Στόχος των ανθρώπων της Honda ήταν να δημιουργήσουν το ταχύτερο Civic Type R που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, συνεχίζοντας μία μακρά παράδοση μοντέλων υψηλών επιδόσεων εμπνευσμένων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Με γνώμονα την ανθρωποκεντρική σχεδίαση, τη δυναμική και τη χρηστικότητα που εφαρμόστηκε κατά την ανάπτυξη της 11ης γενιάς Civic, οι μηχανικοί της Honda έχουν τελειοποιήσει κάθε πτυχή του Civic Type R. Για τον σκοπό αυτόν, ενσωμάτωσαν έναν λειτουργικό αεραγωγό στο καπό και έναν νέο πίσω διαχύτη που εξασφαλίζουν αεροδυναμικά οφέλη, ενώ παράλληλα αναδεικνύουν τη σπορ σιλουέτα. Το Type R είναι επίσης χαμηλότερο και φαρδύτερο από το στάνταρ Civic, με μια νέα πίσω αεροτομή η οποία τονίζει την κομψή γραμμή οροφής και συνεισφέρει στην αεροδυναμική απόδοση και τη σπορτίφ, μυώδη εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου.
Η χρήση ελαφριών εξαρτημάτων και η αυξημένη ιπποδύναμη του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων πετυχαίνουν μία εξαιρετική αναλογία ισχύος/βάρους για την κατηγορία του. Το αναβαθμισμένο σύστημα rev-match με auto blip εξασφαλίζει μία απολαυστική εμπειρία αλλαγής ταχυτήτων με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Για το εσωτερικό του Type R οι σχεδιαστές επέλεξαν ένα εκρηκτικό κόκκινο χρώμα, ελαφριά σπορ καθίσματα και χειριστήρια εστιασμένα στον οδηγό – στοιχεία που συναντάμε στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Honda. Εκτός από τα προκαθορισμένα προγράμματα οδήγησης, η νέα ρύθμιση ‘Individual’ υπόσχεται νέα επίπεδα εξατομίκευσης, επιτρέποντας στους οδηγούς να παραμετροποιούν χαρακτηριστικά όπως η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και η αίσθηση του τιμονιού.
Όπως όλα τα μοντέλα Type R της Honda, το Civic Type R φέρει το εμβληματικό κόκκινο σήμα “H” της μάρκας, το οποίο είναι εμπνευσμένο από την αγωνιστική κληρονομιά της Honda. Χρονολογείται από το 1965 και την επιτυχία του μονοθεσίου RA272 Formula 1™ στο Grand Prix του Μεξικού, το οποίο έφερε λευκό χρώμα και έναν κόκκινο ανατέλλοντα ήλιο στο ρύγχος. Η Honda συνεχίζει να διευρύνει τις κατακτήσεις της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με την τελευταία γενιά Type R να σημειώνει νέο ρεκόρ γύρου προσθιοκίνητου μοντέλου στην παγκοσμίου φήμης πίστα της Suzuka στην Ιαπωνία.
Από τότε που κυκλοφόρησε η πρώτη γενιά το 1997, το Civic Type R φημίζεται για τους ισχυρούς, υψηλής απόκρισης και υψηλόστροφους κινητήρες του. Η τελευταία έκδοση πληροί τα κριτήρια αριστείας που έχουν καταστήσει το Civic Type R τόσο δημοφιλές στους λάτρεις της αγωνιστικής οδήγησης εδώ και 27 χρόνια.
Το νέο Civic Type R χρησιμοποιεί έναν αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα VTEC 2,0 λίτρων, ο οποίος υποστηρίζεται από μεγάλο αριθμό τεχνολογιών προερχόμενων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτές βελτιώνουν περαιτέρω την ισχύ, τη ροπή και την απόκριση υπερβαίνοντας τις δυνατότητες ακόμη και της έκδοσης Limited Edition του προηγούμενου μοντέλου.
Η ομάδα εξέλιξης επανασχεδίασε τον υπερτροφοδότη με σκοπό να βελτιώσει την απόδοσή του. Με τη μείωση του αριθμού των πτερυγίων της φτερωτής και τη βελτίωση του σχήματος και της διαμέτρου τους, η αδράνεια μέσα στον συμπιεστή έχει μειωθεί. Το επανασχεδιασμένο περίβλημα είναι μικρότερο και πιο συμπαγές συγκριτικά με του προκατόχου του συνεισφέροντας στην υψηλότερη απόδοση και απόκριση του υπερτροφοδότη.
Το ευθύγραμμο σύστημα εξαγωγής αυξάνει τη ροή των καυσαερίων κατά 13% σε σχέση με πριν, μειώνοντας την ανάστροφη πίεση και επιτρέποντας την πιο αποδοτική λειτουργία του κινητήρα. Το σύστημα ολοκληρώνεται με έναν νέας σχεδίασης τελικό σιγαστήρα με τρεις απολήξεις εξαγωγής και ενεργή βαλβίδα για ακόμα πιο ελεύθερη ροή καυσαερίων. Οι παρεμβάσεις στη διαμόρφωση του ήχου απογειώνουν την ακουστική αίσθηση για μία ακόμα πιο καθηλωτική εμπειρία οδήγησης.
Το νέο μοντέλο διαθέτει βελτιωμένο σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας και ψύξης του αέρα μέσω ενός αναβαθμισμένου intercooler, εξασφαλίζοντας συνεχή, βέλτιστη απόδοση σε υψηλά φορτία χάρη στο μεγαλύτερο κατά 48% άνοιγμα που προσφέρει η νέα σχεδίαση της μάσκας και του προφυλακτήρα. Η αναβαθμισμένη εισαγωγή αέρα έχει μεγαλύτερη διάμετρο που επιτρέπει αύξηση της εισροής αέρα κατά 10%.
Το σύστημα ελέγχου του κινητήρα έχει ομοίως αναβαθμιστεί, με πιο αναλυτικό έλεγχο του χρονισμού ανάφλεξης και ακριβή ρύθμιση του VTC (Variable Timing Control), ώστε να βελτιώνεται η συνολική απόκριση του γκαζιού κατά την επιτάχυνση.
Το αποτέλεσμα των αναβαθμίσεων του κινητήρα είναι η αυξημένη απόδοση στις υψηλές στροφές και η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου στις χαμηλές στροφές, καθώς και η υψηλότερη αναλογία ισχύος / βάρους στην κατηγορία του. Ο κινητήρας αποδίδει 329 PS στις 6.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 420 Nm είναι διαθέσιμη μόλις στις 2.200 σ.α.λ. και παραμένει διαθέσιμη μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., Το όριο περιστροφής του κινητήρα είναι οι 7.000 σ.α.λ. Το Civic Type R επιταχύνει από 0 – 100 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 275 km/h.
Στις υψηλές επιδόσεις συμβάλλει το αναβαθμισμένο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο διαθέτει μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά, σχεδιασμένα αποκλειστικά για το νέο Type R. Αυτά συνεισφέρουν στην ομαλή διαδικασία αλλαγής σχέσεων και βελτιώνουν το φορτίο. Ένα νέο ελαφρύτερο κατά 18% βολάν μειώνει την αδράνεια κατά 25% και αυξάνει την απόκριση του VTEC TURBO.
Το αναβαθμισμένο σύστημα rev-match με auto blip εξασφαλίζει τέλειο συγχρονισμό στροφών στα ανεβάσματα και κατεβάσματα, βοηθώντας στο «ζύγισμα» του αυτοκινήτου κατά την είσοδο στις στροφές. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αλλαγή από 2η σε 1η ταχύτητα. Το ανθεκτικό κιβώτιο έχει επίσης αποκτήσει έναν επιλογέα με ελάχιστους τζόγους, βελτιστοποιημένες διαδρομές, καθώς και έναν μοναδικό για το Type R μηχανισμό σύνδεσης με το κιβώτιο ταχυτήτων για πιο ομαλές αλλαγές. Η αίσθηση έχει επίσης βελτιωθεί για ταχύτερες αλλαγές με καλύτερο «ζύγισμα» της δύναμης που ασκεί ο οδηγός.
Παρά το γεγονός ότι είναι το ισχυρότερο Civic Type R όλων των εποχών, οι μηχανικοί της Honda βελτίωσαν τις εκπομπές ρύπων και την αποδοτικότητα καυσίμου. Με την εφαρμογή προηγμένων τεχνολογικών μέτρων, οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 186 g/km, και η κατανάλωση καυσίμου 8,2 l/100km (WLTP).
Τεχνολογία ασφάλειας
Το Civic Type R υποστηρίζεται από κορυφαία στην κατηγορία συστήματα ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων των πιο πρόσφατων αναβαθμίσεων του Honda SENSING, που εισήχθησαν στο στάνταρ Civic. Αυτά σηματοδοτούν το επόμενο βήμα στην τολμηρή φιλοδοξία της Honda να μηδενίσει τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα με αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες Honda μέχρι το 2050.
Οι αισθητήρες σόναρ που έκαναν το ντεμπούτο τους στο νέο Civic, τέσσερις μπροστά και τέσσερις πίσω, χρησιμοποιούν την ανάκλαση των ηχητικών κυμάτων για την ανίχνευση μη μεταλλικών αντικειμένων όπως το γυαλί και οι τοίχοι. Η εμπρός κάμερα παρέχει γωνία θέασης 100 μοιρών με αναβαθμισμένη τεχνολογία αναγνώρισης που βελτιώνει την ικανότητα του αυτοκινήτου να εντοπίζει διαγραμμίσεις, όρια του δρόμου, μοτοσυκλέτες και δικυκλιστές.
Ένας ισχυρός επεξεργαστής έχει χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση της ανίχνευσης, της απόδοσης και του συνολικού ελέγχου του συστήματος, που σημαίνει ότι το Honda SENSING μπορεί να ανιχνεύει αντικείμενα πιο έγκαιρα και με μεγαλύτερη ακρίβεια από τα συμβατικά ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος, ακόμα και πεζούς σε φωτεινό ή σκοτεινό περιβάλλον.
Η σουίτα τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING περιλαμβάνει:
Forward Collision Warning System
Collision Mitigation Braking System (CMBS)
Cross Traffic Monitor
Blind Spot Information System
Lane Keeping Assist System (LKAS)
Road Departure Mitigation System
Adaptive Cruise Control (ACC)
Traffic Sign Recognition
Automatic High Beam
Η τιμή στα 69.900 ευρώ
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ