Σικελία-ναυάγιο: Έρευνα για ανθρωποκτονία εξ αμελείας ξεκίνησε η εισαγγελία

Η εισαγγελία της Σικελίας ανακοίνωσε σήμερα ότι ξεκίνησε έρευνα για ανθρωποκτονία εξ αμελείας μετά το ναυάγιο του γιοτ Βayesian του Βρετανού μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους επτά άνθρωποι ανάμεσά τους ο ίδιος και η 18χρονη κόρη του.

«Βρισκόμαστε στην αρχική φάση (…) Σε αυτό το στάδιο, συγκεκριμένα επειδή η έρευνα μπορεί να εξελιχθεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, δεν αποκλείουμε τίποτα», δήλωσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο εισαγγελέας Αμπρότζιο Καρτόζιο, προσθέτοντας ότι προς το παρόν δεν έχει ξεκινήσει έρευνα εις βάρος κάποιου συγκεκριμένου προσώπου.

Διευκρίνισε εξάλλου ότι ο καπετάνιος και το πλήρωμα του Bayesian δεν είναι υποχρεωμένοι να παραμείνουν στην Ιταλία μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας, η οποία θα διαρκέσει καιρό.

Το ναυάγιο του Bayesian βρίσκεται πλέον σε 50 μέτρα βάθος και σε απόσταση περίπου 700 μέτρων από το λιμάνι Πορτιτσέλο.

Το πολυτελές γιοτ των 56 μέτρων βυθίστηκε μέσα σε λίγα λεπτά τα ξημερώματα της Δευτέρας, όταν στην περιοχή ξέσπασε υδροσίφωνας. Κατάφεραν να σωθούν 15 άνθρωποι, από τους οποίους οι έξι ήταν επιβάτες.

Εξάλλου ο Καρτόζιο επιβεβαίωσε τα ονόματα των θυμάτων. Το πρώτο πτώμα που ανασύρθηκε από το Bayesian ήταν αυτό του σεφ του γιοτ, του Ρεκάλντο Τόμας.

Τέσσερα θύματα εντοπίστηκαν στις 21 Αυγούστου: ο Τζόναθαν Γουίλιαμ Μπλούμερ και η σύζυγός του όπως και ο Κρίστοφερ Μορβίλο και η σύζυγός του.

Το πτώμα του Μάικ Λιντς ανασύρθηκε στις 22 Αυγούστου και χθες Παρασκευή αυτό της κόρης του Χάνα.

Σύμφωνα με τον Ραφαέλε Μακάουντα, επικεφαλής των λιμενικών αρχών του Παλέρμο, το γιοτ είχε λάβει άδεια να παραμείνει αρόδου στην περιοχή όπου βυθίστηκε. «Δεν υπήρχε προειδοποίηση για καταιγίδα εκείνο το βράδυ», εξήγησε.

Ο Μακάουντα πρόσθεσε ότι το χρονοδιάγραμμα της ανάσυρσης του γιοτ από τον βυθό της θάλασσας δεν είναι σαφές και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες

Η ταχύτητα με την οποία βυθίστηκε το Bayesian και το γεγονός ότι άλλα πλοία που βρίσκονταν κοντά του δεν έπαθαν ζημιές από τον υδροσίφωνα προκαλεί ερωτήματα, κυρίως αν η καρίνα του σκάφους, η οποία αποτελεί αντίβαρο στο τεράστιο κατάρτι του, ήταν ανεβασμένη ή κατεβασμένη την ώρα του συμβάντος.

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής εισαγγελέας Ραφαέλε Καμαράνο δήλωσε ότι η Πολεμική Αεροπορία της Ιταλίας έχει επιβεβαιώσει ότι η πιθανότερη αιτία για τη βύθιση του γιοτ είναι ο υδροσίφωνας, ενώ πρόσθεσε ότι θα πραγματοποιηθούν νεκροψίες- νεκροτομές στα θύματα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ