Δοκιμή Peugeot 208 1.2 Hybrid 100

Το ελαφρύ και δραστήριο σε αίσθηση και διάθεση Peugeot 208, συνεχίζει αδιάκοπα την ένδοξη ιστορία της εταιρίας στην κατηγορία και παραμένει διαχρονικά δημοφιλές σαν τους προγόνους του, παρά τον υπερπληθυσμό της κλάση των supermini. Σήμερα προσφέρει μια ακόμα αφορμή να του ρίξεις την ματιά σου, που θα αναγνωρίσει ένα σύνολο που οπτικά γοητεύει και εμβαθύνοντας στα χαρακτηριστικά του πείθει για την αξία του. Η τελευταία αποτυπώνεται αλμυρή, όμως δικαιολογείται από ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που δεν αφήνει τις λεπτομέρειες να το εκθέτουν.

Η πρόσφατη ανανέωση του 208 σηματοδοτεί και τη νέα του εποχή που καταγράφεται ως Model Year 24, περιλαμβάνει μικρές εικαστικές αλλαγές φρεσκαρίσματος και νέες υβριδικές εκδόσεις, αμφότερες turbo και με mild hybrid τεχνολογία.

Δύσκολα θα σε αφήσει αδιάφορο, ο δυναμισμός ρέει παντού, σε κάθε λεπτομέρεια και έχει τον τρόπο του να κερδίσει τον θεατή με μια μοντέρνα εικόνα που δεν την αγγίζει ο χρόνος. Παρόλα αυτά σχεδιαστικά, η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά το εμπρός μέρος. Η λογική παραμένει ίδια, αλλά διαφοροποιείται με τη μεγαλύτερη και επιβλητικότερη μάσκα που πλέον χρησιμοποιεί το χρώμα του αμαξώματος ως διακόσμηση στις γρίλιες. Αλλαγές έχουμε και στα φωτιστικά σώματα, αλλά αυτό που ξεχωρίζει είναι οι τρεις κάθετες νυχιές σε γυαλιστερό μαύρο περιβάλλον που παίρνουν την θέση του χαυλιόδοντα στα LED ημέρας.

Πίσω, οι φαρδιές κάθετες νυχιές στα φωτιστικά σώματα λέπτυναν και έγιναν οριζόντιες, ενώ πέρα από τις νέες γραμματοσειρές στα λογότυπα αλλαγμένα είναι και τα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου (16 ή 17 ιντσών).Αυτό που βλέπεις είναι αθλητικό σε στιλ, προσεγμένο, επιβλητικό και μυώδες. Ταυτόχρονα γοητεύει χωρίς να κραυγάζει και προσφέρει το δυναμικό στιλ μιας σπορ κατασκευής σε κομψή εκτέλεση που εμπνέει. Συνολικά το αμάξωμα είναι ελκυστικό τραβάει το βλέμμα και δημιουργεί επιθυμία να ζήσεις από κοντά το αυτοκίνητο.

Αν η εξωτερική σχεδίαση σε κάνει να το θαυμάσεις, η είσοδος στο σαλόνι θα επιβεβαιώσει τη δημιουργικότητα των σχεδιαστών. Τόσο, που περιόρισαν τις αλλαγές σε διάκοσμο και επενδύσεις. Ποιοτικές εκπτώσεις φυσικά δεν υπάρχουν, ενώ και οι τεχνολογικές παροχές προκύπτουν αναβαθμισμένες, με την 10άρα οθόνη αφής του infotainment να ενισχύει την ενημέρωση, πλοήγηση και ψυχαγωγία μέσω Android Auto, και Apple CarPlay.

To i-cockpit ενσαρκώνει με ψηφιακό πίνακα οργάνων τον τρόπο που προσφέρει την πλούσια πληροφορία, πάνω από το μικρής διαμέτρου σπορ τιμόνι. Με δυνατότητα παραμετροποίησης στον τρόπο απεικόνισης, μεταβάλει το στιλ και την ενημερωτική ποικιλία κατά τις επιθυμίες του χρήστη.

Το μενού και ο χειρισμός θυμίζουν το 3008, το ίδιο ισχύει για τους διακόπτες αεροπορικού τύπου στην κονσόλα. Τα μαλακά υλικά, οι piano black επενδύσεις και οι κομψοί διακόπτες φανερώνουν πως η ποιότητα και ο διάκοσμος αγγίζουν τα premium πρότυπα, ενώ το επίπεδο εξατομίκευσης είναι υψηλό για να ικανοποιήσει τα απαιτητικά γούστα. Φυσικά το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης είναι διαθέσιμο και κάνει την ζωή ασφαλέστερη και ευκολότερη.

Τα 311 λτ. για αποσκευές είναι διαθέσιμα όταν απουσιάζει ο τροχός ανάγκης και τη λύση δίνει το κιτ επισκευής. Μπορεί ο χώρος αποσκευών να μην δείχνει το δρόμο στον ανταγωνισμό, τουλάχιστον όμως είναι πλήρως αξιοποιήσιμος και εύκολα προσβάσιμος.

Μέχρι να εμφανιστούν οι νέες υβριδικές εκδόσεις το μενού περιλαμβάνει βασικές και γνώριμες επιλογές κινητήρων με τον βραβευμένο 1.2 PureTech των 100 ίππων να θεωρείται στην πράξη ένα κινητήριο σύνολο που δικαιώνει στο δυναμικό σκέλος της απόδοσης το αυτοκίνητο.

Ο γνωστός τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας είναι ιδανικά αποδοτικός για το συνδυασμό επιδόσεις και οικονομία. Δεν είναι ότι θα βάλει φωτιά στο δρόμο, όμως σε καμία περίπτωση δεν θα νιώσεις ότι σου λείπει επιτάχυνση και είναι για την ώρα η χρυσή τομή στην συνδυασμένη απαίτηση του αγοραστή που τα ζητάει όλα. Προσιτός, οικονομικός, αποδοτικός, ζωηρός, εύστροφος, φυσικά δοκιμασμένος και με βραβεύσεις για τις υπηρεσίες του.

Αν κάποιος αναζητά επιβεβαίωση των επιδόσεων (τελική ταχύτητα: 194 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ.) θα διατηρεί συχνά το trip computer σε τιμές που ξεκινούν από το νούμερο δέκα, αν όμως απολαμβάνεις ζωηρές επιταχύνσεις και τα 205 Nm ροπής χωρίς να στροφάρεις διαρκώς ψηλά το μοτέρ τα 7,5 λτ./100 χλμ. έρχονται πιο φυσιολογικά.

Το 208 έτσι κι αλλιώς είναι ελαφρύ, ζωηρό και πρόθυμο για οδήγηση. Η καλή απόκριση και το πειστικό τράβηγμα σε συνδυασμό με ένα σωστό σε κλιμάκωση και κούμπωμα 6άρι κιβώτιο, δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον οδήγησης. Ταξιδεύει με ιδιαίτερη ησυχία, δείγμα ποιοτικής δουλειάς όσον αφορά την κύλιση και τις μονώσεις, παραμένει ευθύβολο σε υψηλές ταχύτητες και φορτώνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού ώστε να αφήσει τον αυτοκινητόδρομο με την πρώτη ευκαιρία.

Στις συνεχόμενες στροφές διαπιστώνεις το στιβαρό πλαίσιο που σηκώνει χιλιόμετρα και την ανάρτηση που διαχειρίζεται την αποτελεσματικότητα, την πληροφορία και την άνεση, ώστε να μην περιορίζεις το ρυθμό σου.

Συνολικά πείθει με κάθε τρόπο ότι οδηγικά είναι προσεγμένο στην λεπτομέρεια που αναζητά ο σύγχρονος αγοραστής, χωρίς να αφήνει παράπονα ακόμα και στον απαιτητικό.Η έκδοση Allure της δοκιμής μας κοστίζει € 17.100.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ