιούνται ούτε εδώ. Ο «ισοπεδωτικός» τρόπος με τον οποίο κινείται και αυτό το Golf στο δρόμο καθιστά «μάγκα» τον οδηγό, ακόμη και τον αδαή. Τα λάθη συγχωρούνται ενώ η άνεση συγκαταλέγεται στα εκ των ων ουκ άνευ. Η αντιμετώπιση του οδοστρώματος από την ανάρτηση δίνει την απάντηση για ποιο λόγο το Golf οδηγεί από γενιά σε γενιά τις εξελίξεις στην κατηγορία. Σαφώς και δεν επενδύει στο συναίσθημα ούτε στην απόλυτη ακρίβεια, «καταπίνει» όμως διαδικαστικά το φιδίσιο κομμάτι του δρόμου, ψάχνοντας το επόμενο. Η άσκηση πίεσης αποκαλύπτει φιλικότητα στα όρια της απάθειας. Είναι γνωστό τοις πάσι, πως το σύστημα διεύθυνσης δεν διεκδικεί δάφνες σε επίπεδο επικοινωνίας, ωστόσο, η συνολική ισορροπία που αναδεικνύει το μοντέλο της VW σε κάνει να το εκτιμάς βαθύτατα μετά από λίγα χιλιόμετρα πίσω από το βολάν του. Τα φρένα και αυτής της έκδοσης εννοείται πως αποδείχτηκαν ανθεκτικά και ακούραστα ακόμη και στη σκληρή χρήση
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ