Δοκιμή Ducati Multistrada V4 S Grand Tour

Το πλήρες όνομά της είναι Multistrada V4 S Grand Tour και είναi η καλύτερη Multistrada που μπορείτε να αγοράσετε, ενώ έχει έναν από τους καλύτερους κινητήρες της αγοράς αυτή τη στιγμή. Οδηγήσαμε το νέο GT και τότε καταλαβαίνεις αμέσως γιατί είναι τόσο καλός κινητήρας.

Η Ducati Multistrada V4 S Grand Tour θα σου ξυπνήσει όλα τα «άγρια» σπορ τουριστικά ένστικτα σου και θα σε μεταφέρει με άνεση ανακαλύπτοντας καινούριες διαδρομές σε όλο τον κόσμο. Με κορυφαίο τεχνολογικό εξοπλισμό και περιφερειακά που πρωτοστατούν στον τομέα τους, οι στροφές των επαρχιακών κομματιών και τα χιλιόμετρα της Εθνικής οδού, εξελίσσονται σε πηγή οδηγικής ευχαρίστησης. Η διάθεση του ραντάρ εμπρός-πίσω, θα αποτελέσει δυνατό στοιχείο μαζί με την λειτουργία ανίχνευσης των τυφλών σημείων και του Adaptive Cruise Control, το οποίο κόβει ταχύτητα από την επιλεγμένη που έχουμε ορίσει, όταν πλησιάζει μπροστινό όχημα. Η δυνατότητα της τετραετής εγγύησης, τα μεγάλα διαστήματα συντήρησης κάθε 60.000 χιλιόμετρα, μας παρασέρνουν να σκεφτούμε με ποιον τρόπο μπορούμε να κάνουμε δικιά μας την Ιταλίδα καλλονή των 30.000 ευρώ

Η βάση για το νέο GT είναι πάντα ένα V4 S, με πλαϊνές βαλίτσες, προβολείς ομίχλης, θερμαινόμενη σέλα αναβάτη και συνοδηγού, θερμαινόμενα γκριπ, λειτουργία χωρίς κλειδί, cruise control με σύστημα ραντάρ, σύστημα πίεσης ελαστικών, κεντρικό σταντ και ειδικό χρώμα GT . Η σχεδίαση σε ματ μαύρο/γκρι ματ με κόκκινες λεπτομέρειες είναι μοναδική για το GT και αποτελέι το μόνο διαθέσιμο χρώμα. Επιπλέον, το ψαλίδι και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι μαύρα και οι μηχανικοί έχουν αφαιρέσει το λάστιχο από τα καβαλέτα του τιμονιού, για πιο άμεση αίσθηση από τον μπροστινό τροχό. Εκτός από το τελευταίο και το ιδιαίτερο χρώμα, μπορείτε να εξοπλίσετε κάθε V4 S και με αυθεντικά αξεσουάρ. Φυσικά θα πληρώσετε περισσότερα με αυτό τον τρόπο. Η τιμή της στα 30.000ευρώ

Η V4 S GT είναι εξοπλισμένη μπροστά με φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, φέροντας ανάμεσα τους το μπροστινό σύστημα του ραντάρ, που ενώνεται με το αντβεντσουρίστικο γαμψό φτερό. Ακριβώς από κάτω του και στο μέσον των πλαϊνών καρχαριοειδών πλαστικών, συναντάμε δύο προβολάκια ομίχλης, φωτίζοντας καλύτερα πιο δύσβατες περιοχές, Το μαύρο προστατευτικό φτερό του μπροστινού τροχού, το οποίο φέρει δίχρωμες πινελιές γκρι και κόκκινου, μαζί με τα stripes που υπάρχουν στις ζάντες χυτού αλουμινίου, συνθέτουν ένα καμβά στιλιστικών παρεμβάσεων. Η χρωματική επιλογή του ανθρακί-μαύρου-κόκκινου, σε μαγνητίζει, εστιάζοντας στην ποιότητα που διαθέτει, σε συναρμογή πλαστικών και βαφής. Τα πλαϊνά πλαστικά αναγράφουν το όνομα της έκδοσης και της εταιρείας, καθώς τονίζουν τα χρώματα της Ιταλικής σημαίας. Πάνω σε αυτά έχουν τοποθετηθεί τα φλας, καθώς και μια έξυπνη λύση στη διοχέτευση του αέρα στο σημείο των ποδιών, έρχεται μέσω ενός μηχανισμού με πτερύγια, να είναι κλειστά ή ανοιχτά, ενώ οι αεραγωγοί που έχουνε βοηθάνε στην αεροδυναμική του μοντέλου. Το περίτεχνο φαρδύ ρεζερβουάρ των 22 λίτρων, θα συμπληρώσει την επιβλητική εικόνα της Multistrada V4 S GT. Εξοπλισμένη με ένα πλαστικό βοήθημα στο κάτω μέρος του κινητήρα θα προστατέψει από τυχόν πετραδάκια που θα κινηθεί σε βατούς χωματόδρομους. Το πλαίσιο είναι βαμμένο σε μαύρο χρώμα και το υποπλαίσιο στο έντονο κόκκινο, δίνοντας μια “S” = sport αίσθηση, όπως είναι και το μισό όνομά της. Η θερμαινόμενη σέλα αποτελείται από δύο ανεξάρτητα κομμάτια, με φινετσάτη ποιότητα υλικών και ραφής, καθιστώντας το ταξίδι ευχάριστο. Για τον συνεπιβάτη η σχάρα η οποία έχει τμήμα της και τις χειρολαβές, θα αποδειχθούν ιδιαίτερα χρήσιμες κατά τη συγκράτηση του σε αυτές. Η σχεδίαση που έχουν δώσει στο πίσω LED φανάρι, το οποίο ξεπροβάλει κάτω από τη σχάρα, φέρει σχήμα δύο αγκυλών. Κάτω από αυτό βλέπουμε το πίσω ραντάρ, το οποίο δένει αρμονικά με την ενισχυμένη βάση της πινακίδας, ξεπροβάλλοντας δίπλα από αυτήν ένα μικρό σποτάκι για να τη φωτίζει όταν το φως της ημέρας επέλθει.

Ο 4-βάλβιδος ανά κύλινδρο, υγρόψυκτος, V4-90ο κινητήρας των 1.158 κυβικών εκατοστών, με ροπή που έρχεται από τις χαμηλές στροφές, αμεσότητα στις μεσαίες και διάρκεια στις υψηλές, ταράζει τα εγκεφαλικά μας κύτταρα χτυπώντας έντονες μουσικές ροκιές στις φλέβες μας. Το έντονο χαμόγελο που σχηματίζεται συχνά πυκνά μέσα από το κράνος, το προκαλεί η ισχυρή λειτουργία του V4, που αποδίδει 170 ίππους στις 10.500σ.α.λ και με ροπή που ανέρχεται στα 125Nm στις 8.750 στροφές ανά λεπτό. Ακουμπώντας το δεξί γκρίπ και περιστρέφοντας το, καταλαβαίνεις ότι η διαδρομή της γκαζιέρας του είναι κανονικής κλιμάκωσης, συντελώντας να την κλείνεις μόνο για κατεβάσματα χωρίς να χρειαστεί το πάτημα της μανέτας του συμπλέκτη, μιας και είναι εξοπλισμένη με Quickshifter Up & down. Οι αλλαγές του 6-τάχυτου κιβωτίου γίνονται με ευκολία, καθώς διαθέτει μονόδρομο συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης. Ένα πλήθος προγραμμάτων θα συντελέσουν στην οδηγική ευχαρίστηση, μιας και η διάθεση τωντεσσάρων Riding modesτων Enduro, Urban, Touring και Sport, θα μας φέρουν πιο κοντά στα οδηγικά μας θέλω

Το πιο σημαντικό που θα παίξει ρόλο σε καθημερινό επίπεδο, είτε για βόλτες του Σαββατοκύριακου, είναι ηκατανάλωσηη οποία θα κυμανθεί σε εκτός πόλης στα 6,4λτ/100χλμ και σε μεικτό κύκλο στα 6,9λτ/100χλμ. Ο V4 GT είναι μικρότερος σε διαστάσεις αλλά και ελαφρύτερος κατά 1,2 κιλά ζυγίζοντας 66,7 κιλά από αυτόν του απερχόμενου μοντέλου. Αυτό δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί μακρύτερο ψαλίδι κρατώντας το ίδιο μεταξόνιο. Η μετάβαση από το δεσμοδρομικό σύστημα στις συμβατικές βαλβίδες με ελατήριο, φέρνει και την επίτευξη του στόχου να αυξηθούν τα διαστήματα μεταξύ των εργασιών συντήρησης, αφού η αλλαγή λαδιού γίνεται κάθε 15.000 χιλιόμετρα ενώ απαιτείται έλεγχος και ενδεχόμενη ρύθμιση βαλβίδων κάθε 60.000 χιλιόμετρα. Το σύστημα διάταξης των σωλήνων της εξάτμισης είναι 2-1-1, παράγοντας εθιστικούς μελωδικούς ήχους

Η Multistrada V4 S GT θα σταθεί στο ύψος της, χωρίς να μας θέσει ποτέ όριο χιλιομέτρων και τερέν, μιας και ο κινητήρας στέκεται αντάξιος των προσδοκιών μας, οι αναρτήσεις δεν μας βάζουν όριο που και πως θα κινηθούμε και η προστασία των αεροδυναμικών βοηθημάτων δεν θα μας αφήσουν ακάλυπτους από τις ριπές του αέρα. Ο V4 – 90o Granturismo κινητήρας είναι σαν έχει «πιει» ισοτονικό ποτό, προκαλώντας γερές δόσεις αδρεναλίνης με νούμερα επιδόσεων που συναρπάζουν. Για αρχή ανοίγουμε αποφασιστικά το γκάζι από τα 0 χιλιόμετρα έως τα 50, καταφέρνοντας να τα διανύσουμε σε 1,75 δευτερόλεπτα, τα 0-100 σε 3,5 δευτερόλεπτα και τα 0-160 σε 6,5 δευτερόλεπτα. Δεν σταματάμε όμως εδώ, καθώς υπάρχει και ένας τομέας που λέγεται ρεπρίζ, δηλαδή πόση ώρα θα κάνει για να προσπεράσει γρήγορα ένα άλλο όχημα, η επιλεγμένη ταχύτητα των 60χλμ/ώρα και ενώ ανοίγουμε έως τα 120χλμ/ώρα, ο χρόνος που χρειάστηκε είναι των 3,2 δευτερολέπτων. Τελευταία και από τις πλέον σημαντικές μετρήσεις είναι αυτή της απότομης επιβράδυνσης σε πλήρη ακινητοποίηση της μοτοσικλέτας, όπου από τα 100 χιλιόμετρα την ώρα μειώνουμε στα 0, επιτυγχάνοντάς τη σε 40 μέτρα. Το σώμα μας είναι τοποθετημένο μέσα στη μοτοσικλέτα και η ρυθμιζόμενη θερμαινόμενη σέλα δημιουργεί μια διαφορά των 20 χιλιοστών, όπου από τα 840 πηγαίνει στα 860 χιλιοστά. Το τρίγωνο που συνθέτουν τα χέρια μας προς το χαμηλό τιμόνι μεταβλητής διατομής, τα πόδια μας στα οδοντωτά πατάκια που φέρουν αποσπώμενα λάστιχα και η απόσταση που δημιουργείται σχετικά με τον κορμό μας, θα προσφέρουν ξεκούραστες γωνίες, κάνοντας το ταξίδι με άνεση και χωρίς να πιανόμαστε σε ωμοπλάτες, πλευρά, οπίσθια και μέση

Με υποδειγματική σταθερότητα θα κινηθεί σε ρυθμούς ταξιδιού έχοντας τα 120χλμ/ώρα στις 4900σ.α.λ., τα 130χλμ/ώρα στις 5300σ.α.λ και τα 140χλμ/ώρα στις 5700 στροφές ανά λεπτό. Οι LED προβολείς μπροστά που σχηματίζουν δύο επιβλητικά μάτια και μία συνεχόμενη γραμμή φέροντας σχήμα σαν να είναι τα φρύδια μας ανασηκωμένα, που φέρει ρόλο DRL φώτων ημέρας, θα διοχετεύουν το φως επαρκώς για να βλέπουμε αρκετά καλά το βράδυ, σε περίπτωση που θέλουμε να δούμε χωρίς φόβο και πάθος, την τελική ταχύτητα των 272 χιλιομέτρων. Στο κλείσιμο της οδηγικής αυλαίας, έχουμε να πούμε ότι, τα στενά επαρχιακά κομμάτια θα αποτελέσουν το καλύτερο περιβάλλον για αυτή την μοτοσικλέτα και οι εξορμήσεις των ταξιδιωτικών χιλιομέτρων, με συνδυασμό τα χωμάτινα τερέν, θα προσφέρουν έντονα συναισθήματα, καθώς δίνεται η δυνατότητα η μερική απενεργοποίηση του ABS μόνο στον πίσω τροχό. Δεν πρόκειται ποτέ να προβληματιστούμε στον τομέα της ασφάλειας μιας και ένα πλήθος ρυθμίσεων-ηλεκτρονικών βοηθημάτων θα είναι πάντα στο πλευρό μας, όπως είναι το σύστημα φρεναρίσματος μέσα στη στροφή Cornering ABS, της ανίχνευσης τυφλών σημείων BSD που μας ειδοποιεί με μια πορτοκαλί ένδειξη πάνω στους καθρέφτες, της αυτόματης ρύθμισης απόστασης ACC (Adaptive Cruise Control) όπου προσαρμόζεται αυτόματα την ταχύτητα της V4 όταν φτάνει κοντά σε ένα προπορευόμενο όχημα, μειώνοντας ταχύτητα και μόλις απομακρυνθεί να ανεβεί πάλι στη επιλεγμένη ταχύτητα, το σύστημα VHC (Vehicle Hold Control) μας διευκολύνει να ξεκινήσουμε πιο εύκολα με μεγάλο φορτίο ή βρισκόμενοι σε ανηφόρα, ενεργοποιώντας το πίσω φρένο για αρκετά δευτερόλεπτα. Η συμπλήρωση του τεχνολογικού εξοπλισμού ασφαλείας έρχεται με τα φώτα στροφής DCL (Ducati Cornering Lights) που μόλις περάσεις τις 20 μοίρες ανάβουν.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ