Τα SUV/crossover αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της γκάμας όλων των κατασκευαστών, που φροντίζουν να μην αφήνουν σ’ αυτή κενά, τα οποία θα μπορούσαν να στρέψουν υποψήφιους πελάτες προς τον ανταγωνισμό. Έτσι η Renault παρουσίασε ένα νέο μικρομεσαίο SUV, το Symbioz, μήκους 4,41 μ., το οποίο τοποθετείται ανάμεσα στο Captur και το Austral και είναι βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-B, στην οποία βασίζονται και τα Clio, Captur και Austral.
Όπως τονίζει η εταιρεία, βασικό ζητούμενο στη σχεδίαση του αυτοκινήτου ήταν η πρακτικότητα και η λειτουργικότητα, στο πνεύμα της παράδοσης που η ίδια δημιούργησε με τα εξαιρετικά πετυχημένα πολυμορφικά μοντέλα της στο παρελθόν. Έτσι το αυτοκίνητο έχει, για παράδειγμα, συρόμενο κατά 16 εκ. πίσω κάθισμα το οποίο, εκτός της ευελιξίας που προσφέρει στη διαμόρφωση των χώρων επιβατών και αποσκευών, δημιουργεί με την αναδίπλωσή του ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο για τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.
Η χωρητικότητα του μεγάλου χώρου αποσκευών κυμαίνεται από 492 ως 624 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος. Επίσης στο εσωτερικό υπάρχουν διάφοροι χώροι για μεταφορά αντικειμένων, συνολικής χωρητικότητας 24,7 λίτρων. Φυσικά το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, το Symbioz χρησιμοποιεί το πολύ καλό υβριδικό σύστημα E-Tech της Renault, που αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.6 με 94 ίππους και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν 36 kW (49 ίππων) για την κίνηση του αυτοκινήτου και μία μίζα/γεννήτρια 18 kW (24 ίππων) για τη φόρτιση της μπαταρίας και την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα, με τη μετάδοση να γίνεται μέσω ενός καινοτόμου κιβωτίου, που διαθέτει 4 σχέσεις για τον βενζινοκινητήρα και 2 για το βασικό ηλεκτροκινητήρα. Η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι 16,9 εκ.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ