Test Drive Fiat 500e: Το ακαταμάχητο ηλεκτρικό!

H δημοφιλία του Fiat 500 είναι αδιαμφισβήτητη και αυτό επιβεβαιώνεται πολύ εύκολα με το που στρίψετε το κεφάλι σας και δείτε ότι κάπου εκεί γύρω σας κυκλοφορεί το λιλιπούτειο και χαριτωμένο ιταλικό μοντέλο. Το Fiat 500e όμως είναι μια άλλη ιστορία! Είναι ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε από «λευκό χαρτί» και πιστέψτε μας, αυτό το κάνει ακόμα πιο μοναδικό, ακόμα πιο ξεχωριστό.

Αντιλαμβανόμαστε ότι η πιο σύνηθες αντιμετώπιση που έχει κάποιος όταν αντικρίσει το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 είναι πως πρόκειται για ένα ακόμα … πεντακοσαράκι απλά φέρει «ηλεκτρική καρδιά». Εν μέρει ισχύει, αλλά η αίσθηση που θα σας δώσει μόλις από τα πρώτα μέτρα οδήγησής του είναι εντελώς διαφορετική.

Οι Ιταλοί κατάφεραν να μπολιάσουν στο νέο ηλεκτρικό 500 όλα όσα έχει στο DNA του το icon που ακούει στο όνομα 500. Είναι τόσο διαφορετικό, αλλά τόσο αναγνωρίσιμο σε σχέση με το συμβατικό 500, ενώ αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο πόλης που κατάφερε στις ίδιες ακριβώς διαστάσεις να έχει 3 διαφορετικά αμαξώματα: hatchback, cabrio και 3+1. Το τελευταίο είναι αυτό που είχαμε στη διάθεση μας…

Το μοναδικό στοιχείο που διαφοροποιεί το Fiat 500e 3+1 σε σύγκριση με όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις είναι η επιπλέον πόρτα στην πλευρά του συνοδηγού, η οποία ανοίγει αντικριστά και βοηθάει τους πίσω επιβάτες να επιβιβαστούν και να αποβιβαστούν με μεγαλύτερη ευκολία. Εύλογα θα ρωτήσει κάποιος, μόνο αυτό; Η απάντηση που δίνουμε είναι ότι δεν χρειάζεστε κάτι παραπάνω! Δίνει πόντους στην πρακτικότητα του 500e με μόνο αυτό το χαρακτηριστικό, βοηθώντας τους ιδιοκτήτες στην καθημερινότητά τους. Η απουσία της κεντρικής κολώνας από τη δεξιά πλευρά έχει επίπτωση στην ακαμψία του αυτοκινήτου και κάποια μικρά τριξίματα γίνονται αισθητά κυρίως λόγω της απουσίας άλλων θορύβων (τα έχουν αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα). Οι ιθύνοντες όμως τοποθέτησαν κάποιες ενισχύσεις, προσθέτοντας συνολικά 30 κιλά παραπάνω σε σχέση με το hatchback με στόχο την αύξηση της ασφάλειας, την εξάλειψη των στρεβλώσεων και τους κραδασμούς, που ίσως νιώσει ο οδηγός στο τιμόνι, κάτι που επιτυγχάνεται με απόλυτη επιτυχία.

Παρέα με την πρακτικότητα ακολουθεί και η αξιοπρεπέστατη άνεση των επιβατών και τους ανεκτούς χώρους για ένα μοντέλο της κατηγορίας. Θα μπορέσετε δηλαδή να ταξιδέψετε, αποθηκεύοντας στα 185 λίτρα του χώρου αποσκευών τα απαραίτητα, αλλά οι πίσω επιβάτες θα πρέπει να είναι μικρά παιδιά, γιατί αλλιώς θα χρειαστούν συχνές στάσεις για ξεκούραση.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί εξαρχής και αυτό είναι ξεκάθαρο και από το εσωτερικό, όπου δεν θυμίζει σχεδόν καθόλου το Fiat 500 με τον θερμικό κινητήρα. Σε αυτή την περίπτωση συναντάμε ένα ταμπλό με εξαιρετικής ποιότητας υλικά και με πολύ καλή συναρμογή. Στο κέντρο υπάρχει η οθόνη αφής 10,25 ιντσών που “τρέχει” το Uconnect5 με όμορφα γραφικά. Αυτό περιλαμβάνει όλους τους σύγχρονους τρόπους συνδεσιμότητας όπως είναι δίκτυα 5G και ασύρματο Mirroring του smartphone σας (Apple CarPlay και Android Auto). Ανάγλυφες πινελιές όπως το κλασικό 500ράκι στις χειρολαβές των θυρών και η συγκεκριμένη τοποθεσία του Τορίνο ανεβάζουν την αισθητική της καμπίνας. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει μια οθόνη 7 ιντσών που λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων και απεικονίζει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο ηλεκτροκινητήρας των 118 ίππων και 220 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με τη μπαταρία των 42 kWh (37,3 kWh ωφέλιμη), επιτρέποντας στο μικρό μοντέλο να ταξιδέψει έως και 462 χλμ. εντός πόλης με μία μόνο φόρτιση. Σε πραγματικές (και μικτές συνθήκες) καταφέραμε να διανύσουμε 270 με 300 χλμ. και με μια κατανάλωση 12 με 13 kWh/100 χλμ. Ακόμα, στα θετικά είναι ότι μπορεί να φορτιστεί γρήγορα μέσω ενός Wallbox (σε περίπου 4 ώρες με έναν 11 kWh). Το Fiat 500e 3+1 διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: Normal, Range και Sherpa με το τελευταίο να μειώνει την απόδοση του μοτέρ, χαμηλώνει την μέγιστη ταχύτητα στα 80 χλμ./ώρα και το σύστημα κλιματισμού να “υπολειτουργεί” ώστε να προσφέρει την μεγαλύτερη αυτονομία.

Στο δρόμο νιώθετε το 500e σαν ένα μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο και κυκλοφορεί αθόρυβα. Βέβαια, εάν η τιμή στο ταχύμετρο ξεπεράσει τα 100 χλμ./ώρα, υπάρχουν κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι χωρίς να ενοχλούν. Ωστόσο το αυτοκίνητο είναι κυρίως για την πόλη εξού και το ελαφρύ τιμόνι που κόβει πολύ.

Πρακτικότητα και φινέτσα είναι κάποια από τα στοιχεία που χαρακτηρίζει το Fiat 500e 3+1 και είναι διαθέσιμο από τα 26.627 ευρώ μαζί με την κρατική επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά 2. Σε αυτό φυσικά προσφέρεται και η εργοστασιακή εγγύηση για την μπαταρία 8 ετών ή 160.000 χλμ. και δωρεάν υπηρεσία οδικής βοήθειας 5 ετών.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ