Η Mercedes-AMG A35 είναι ένα από τα εναπομείναντα αυτοκίνητα που θυμίζουν πως ήταν ένα καλό “καθημερινό” αυτοκίνητο, που είχε τις δέουσες βελτιώσεις για να προσφέρει μεγάλες δόσεις απόλαυσης στον οδηγό του που θα ήθελε και κάποιες φορές να επισκέπτεται κάποια πίστα για να οδηγεί στο όριο, χωρίς να χάνει πολλή από τη χρηστικότητα του αυτοκινήτου για την καθημερινότητα.
Τη διαφορά από τις “απλές” A-Class, κάνει το stance του αυτοκινήτου, που είναι πιο “οριζόντιο” με μικρότερη απόσταση από το έδαφος, δίνοντας έτσι μια μικρή νότα “επιθετικότητας” στην εμφάνιση, που συνοδεύεται από τις μεγάλες ζάντες με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, το φουσκωτό καπό του κινητήρα αλλά και τις καλαίσθητες διαφοροποιήσεις στους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω- όπου ο διαχύτης πλαισιώνεται από τις απολήξεις της εξάτμισης, ενώ στο επάνω μέρος της πόρτας, υπάρχει μια πιο μεγάλη αεροτομή.
Αντίστοιχα και στην καμπίνα, το ποιοτικό εσωτερικό που ορίζει ένα σύνολο με ιδιαίτερα premium αέρα, έχει κάποιες λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά για τη δημιουργία από το Αφάλτερμπαχ. Τα καθίσματα με τη μέτρια υποστήριξη του σώματος (για τους εμπρός, όπου θα περιμέναμε κάτι πιο σπορ και στο μάτι αλλά και σε αποτελεσματικότητα) αλλά και τα οδηγικά προφίλ στο μενού του MBUX τελευταίας γενιάς του αυτοκινήτου, δίνουν ένα τόνο ιδιαίτερο ως προς τη σημασία που έχει ο οδηγός κα η απόλαυση που εισπράττει από το αυτοκίνητο.
Το ποιοτικότατο περιβάλλον τονίζεται από τις φροντισμένες επιφάνειες σε ότι έχει να κάνει με τις επενδύσεις, κάτι που δίνει το χρίσμα της κορυφαίας έκδοσης στην Α35 έναντι όλης της υπόλοιπης γκάμας της A-Class. Στα “αόρατα” τώρα, το πλαίσιο της Α35 είναι ενισχυμένο “τόσο- όσο” για να προσδίδει στο σύνολο την αίσθηση της κορυφαίας συνοχής, που εισπράττει ο οδηγός ως στιβαρότητα σε κάθε περιβάλλον και με όλες τις ταχύτητες κίνησης.
Νέας σχεδίασης είναι οι σύνδεσμοι της εμπρός ανάρτησης, ενώ τα κορυφαία φρένα του αυτοκινήτου αποτελούνται από δίσκους σε όλους τους τροχούς, με τους εμπρός να χρησιμοποιούν τετραπίστονες δαγκάνες, προκειμένου να “μη νιώθουν” από έντονη πίεση και παρατεταμένη χρήση σε απαιτητικές διαδρομές. Σημαντικότερη καταγραφή μεταξύ των αλλαγών ωστόσο, είναι αυτή που αφορά τον κινητήρα που πλέον έχει δεχτεί και mild hybrid υποβοήθηση για την απόδοσή του.
Συγκεκριμένα και ενώ η μέγιστη τιμή της ισχύος και της ροπής έχει παραμένει στα ίδια με το παρελθόν επίπεδα (306 ίπποι και 400 Nm), το δίλιτρο σύνολο υποστηρίζεται στις χαμηλές στροφές λειτουργίας από 13 ηλεκτρικούς ίππους που το κάνουν να φαίνεται πολύ πιο ελαστικό και αποδοτικό “από χαμηλά”. Ταυτόχρονα, η ύπαρξη της ήπιας υβριδικής υποβοηθήσεως στην απόδοση του κινητήρα, εξασφαλίζει και λίγο καλύτερα δεδομένα στη διαχείριση του καυσίμου- δηλαδή, η μέση κατανάλωση είναι κατά τι περιορισμένη.
Συγκεκριμένα και ενώ η μέγιστη τιμή της ισχύος και της ροπής έχει παραμένει στα ίδια με το παρελθόν επίπεδα (306 ίπποι και 400 Nm), το δίλιτρο σύνολο υποστηρίζεται στις χαμηλές στροφές λειτουργίας από 13 ηλεκτρικούς ίππους που το κάνουν να φαίνεται πολύ πιο ελαστικό και αποδοτικό “από χαμηλά”. Ταυτόχρονα, η ύπαρξη της ήπιας υβριδικής υποβοηθήσεως στην απόδοση του κινητήρα, εξασφαλίζει και λίγο καλύτερα δεδομένα στη διαχείριση του καυσίμου- δηλαδή, η μέση κατανάλωση είναι κατά τι περιορισμένη.
Το ότι ο δίλιτρος της Α35 είναι “εκεί” για να κάνει τον οδηγό του αυτοκινήτου να χαμογελά, είναι το σημαντικότερο στοιχείο του μοντέλου και ούτως ή άλλως, η τιμή της κατανάλωσης όταν το οδηγείς πραγματικά εκμεταλλευόμενος όλα τα ανώτερα τεχνικά χαρακτηριστικά της απόδοσης και των επιδόσεων, είναι απαγορευτική. Μιλάμε για τιμές που ξεπερνούν αρκετά τα 18,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης.
Σε πραγματικές συνθήκες, η καθημερινότητα της Α35 με μπόλικη πόλη στο ρεπερτόριο, στέκεται κοντά στα 10,0 λτ./100 χλμ.- τιμή που αντικειμενικά δεν είναι μικρή αλλά είναι μάλλον λογική για ένα τετρακίνητο hatchback με πουσαρισμένο δίλιτρο μοτέρ που αποδίδει 306 ίππους. Το highlight της Α35, είναι αναμφίβολα η ομοιογένειά της και ο “στρογγυλός” της χαρακτήρας για να αντιμετωπίσει κάθε περίσταση.
Είναι ένα σφιχτό -σε ρύθμιση ανάρτησης- αυτοκίνητο που δεν θα σε κουράσει στο ταλαιπωρημένο αστικό οδικό δίκτυο με την πολυκαιρισμένη άσφαλτο. Θα ανταποκριθεί θαυμάσια στον ανοιχτό δρόμο όπου θα ξεδιπλώσει τις αρετές του συνόλου κινητήρα- κιβωτίου με τις ακαριαίες αλλαγές (τεχνολογία διπλού συμπλέκτη γαρ) στις 8 σχέσεις του, προσφέροντας εξαιρετικές επιταχύνσεις- επιπέδου supercar, έστω και προηγούμενης δεκαετίας.
Με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε λιγότερο από 5,0 δευτερόλεπτα (4,7 λέει το εργοστάσιο), η Α35 είναι ένα απολαυστικά γρήγορο αυτοκίνητο. Δεν θα δυσκολευτεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη του οδηγού, που θα δει τις ευθείες μεταξύ δύο στροφών να “εξατμίζονται” σε dt και χάρη στο ιδανικό στήσιμο, την Α35 να κρατάει απίθανα χιλιόμετρα μέσα στη στροφή.
Το μπροστινό είναι βγαλμένο από video game με κορυφαίο κράτημα και εκείνη την αίσθηση του ακλόνητου που συγκλονίζει, ακόμα και κάποιον που είναι συνηθισμένος σε super sport κατασκευές. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι περιορισμένες, όπως πρέπει σε αυτοκίνητα του είδους, ενώ η ανταπόκριση του συνόλου στις απότομες αλλαγές πορείας, να παραπέμπουν σε αυτοκίνητο στημένο για πίστα.
Δεν είναι και πολύ υπερβολικό αυτό. Το DNA της AMG είναι εδώ για να “ανοίξει την όρεξη”, μια και όπως είπαμε, ετούτη εδώ η περίπτωση, είναι η “βασική” πρόταση του τμήματος των special Mercedes. Είναι πραγματικά μοναδική η αίσθηση της σύνδεσης του οδηγού με το δρόμο, μια και οι πληροφορίες που περνούν από πλαίσιο και τιμόνι, είναι πραγματικά γοητευτικές για κάποιον που θυμάται πως είναι τα πραγματικά αυτοκίνητα για οδήγηση.
Αυτά τα ιδιαίτερα κατασκευάσματα που έχουν τη δυνατότητα να σε κάνουν να μη σκέφτεσαι το κόστος της αγοράς και να αποζητάς ξανά και ξανά την έξαψη της επιτάχυνσης αλλά και της επικοινωνίας με το μηχάνημα. Με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού που έχει να κάνει με τη… συγχώρεση της υπερβολής από τη μεριά του οδηγού, το κόστος των 61+ χιλιάδων ευρώ, προφανώς και δεν είναι μικρό.Φυσικά και η 35 AMG δεν απευθύνεται σε ευρύ κοινό. Πρέπει να έχεις λίγο “την πετριά” με τα τριάκτινα αστέρια, για να εκτιμήσεις την πραγματικά solid αίσθηση σε όλες τις πτυχές αυτού του υπέροχου hatchback. Που θα φιλοξενήσει και δύο επιβάτες στο πίσω κάθισμα αλλά και αποσκευές για τέσσερις πιο πίσω, στο χώρο των 370 λίτρων που υπάρχει εκεί.
Αυτό που θα πάρεις με τα συγκεκριμένα χρήματα, είναι ένα απόλυτα ικανό και απολαυστικό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση, που όταν θα σου δοθεί η ευκαιρία, θα σηκώσεις λίγο την πλάτη του καθίσματος και θα κάνεις το δικό σου προσωπικό ρεκόρ σε μια αγαπημένη και έρημη διαδρομή. Αυτό στις μέρες μας, είναι πραγματικά ανεκτίμητης αξίας
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ