Δοκιμάζουμε το Mitsubishi Colt 1.6 Hybrid

Άνετο, ευέλικτο, ευχάριστο στην οδήγηση, με εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου, το Colt «κληρονομεί» μια επιτυχημένη συνταγή και την εκμεταλλεύεται για να δηλώσει «παρών» στην ευρωπαϊκή αγορά με μία δοκιμασμένη και πολύ επιτυχημένη λύση. Το άρτιο υβριδικό σύστημα θα σας κάνει να… ξεχνάτε να επισκεφθείτε πρατήριο καυσίμων, ενώ η χαρισματική ποιότητα κύλισης και η οδηγική απόλαυση συνθέτουν ένα άριστο supermini από το οποίο δε λείπουν οι συγκινήσεις.

Στα πρακτικά, δύσκολα του βρίσκεις μειονεκτήματα. Ωστόσο, η περίπλοκη τεχνολογία του υβριδικού συστήματος ανεβάζει την τιμή στα 32.690 ευρώ για την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Instyle, δηλαδή σε επίπεδα όπου υπάρχουν και πιο ευρύχωρες επιλογές, σε άλλους τύπους αμαξώματος. Για τους λάτρεις των supermini όμως, που θέλουν να ενστερνιστούν την υβριδική τεχνολογία στα καλύτερά της, το Colt αποτελεί μία κορυφαία επιλογή. Έρχεται με 5ετή εγγύηση (ή 100.000 χλμ.) και 5ετή οδική βοήθεια, ενώ η μπαταρία του υβριδικού συστήματος συνοδεύεται από 8ετή εγγύηση ή 160.000 χλμ.

Η ιαπωνική εταιρεία επανέρχεται με ένα νέο πλάνο για τη δραστηριότητά της στη γηραιά ήπειρο. Σε αυτό περιλαμβάνεται η επαναδραστηριοποίηση στην εξαιρετικά δημοφιλή B κατηγορία, η οποία και στη χώρα μας κρατά τα ηνία των ταξινομήσεων.

Με έτοιμη τη βάση από τη «Συμμαχία Renault» στην οποία μετέχει μαζί και με τη Nissan, η Mitsubishi δεν χρειάστηκε παρά να ενσωματώσει τα λογότυπά της στο εξαιρετικά πετυχημένο Renault Clio, να φτιάξει τις δικές της εκδόσεις εξοπλισμού και να ξεκινήσει να το διαθέτει από το δίκτυό της σε όλη την Ευρώπη.

Ακριβώς όπως και το Renault Clio, έτσι και το νέο Mitsubishi Colt δεν αργεί να σε κερδίσει τόσο με την αισθητική του, όσο και με τα χαρίσματά του στο δρόμο. Σχεδιαστικά, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και από τις εξαιρετικές εικόνες των Γιώργου και Χρήστου Καραγιωργάκη, τα σήματα και τα λογότυπα της Mitsubishi, μαζί με μια νέα μάσκα και πολύ μικρές λεπτομέρειες, δίνουν τον τόνο του διαφορετικού. Χωρίς όμως να διαταράσσουν στο ελάχιστο τις εξαιρετικές αναλογίες και το αθλητικό προφίλ του αμαξώματος

Ο βασικός κινητήρας του νέου COLT είναι ένας τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 λίτρου με σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων, ο οποίος συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και αποδίδει ισχύ 67ps και ροπή 95 Nm. Το σύστημα κίνησης συμβάλει στην ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων σε μόλις 118-121g/χλμ. βάσει του επίσημου κύκλου WLTP και καταναλώνει 5,2-5,4 λίτρα/100 χλμ. Ακολουθεί η υπερτροφοδοτούμενη τρικύλινδρη μονάδα 1.0 λίτρου που οδηγήσαμε και αποδίδει 91 ίππους ισχύος και 160 Nm ροπή. Συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και η κατανάλωση περιορίζεται στα 5,1-5,5 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές ρύπων 116-124g/χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Κορυφαίο σύστημα κίνησης στη γκάμα του νέου Colt είναι ένα πλήρως υβριδικό (HEV), το οποίο συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων ικανό να παράγει ισχύ 143 ίππων και ροπή 148 Nm (θερμικός κινητήρας) ή 205 Nm (ηλεκτρικός κινητήρας). Η συγκεκριμένη μονάδα συνεργάζεται με ένα προηγμένο multi-mode αυτόματο κιβώτιο. Το σύστημα αναδεικνύει τα πλεονεκτήματά του σε περιβάλλον της πόλης, όπου έως και το 80% του χρόνου οδήγησης πραγματοποιείται με τον ηλεκτροκινητήρα ενεργό. Ως αποτέλεσμα, η αυτονομία του νέου COLT αγγίζει τα 900 χλμ., οι εκπομπές CO2 μειώνονται στα 94-102g/km, και οι τιμές κατανάλωσης κυμαίνονται μεταξύ 4,2-4,5 λίτ./100km.

Το νέο Colt έχει στη φαρέτρα του μία σειρά από προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού (ADAS) που υπόσχονται αυξημένη ενεργητική ασφάλεια και ξεγνοιασιά. Eνσωματώνει έως και 12 αισθητήρες υπερήχων και τέσσερις κάμερες, καθώς και αισθητήρες ραντάρ για να μπορεί ο οδηγός να έχει μία πλήρη εικόνα 360° του οχήματος και του περιβάλλοντός του

Η λίστα των συστημάτων ADAS στο νέο Colt περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Around View Monitor, Automatic High Beam, Blind Spot Warning, Forward Collision Mitigation system, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist, Easy Park Assist, Rear Cross Traffic Alert και Traffic Sign Recognition.
Στο ταμπλό του ολοκαίνουργιου Colt, συναντά κανείς είτε την οθόνηSmartphone-link Display Audio (SDA) 7” σε οριζόντιο προσανατολισμό είτε την οθόνη Smartphone- link Display Audio (SDA) 9,3” σε διάταξη πορτραίτου. Την ίδια στιγμή, ένας πίνακας οργάνων 7” ή μία ψηφιακή οθόνη 10” (Digital Driver Display) προβάλλουν πληροφορίες για ότι πρέπει να γνωρίζει ο οδηγός.

Το ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό, όπου οι άνετοι χώροι συνδυάζονται με ποιοτικά υλικά και πλούσιο εξοπλισμό, ενώ η full digital εικόνα των οργάνων και η μεγάλη οθόνη πολυμέσων στις πιο αναβαθμισμένες εκδόσεις εξοπλισμού, συνθέτουν μια εξαιρετική εικόνα. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τους εκπροσώπους της μάρκας, ο ποιοτικός έλεγχος που εφαρμόζει η Mitsubishi, παρότι η παραγωγή Clio και Colt γίνεται προφανώς στο ίδιο εργοστάσιο, εξασφαλίζει και μια επιπρόσθετη ασφάλεια στον υποψήφιο αγοραστή, που έρχεται να υπογραμμίσει η προσφορά πενταετούς εργοστασιακής εγγύησης.

Το premium ηχοσύστημα φέρει την εγγύηση της Bose για πιστότητα και υψηλή ποιότητα, με tweeter στις πρώτες κολόνες και subwoofer στο χώρο αποσκευών. Η ορατότητα προς τα πίσω με τις παχιές κολόνες και το μικρό παρμπρίζ είναι περιορισμένη, αλλά σε αυτό έρχεται να βοηθήσουν οι εξωτερικές κάμερες, που σε συνδυασμό με 12 αισθητήρες γύρω από το όχημα, προβάλλουν εικόνα 360 μοιρών στην κεντρική οθόνη. Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι και το Park Assist, που συγκαταλέγεται μεταξύ πολλών ηλεκτρονικών συστημάτων που διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού.

Οι επιβάτες με ύψος άνω των 1,80 μ. ίσως δυσκολευτούν λίγο στην πίσω σειρά καθισμάτων όσον αφορά τα γόνατα, αν είναι το ίδιο ψηλοί και οι εμπρός. Η μικρή πόρτα του πορτμπαγκάζ δημιουργεί ένα ψηλό χείλος, το οποίο κάνει λίγο πιο δύσκολη τη φόρτωση βαρύτερων αντικειμένων. Ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 254 λίτρα (έως την εταζέρα, 301 λτ. φορτωμένο έως την οροφή), λόγω της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, που βρίσκεται ακριβώς από κάτω.

Το πολύ καλό πλήρως υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον έναν να λειτουργεί ως γεννήτρια και τον άλλο να μεταδίδει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Μεταξύ των δύο πίσω τροχών είναι τοποθετημένη η μικρή μπαταρία 1,2 kWh, η οποία φορτίζει μόνη της κατά τη διάρκεια την επιβράδυνσης. Το σύστημα συνδυάζεται με ένα αυτόματο multi-mode κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη, με 4 σχέσεις για το θερμικό κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα.

Η εναλλαγή μεταξύ των κινητήρων είναι απρόσκοπτη και σπανίως γίνεται αντιληπτή. Σε δυνατές επιταχύνσεις, το κιβώτιο διατηρεί σε υψηλό επίπεδο τις στροφές του θερμικού κινητήρα, θυμίζοντας λίγο CVT, αλλά κάποια στιγμή επέρχεται αλλαγή σχέσης.Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους. Ο θερμικός κινητήρας παρέχει ροπή 148 Nm, ενώ ο ηλεκτρικός, που λειτουργεί κυρίως σε χαμηλότερες ταχύτητες, αγγίζει τα 205 Nm. Το σπριντ έως τα 100 χλμ. από στάση καλύπτεται σε 9,3 δλ. και η μέγιστη ταχύτηταείναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 180 χλμ./ώρα

Το σύστημα κίνησης λειτουργεί απρόσκοπτα και σε συνδυασμό με τη γαλλική αριστοτεχνία στο σχεδιασμό της ανάρτησης, που απορροφά τις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος αλλά δεν αφαιρεί τίποτα από την οδηγική απόλαυση σε υψηλότερους ρυθμούς, προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης. Και το πιο σημαντικό: με οικονομία στα καύσιμα.

Σε μικτές συνθήκες, η κατανάλωση μπορεί να πέσει άνετα κάτω των 5 λτ./100 χλμ. και σε αστικό κύκλο ακόμη περισσότερο, καθώς εκεί λειτουργεί περισσότερο ο ηλεκτροκινητήρας. Την αναγεννητική πέδηση (και παράλληλα την εξοικονόμηση καυσίμου) ενισχύει η λειτουργία «B», που επιβραδύνει ελαφρά το αυτοκίνητο στο άφημα του γκαζιού, έως ότου η ταχύτητα φτάσει τα 10 χλμ./ώρα.

Στη συνέχεια, ένα απαλό άγγιγμα στο -κάπως ευαίσθητο- πεντάλ του φρένου αρκεί για να ακινητοποιηθείς. Μετά, μπορείς να αφήσεις το πόδι του από το φρένο, το οποίο έχει «κλειδώσει» με την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, για να ξεκουραστείς σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης. Τα τέσσερα δισκόφρενα είναι πάντα έτοιμα για δράση σε ώρα ανάγκης, ή όταν κινείστε με υψηλότερο ρυθμό

Υπάρχουν επίσης διαφορετικά προφίλ οδήγησης. Στην επιλογή Sport, το σύστημα διεύθυνσης γίνεται λίγο πιο σκληρό και διακόπτεται πιο σπάνια η λειτουργία του θερμικού κινητήρα, ο οποίος συμβάλλει περισσότερο στο συνολικό έργο. Η λειτουργία MySense μπορεί να προσαρμοστεί στις προτιμήσεις του οδηγού, ακόμα και όσον αφορά τον κρυφό φωτισμό περιβάλλοντος

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ