Η Honda μας παρουσιάζει την CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2025

Bold new graphics and colour options for 25YM Honda CRF1100L Africa Twin models

Η CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, η iconic μοτοσυκλέτα μεγάλων αποστάσεων της Honda, εισέρχεται στο 25YM με ολοκαίνουργιο χρώμα και ανανεωμένα γραφικά.

Η στάνταρ ανάρτηση Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™) συνδυάζεται με εμπρός τροχό 19 ιντσών, ελαστικό 110/80-19 και ύψος σέλας 835/855mm. Ο δικύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1.084 κ.εκ. παράγει άφθονη ροπή που φτάνει τα 112Nm. Ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων χρησιμοποιεί μια μονάδα μέτρησης αδράνειας έξι αξόνων για τη διαχείριση των HSTC, cornering ABS, Wheelie Control, Rear Lift Control και της λειτουργίας ανίχνευσης στροφής στην έκδοση DCT. Η πρακτικότητα είναι εξασφαλισμένη με τα πολλαπλά προφίλ οδήγησης, το στάνταρ cruise control, τα θερμαινόμενα γκριπ, τη θύρα USB, την παροχή ACC και την έγχρωμη οθόνη αφής TFT 6,5 ιντσών με Apple CarPlay®, Android Auto®* και συνδεσιμότητα Bluetooth. Οι διπλοί προβολείς LED διαθέτουν φώτα ημέρας Daytime Running Lights (DRL) και φώτα στροφής. Η επιλογή του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DCT προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση κατά την εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες. Με τέσσερα εξατομικευμένα πακέτα γνήσιων αξεσουάρ Honda – Urban, Rally, Travel και Adventure – έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε τον τέλειο σύντροφο για τα ταξίδια σας.

*Η εφαρμογή Android Auto® προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμη στη χώρα μας.

1. Εισαγωγή

Έχουν περάσει πάνω από τρεις δεκαετίες από τότε που η Honda XRV650 Africa Twin πρωτοεμφανίστηκε στην Ευρώπη. Και παρά το ότι η μοτοσυκλέτα που τώρα φέρει το ίδιο όνομα – παρουσιάστηκε το 16YM ως CRF1000L Africa Twin – ήταν ένα εντελώς νέο μοντέλο, εν τούτοις κληρονόμησε την ουσία και το πνεύμα που έκαναν την πρώτη τόσο δημοφιλή.
Η ισορροπία ισχύος και ελαφρού βάρους ήταν βασικό συστατικό του ελκυστικού χαρακτήρα της τότε, όπως και τώρα. Με μία μοναδική, αθλητική εμφάνιση, έναν απολαυστικό, εύχρηστο κινητήρα και ένα ικανό, άνετο πλαίσιο, η CRF1000L Africa Twin αποδείχτηκε μία πραγματικά σύγχρονη μοτοσυκλέτα παντός εδάφους και αγαπήθηκε από τους φίλους των ταξιδιών περιπέτειας ανά τον κόσμο, αλλά και όσους την χρησιμοποιούν ως ένα καθημερινό μέσο μετακίνησης στην πόλη ή για διήμερες αποδράσεις.

Το 18YM, η Africa Twin, τόσο στην έκδοση με χειροκίνητο, όσο και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT), απέκτησε Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού Throttle By Wire (TBW) και 3 riding modes, περισσότερες επιλογές ρύθμισης του συστήματος Honda Selectable Torque Control (HSTC), και εξελιγμένη εισαγωγή και εξαγωγή για βελτιωμένη απόκριση και ήχο κινητήρα. Από την ίδια πλατφόρμα γεννήθηκε η Africa Twin Adventure Sports, με τις ίδιες αναβαθμίσεις, αλλά με βελτιωμένη προστασία από τον αέρα, αυξημένη αυτονομία και μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης, αυξάνοντας τις δυνατότητές της για μακρινές διαδρομές..

Το 20YM, η υιοθέτηση ενός κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού 1084κ.εκ, και μεγαλύτερης διαδρομής, σηματοδότησε ένα ακόμα ορόσημο στην εξέλιξη της Africa Twin. Η CRF1100L Africa Twin* επανασχεδιάστηκε με επιθετικό, compact στυλ rally και ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στον off-road χαρακτήρα. Παράλληλα, η άνεση, η τεχνολογία και οι ικανότητες της πιο τουριστικής έκδοσης CRF1100L Africa Twin Adventure Sports βελτιώθηκαν περαιτέρω, μεταξύ άλλων με το προαιρετικό σύστημα ανάρτησης Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (SHOWA EERA™).

Το 22YM, η Africa Twin απέκτησε νέες ρυθμίσεις στο DCT για πιο ομαλό χειρισμό στις δύο πρώτες σχέσεις και μία νέα, πιο συμπαγή σχεδίαση ζελατίνας και πιο μοντέρνα γραφικά ‘Cracked Terrain’.

Το 24YM σηματοδότησε άλλο ένα σημαντικό βήμα εξέλιξης για την CRF1100L Africa Twin Adventure. Η ανανεωμένη δυναμική του πλαισίου που βασίζεται σε έναν νέο εμπρός τροχό 19 ιντσών, στη βελτιωμένη ισχύ και ροπή του κινητήρα, στις περαιτέρω αναβαθμίσεις του DCT και στην πιο μυώδη νέα εμφάνιση προήγαγαν το μοντέλο στο επόμενο επίπεδο για άλλη μια φορά. Χωρίς αλλαγές στα μηχανικά μέρη για το 25YM, η Africa Twin Adventure Sports συνεχίζει να χτίζει τη φήμη της, ως μία εμβληματική, on- & off-road tourer μοτοσυκλέτα, κατάλληλη για μεγάλες αποστάσεις.
Αφότου επέστρεψε δυναμικά το 2016, η Africa Twin είναι το 2ο πιο δημοφιλές μοντέλο στην κατηγορία Adventure 1000cc+, με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 104.000 μονάδες σε όλη την Ευρώπη. Εξαιρετικά δημοφιλής, όλα αυτά τα χρόνια βρίσκεται πάντα στο Top 3 των μοτοσυκλετών Honda με τις περισσότερες πωλήσεις, ενώ ήταν η πρώτη σε πωλήσεις τα 6 από τα 8 ημερολογιακά έτη, από το 2016 έως το 2023.
* Δείτε το Press Kit της CRF1100L Africa Twin

Bold new graphics and colour options for 25YM Honda CRF1100L Africa Twin models

Η 25YM CRF1100L Africa Twin Adventure Sports μοιράζεται το πλαίσιο και τον κινητήρα, με την CRF1100L Africa Twin η οποία έχει off-road προσανατολισμό. Στον αντίποδα, η Adventure Sports έχει διαφορετική προσωπικότητα και στόχους και συγκεκριμένα να προσφέρει στους αναβάτες πραγματικές δυνατότητες για διηπειρωτικά ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και πρακτικότητα εντός και εκτός δρόμου.

Για ισχυρή επιτάχυνση, ειδικά με δύο αναβάτες και όταν η μοτοσυκλέτα είναι πλήρως φορτωμένη, ο παράλληλος δικύλινδρος κινητήρας 1.084 κ.εκ. παράγει μέγιστη ροπή 112Nm και μέγιστη ισχύ 102 PS (75kW).
Το σύστημα ανάρτησης Showa EERA™ προσφέρει βέλτιστο, συνεχώς ρυθμιζόμενο έλεγχο απόσβεσης. Τέσσερα προεπιλεγμένα προφίλ – SOFT, MID, HARD και OFF-ROAD – καλύπτουν κάθε είδους οδηγική κατάσταση, ενώ το USER mode προσφέρει δυνατότητα περαιτέρω εξατομίκευσης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Η προφόρτιση του πίσω ελατηρίου μπορεί τώρα να ρυθμίζεται εν κινήσει.

Ο μπροστινός τροχός των 19ιντσών φορά ένα ελαστικό 110/80-19, που προσφέρει εντυπωσιακή πρόσφυση και ανατροφοδότηση του μπροστινού ελαστικού για καλύτερη σταθερότητα και άνεση στο δρόμο όταν είναι πλήρως φορτωμένη; Η διαδρομή της ανάρτησης, εμπρός και πίσω, είναι στα 210/200mm, βελτιώνοντας την ικανότητα χειρισμού στο δρόμο και διευκολύνοντας την πρόσβαση των ποδιών του αναβάτη στο έδαφος.

Τον touring χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας έρχεται να υποστηρίξει ιδανικά το μεγάλο ρεζερβουάρ καυσίμου των 24,8 λίτρων, η αυξημένη προστασία από τον άνεμο, η ζελατίνα με ρυθμιζόμενο ύψος σε 5 θέσεις, το μεγάλο προστατευτικό του κάρτερ, η αλουμινένια πίσω σχάρα καθώς και οι τροχοί με tubeless ελαστικά. Η παροχή ACC και τα θερμαινόμενα γκριπ περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό.

Το DCT έχει εξελιχθεί ώστε να εξασφαλίζει μία πιο φυσική και ανάλαφρη αίσθηση τόσο κατά την εκκίνηση όσο και στις πολύ χαμηλές ταχύτητες. Μία μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) έξι αξόνων ελέγχει, όχι μόνο το HSTC 7 επιπέδων, αλλά και το σύστημα ελέγχου ανύψωσης του εμπρός τροχού (Wheelie Control) 3 επιπέδων, το Cornering ABS (με ρύθμιση off-road), το Rear Lift Control (σύστημα αποφυγής ανύψωσης πίσω τροχού) και το σύστημα του DCT που αναγνωρίζει πότε η μοτοσυκλέτα στρίβει. Υπάρχουν τέσσερα προεπιλεγμένα προφίλ οδήγησης URBAN, TOUR, GRAVEL και OFF-ROAD.

Σχεδιασμένο για πλήρη έλεγχο, το τρίγωνο της θέσης οδήγησης διαμορφώνεται από μία λεπτή σέλα και το ψηλό τιμόνι. Το ύψος της σέλας είναι στα 835/855mm. Δύο Φώτα Ημέρας LED – Dual LED Daytime Running Lights (DRL) περιλαμβάνουν Cornering Lights τριών σταδίων – που προσαρμόζουν αυτόματα τη δέσμη φωτισμού στη γωνία κλίσης της μοτοσυκλέτας, προσφέροντας βέλτιστη ορατότητα και βελτιώνοντας την ασφάλεια. Το Cruise control και τα θερμαινόμενα γκριπ ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Μία έγχρωμη οθόνη αφής TFT Multi Information Display (MID) 6,5” κρατά ενήμερο τον αναβάτη για όλες τις λειτουργίες της μοτοσυκλέτας, και είναι συμβατή με Apple CarPlay®, Android Auto®* και συνδεσιμότητα Bluetooth.

Η 25YM CRF1100L Africa Twin Adventure Sports θα διατίθεται σε δύο επιλογές χρωμάτων, οι οποίες συνοδεύονται από τολμηρά νέα γραφικά, με τον χρωματισμό Pearl Glare White (Tricolour) να αποτίει φόρτο τιμής στους εμβληματικούς συνδυασμούς τριών χρωμάτων της XRV750 Africa Twin.
• **ΝΕΟ** Matt Iridium Gray Metallic
• Pearl Glare White (Tricolour)
*Η εφαρμογή Android Auto® προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμη στη χώρα μας.

3 Κύρια Χαρακτηριστικά
3.1 Πλαίσιο
• Ανάρτηση Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™)
• Εμπρός τροχός 19-ιντσών με ελαστικό 110/80-19
• Ελαφρύ πλαίσιο, με βιδωτό αλουμινένιο υποπλαίσιο και ελαφρύ άκαμπτο ψαλίδι τύπου CRF450R, για εξαιρετική πρόσφυση του πίσω τροχού και αίσθηση
• Έλεγχος μέσω μονάδας μέτρησης αδράνειας IMU της Bosch, το cornering ABS παρέχει σιγουριά στο φρενάρισμα και διαθέτει ρύθμιση off-road

Η ανάρτηση Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™) αποτελεί στοιχείο του βασικού εξοπλισμού. Το σύστημα παρέχει αυτόματα τη βέλτιστη δύναμη απόσβεσης σε σχέση με την διαδρομής της. Λειτουργεί προσαρμόζοντας το επίπεδο απόσβεσης λαμβάνοντας πληροφορίες από τρεις πηγές: την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας (από την ECU), τη στάση και θέση της μοτοσυκλέτας (από την μονάδα μέτρησης αδράνειας) και τη συμπεριφορά του πιρουνιού (από τον αισθητήρα διαδρομής).

Η μονάδα ελέγχου ανάρτησης (Suspension Control Unit) προσαρμόζει ανάλογα τη συμπεριφορά της ανάρτησης μέσα σε μόλις 15 χιλιοστά του δευτερολέπτου (0,015 δευτερόλεπτα) από την πραγματοποίηση αυτών των υπολογισμών
Χάρη στην ευελιξία του συστήματος, η ρύθμιση της απόσβεσης μπορεί να προγραμματιστεί ώστε να αλλάζει καθώς μεταβάλλεται η ταχύτητα της μοτοσυκλέτας – επιτρέποντας, για παράδειγμα, πιο σφιχτή απόσβεση σε υψηλότερες ταχύτητες. Επιπλέον, μπορεί να προσαρμοστεί σε συγκεκριμένες συνθήκες, όπως η ‘προετοιμασία’ της ανάρτησης της μοτοσυκλέτας για ‘προσγείωση’ από ένα άλμα ή η μείωση της ‘βύθισης’ σε ένα δυνατό φρενάρισμα.

Η αναβάθμιση του 24YM περιελάμβανε τη δυνατότητα εν κινήσει ρύθμισης της προφόρτισης του πίσω ελατηρίου μέσω ενός κουμπιού, επιλέγοντας από τέσσερα modes: με αναβάτη, με αναβάτη και αποσκευές, με αναβάτη και συνεπιβάτη και με αναβάτη, συνεπιβάτη και αποσκευές. Πολύ απλά, το Showa EERA™ σημαίνει ότι ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει άνεση σε χαμηλές ταχύτητες, σταθερότητα σε υψηλές, σπορ επιδόσεις στο δρόμο και απόκριση σε εκτός δρόμου διαδρομές, απλά με ένα άγγιγμα της οθόνης αφής.

Διατίθενται πέντε modes για τη ρύθμιση της ανάρτησης
Το MID βρίσκεται μεταξύ σφιχτής και μαλακής απόσβεσης, για εύκολο χειρισμό σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Επιλέγεται αυτόματα με το προφίλ Urban.
Το HARD παρέχει σταθερότητα και άμεση απόκριση και διαθέτει την πιο σφιχτή απόσβεση για ταξίδια με δύο άτομα και πλήρες φορτίο. Επιλέγεται αυτόματα με το προφίλ Tour.
Το SOFT προσφέρει άνετη και ασφαλή οδήγηση σε κακής ποιότητας οδόστρωμα, παρέχοντας τη χαμηλότερη δύναμη απόσβεσης. Επιλέγεται αυτόματα με το προφίλ Gravel.
Το OFF-ROAD παρέχει βέλτιστες επιδόσεις στο χώμα, με σταδιακά αυξανόμενη απόσβεση του πιρουνιού σε σχέση με την ταχύτητα μεταβολής της διαδρομής του και πιο σφιχτή απόσβεση του πίσω αμορτισέρ. Επιλέγεται αυτόματα με το προφίλ Off-road.

Ενώ οι παραπάνω ρυθμίσεις της ανάρτησης επιλέγονται αυτόματα ανάλογα με το riding mode, στο προφίλ USER ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει την προφόρτιση του ελατηρίου με ακρίβεια, σε 24 βήματα, μπροστά και πίσω. Η διαδρομή της ανάρτησης είναι 210/200mm (από 230mm/220mm) για χαμηλό κέντρο βάρους, βελτιωμένη ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες και εύκολη πρόσβαση των ποδιών του αναβάτη στο έδαφος.

Η σχεδίαση του ατσάλινου ημίδιπλου πλαισίου ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στις off-road ικανότητες και την εξαιρετική συμπεριφορά στο δρόμο. Η ακαμψία γύρω από την κεφαλή του τιμονιού έχει βελτιστοποιηθεί για καλύτερη αίσθηση πρόσφυσης από το εμπρός τμήμα. Οι κεντρικές δοκοί είναι πιο λεπτές και ευθείες, χωρίς εμπρός εγκάρσια δοκό. Ένα βιδωτό αλουμινένιο υποπλαίσιο εξοικονομεί βάρος.

Η απόσταση από το έδαφος είναι 220 χλστ. (30χλστ. λιγότερο από της CRF1100L Africa Twin), με το μεταξόνιο στα 1550 χλστ. και κάστερ/ίχνος στις 27,5° /106mm (από 1574χλστ./27.5°/113χλστ.). Το βάρος με όλα τα υγρά είναι 243 κιλά (253kg για την έκδοση DCT).

Το ελαφρύ αλουμινένιο ψαλίδι, που είναι εμπνευσμένο από την σχεδίαση του αντίστοιχου της CRF450R, μεγιστοποιεί την πρόσφυση του πίσω τροχού και την πληροφόρηση του αναβάτη. Οι εσωτερικές πλάκες των σημείων έδρασης του ψαλιδιού χρησιμοποιούν ατσάλι υψηλής αντοχής 600MPa και ο πάνω εγκάρσιος σωλήνας που τις συνδέει, λειτουργεί και ως πάνω βάση για το αμορτισέρ (μέσω ενός σφαιρικού συνδέσμου), βελτιώνοντας την πληροφόρηση για την πρόσφυση του πίσω τροχού.

Το κλειδί για τις επιδόσεις της Africa Twin είναι μία μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) Bosch MM7.10 έξι αξόνων, η οποία βρίσκεται στο κέντρο της μοτοσυκλέτας και μετρά σε πραγματικό χρόνο τη γωνία/ταχύτητα κατά τον διαμήκη, εγκάρσιο και κατακόρυφο άξονα. Έτσι βοηθά στη διαχείριση της πρόσφυσης του πίσω τροχού μέσω των TBW και HSTC, και της ανύψωσης του εμπρός τροχού μέσω του Wheelie Control. Αποτελεί επίσης αναπόσπαστο μέρος της λειτουργίας της ανάρτησης EERATM.

Η διαχείριση του Cornering ABS πραγματοποιείται από την IMU, που λαμβάνει υπόψη την κλίση της μοτοσικλέτας, την επιβράδυνση (από τους αισθητήρες ταχύτητας στον εμπρός/πίσω τροχό) και συμπεριλαμβάνει στην εξίσωση τον βαθμό ολίσθησης του εμπρός και του πίσω τροχού για τη διαχείριση της πίεσης πέδησης. Κατά τον ίδιο τρόπο, εάν ανιχνεύσει ξαφνική ανύψωση του πίσω τροχού, ελέγχει έξυπνα την πίεση πέδησης για να διατηρηθεί η ευστάθεια.

Διαθέσιμη είναι και μια ρύθμιση του ABS για off-road χρήση, ενώ εάν χρειαστεί, το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί για τον πίσω τροχό, εφόσον η μοτοσυκλέτα είναι σταματημένη.
Μπροστά, συμπαγείς, διαιρούμενες και ακτινικά τοποθετημένες, 4πίστονες δαγκάνες, συνδυάζονται με πλευστούς ‘wave’ δίσκους 310 mm και τακάκια από πυροσυσσωματωμένο μέταλλο. Ο πίσω ‘wave’ δίσκος των 256 mm διαθέτει ειδική διάτρηση και διαμόρφωση για βέλτιστο έλεγχο του πίσω τροχού.

Ακτινωτές ζάντες 19 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω (από ανοξείδωτο ατσάλι) συνδυάζονται με tubeless ελαστικά διαστάσεων 110/80R19M/C 59V και 150/70-R18M/C 70H, που επιτρέπουν ευκολότερες επισκευές χωρίς να πρέπει να αφαιρεθεί ο τροχός, αυξημένη πρόσφυση μπροστά, βελτιωμένη απόκριση και πληροφόρηση του αναβάτη, και επιπλέον άνεση στις υψηλές ταχύτητες και αυξημένη σταθερότητα στο φρενάρισμα. Ελαστικά Bridgestone Battlax Adventure A41 είναι εγκεκριμένα ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (OEM). Ελαστικά με ανάγλυφο πέλμα (block pattern) (Michelin Anakee Wild 110/80R19M/C 59R TL και 150/70 18M/C 70R TL) είναι επίσης εγκεκριμένα για τοποθέτηση.

3.2 Κινητήρας
• Δικύλινδρος κινητήρας 1.084κ.εκ. παράγει ροπή 112Nm με ισχυρή απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές
• Μέγιστη ισχύς 102 PS (75kW)
• 8-βάλβιδη κεφαλή Unicam, ημίξηρο κάρτερ, μονόδρομος συμπλέκτης (slipper)

Με τις αναβαθμίσεις του 24YM να εστιάζουν στην αύξηση της ροπής στις χαμηλές, μεσαίες και υψηλές στροφές που χρησιμοποιούνται συχνότερα, ο 8-βάλβιδος παράλληλος δικύλινδρος κινητήρας αποδίδει ισχύ 102 PS (75kW) στις 7.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 112Nm στις 5.500 σ.α.λ. Η διάμετρος είναι 92 χλστ. με διαδρομή 81,5 χλστ., ενώ η σχέση συμπίεσης είναι 10.5:1.
Αεραγωγοί διαμέτρου 35mm οδηγούν τον αέρα σε δύο -βελτιστοποιημένου μήκους- εσωτερικές χοάνες (trumpets). Η πεταλούδα γκαζιού διαμέτρου 46mm τροφοδοτεί τους αυλούς εισαγωγής, ενώ η διάμετρος και η γωνία των αυλών εισαγωγής ευθυγραμμίζονται ώστε να προσφέρουν ένα ομαλό προφίλ εισαγωγής αέρα. Η γωνία των μπεκ προσφέρει άμεσο ψεκασμό στους θαλάμους καύσης με τα δύο μπουζί.

Το σύστημα βαλβίδων SOHC Unicam της Honda προέρχεται από την (αγωνιστικών προδιαγραφών MX) CRF450R και η χαμηλή θέση του χυτού εκκεντροφόρου συμβάλει στις συμπαγείς διαστάσεις της κυλινδροκεφαλής και κατά συνέπεια ολόκληρης της μονάδας του κινητήρα. Οι βαλβίδες εισαγωγής έχουν διάμετρο 10.1 χλστ., και οι βαλβίδες εξαγωγής 9.3 χλστ. Στο πλαίσιο των αναβαθμίσεων για το 24YM, ο στρόφαλος 270 μοιρών επανασχεδιάστηκε, οι μπιέλες ομοίως επανασχεδιάστηκαν και ενισχύθηκαν, ενώ αυξήθηκε η διάμετρος του εμβόλου κατά 0,04 mm, που επίσης διέθετε νέας σχεδίασης κεφαλή για βέλτιστη ανάφλεξη και απόδοση κινητήρα. Τα αλουμινένια χιτώνια των κυλίνδρων εξοικονομούν βάρος, ενώ ο στρόφαλος με τα κομβία στις 270° και τα ανομοιόμορφα διαστήματα ανάφλεξης παράγουν το χαρακτηριστικό ήχο του κινητήρα.

Οι στροφαλοθάλαμοι χωρίζονται οριζόντια. Η αντλία νερού είναι έξυπνα τοποθετημένη στο κέλυφος του συμπλέκτη με ένα θερμοστάτη ενσωματωμένο στην κυλινδροκεφαλή. Οι εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο και DCT μοιράζονται κοινούς στροφαλοθαλάμους με ελάχιστες εξωτερικές διαφορές. Οι αντλίες νερού και λαδιού παίρνουν κίνηση από τους αντικραδασμικούς άξονες του κινητήρα.

Ο κινητήρας χρησιμοποιεί ημίξηρο κάρτερ, ενώ το λάδι βρίσκεται σε ειδικό χώρο χαμηλά στο στροφαλοθάλαμο. Έτσι μπορεί να χρησιμοποιείται ένα πιο ρηχό κάρτερ, μειώνοντας το συνολικό ύψος του κινητήρα. Επειδή η αντλία παροχής λαδιού είναι τοποθετημένη μέσα στο χώρο του κάρτερ από τον οποίο διανέμει το λάδι, δεν απαιτείται σωλήνωση με παροχή πίεσης. Οι κραδασμοί 2ης τάξης εξουδετερώνονται λόγω της διαφοράς φάσης των εμβόλων, ενώ οι κραδασμοί 1ης τάξης εξουδετερώνονται με τη χρήση διπλών αντικραδασμικών αξόνων.

Το αλουμινένιο κέντρο και η πλάκα πίεσης του συμπλέκτη φέρουν έκκεντρα ‘υποβοήθησης’ που διευκολύνουν τα ανεβάσματα των σχέσεων και έκκεντρα ‘ολίσθησης’ που εμπλέκονται στην επιβράδυνση και τα κατεβάσματα. Το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων αντιγράφει τον σχεδιασμό του συστήματος της CRF450R, για μεγαλύτερη ακρίβεια κατά την αλλαγή σχέσεων.

Το σύστημα εξάτμισης που αναβαθμίστηκε για το 24YM με αυξημένη διάμετρο και ανανεωμένη εσωτερική δομή, προσφέρει βελτιωμένη απόδοση κινητήρα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και παράγει μια ευχάριστη παλμική χροιά στις χαμηλότερες στροφές και πιο μπάσες νότες στις υψηλές στροφές.

3.3 Ηλεκτρονικά Διαχείρισης Κινητήρα & Πλαισίου
• Τα επίπεδα παρέμβασης HSTC τα οποία διαχειρίζεται η IMU, εστιάζουν στην off-road χρήση
• Το Wheelie Control περιλαμβάνει 3 επίπεδα και διαχείριση από την IMU
• Τέσσερα προφίλ οδήγησης: TOUR, URBAN, GRAVEL και OFF-ROAD
• Δύο προγράμματα USER επιτρέπουν πλήρη εξατομίκευση προφίλ οδήγησης

Bold new graphics and colour options for 25YM Honda CRF1100L Africa Twin models

Η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW) και η μονάδα μέτρησης αδράνειας έξι αξόνων (IMU) βρίσκονται στην καρδιά του ηλεκτρονικού πακέτου. Το σύστημα προσφέρει 4 επίπεδα ισχύος και 3 επίπεδα φρένου κινητήρα. Υπάρχουν επτά επίπεδα ρύθμισης του HSTC, αλλά το ποσοστό παρέμβασης κάθε επιπέδου έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να συνάδει με τα δεδομένα που δέχεται σε πραγματικό χρόνο από την IMU. Η κλιμάκωση των επιπέδων έχει βελτιστοποιηθεί για να μπορεί ο αναβάτης να επιλέγει το βαθμό ολίσθησης του πίσω τροχού για αποδοτική off-road οδήγηση. Το HSTC μπορεί επίσης να απενεργοποιείται πλήρως.

Το Wheelie Control είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό. Με τη μονάδα IMU να μετρά την τιμή και το ρυθμό μεταβολής της γωνίας κατά τον διαμήκη άξονα, και σε συνδυασμό με τον έλεγχο της ροπής του κινητήρα μέσω του TBW, ο αναβάτης μπορεί να επιλέγει μεταξύ 3 επιπέδων παρέμβασης. Το Επίπεδο 1 επιτρέπει την επιθυμητή ανύψωση του τροχού, αλλά καταστέλλει οποιαδήποτε ξαφνική κίνηση. Το Επίπεδο 3 σταματά την οποιαδήποτε ανύψωση του εμπρός τροχού και το Επίπεδο 2 είναι κάτι ενδιάμεσο μεταξύ των δύο. Όπως το HSTC, το Wheelie Control μπορεί επίσης να απενεργοποιείται εντελώς.

Υπάρχουν τέσσερις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις προφίλ οδήγησης: TOUR, URBAN, GRAVEL και OFF-ROAD για την κάλυψη των περισσοτέρων οδηγικών συνθηκών και καταστάσεων και δύο ρυθμίσεις USER για εξατομίκευση από τον αναβάτη. Ακόμα και με τα προεπιλεγμένα riding modes, κάποιες παράμετροι μπορούν να αλλάξουν ως εξής: HSTC μεταξύ των επιπέδων 1-7 (και απενεργοποίηση), Wheelie Control μεταξύ των επιπέδων 1-3 (και απενεργοποίηση) και μοτίβο αλλαγών για το κιβώτιο DCT S μεταξύ των επιπέδων 1-3.

Το TOUR συνδυάζει το υψηλότερο επίπεδο ισχύος (1), για ταξίδι με συνεπιβάτη και αποσκευές με μεσαίο Φρένο Κινητήρα (2) και ενεργό Cornering ABS στο δρόμο.
Το URBAN είναι κατάλληλο για ένα ευρύ φάσμα οδηγικών απαιτήσεων και χρησιμοποιεί μεσαίο επίπεδο Ισχύος (2) και Φρένο Κινητήρα (2) με ενεργό Cornering ABS στο δρόμο.
Το GRAVEL προσφέρει το χαμηλότερο επίπεδο Ισχύος (4) και Φρένο Κινητήρα (3). Το Cornering ABS είναι ενεργό με ρύθμιση off-road: στην περίπτωση αυτή, το ABS στο πίσω φρένο δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Το OFF-ROAD χρησιμοποιεί μικρομεσαίο επίπεδο Ισχύος (3) και το χαμηλότερο επίπεδο Φρένου Κινητήρα (3). Το Cornering ABS είναι ενεργό με ρύθμιση off-road: το ABS στο πίσω φρένο μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Τα USER 1 & 2 modes προσφέρουν στον αναβάτη τη δυνατότητα να επιλέξει από δύο διαφορετικές εξατομικευμένες ρυθμίσεις – επιλογή μεταξύ επιπέδων Ισχύος 1-4 και Φρένου Κινητήρα 1-3, και επιπλέον HSTC, Wheelie Control και παραμέτρων ABS on-road/off-road. Το USER 1 ξεκινά με επίπεδο Ισχύος και Φρένου Κινητήρα 2, το USER 2 χρησιμοποιεί επίπεδο Ισχύος 4 και Φρένο Κινητήρα 3.

Τα χαρακτηριστικά απόδοσης ισχύος παραμένουν σταθερά σε όλα τα Rider Modes, παρέχοντας χαμηλότερα επίπεδα ισχύος, ανάλογα με το Power Mode, κατά τον ίδιο τρόπο.
Στις χαμηλές ταχύτητες, η παροχή ισχύος στην 1η και 2η σχέση είναι ίδια σε όλα τα Power Modes για βέλτιστο έλεγχο και αυτοπεποίθηση του αναβάτη.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ