Test drive: Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG

Tο συγκεκριμένο Clio 1.0 TCe 100 LPG αποτελεί ιδανική επιλογή για όποιον στοχεύει σε όσο το δυνατόν πιο οικονομικές μετακινήσεις. Πόσο μάλλον από τη στιγμή που το κέρδος στην τσέπη έρχεται χωρίς συμβιβασμούς σε εξοπλισμό, άνεση, χώρους ή οδική συμπεριφορά.

Το μεγάλο πλεονέκτημα του LPG είναι ότι τα πρατήρια καυσίμων που το διαθέτουν είναι άφθονα σε όλη την επικράτεια. Καθώς και ότι η τιμή του είναι περίπου 50% της αμόλυβδης βενζίνης στη χώρα μας. Πριν όμως πάρουμε χαρτί και μολύβι για να δούμε πώς μεταφράζεται αυτό στο πορτοφόλι του οδηγού, ας κάνουμε πρώτα μια στάση στα τεχνικά χαρακτηριστικά του υγραεριοκίνητου Clio.

Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο με 999 cc που σχεδιάστηκε εξαρχής για να είναι συμβατός με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε θέματα αξιοπιστίας. Καίγοντας βενζίνη, το μοτέρ αποδίδει 91 ίππους και με υγραέριο 100, με τη ροπή να είναι 160 και 170 Nm αντίστοιχα.

Η λειτουργία του είναι πολύ ραφιναρισμένη παρόλο τον διττό χαρακτήρα του. Παίρνει εμπρός πάντα με βενζίνη, για καλύτερη λίπανση και αύξηση της μακροζωίας του, με τους αισθητήρες του συστήματος να δίνουν γρήγορα το πράσινο φως να αλλάξει σε υγραέριο. Χωρίς να απαιτείται κάποια ενέργεια από τον οδηγό ή να γίνεται αντιληπτή η μετάβαση όταν βρίσκεσαι σε κίνηση.

Όσον αφορά τις επιδόσεις, είναι σαφές ότι η συγκεκριμένη έκδοση του Clio δεν διεκδικεί τρόπαια. Ωστόσο, τα 170 Nm σε συνδυασμό με το σωστά κλιμακωμένο 6άρι σασμάν εξασφαλίζουν σπιρτάδα στο σύνολο. Και μέσα στην πόλη θα κινηθείς πιο σβέλτα και άνετα απ’ όσο υποδηλώνει το εργοστασιακό 11,8’’ για το 0-100 km/h ή τελική ταχύτητα των 174 km/h. Παρομοίως και στον αυτοκινητόδρομο όπου μπορεί να πιάσει άνετα ταχύτητα ταξιδιού και να τη διατηρήσει.

Ο κυριότερος λόγος που θα επιλέξει κάποιος το Clio LPG είναι το χαμηλό κόστος χρήσης. Και γι’ αυτό ευθύνεται το δεύτερο ρεζερβουάρ που βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας και χωράει 32 lt LPG. Είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής και διαθέτει πολλές δικλείδες ασφαλείας -ειδικές βαλβίδες, βαθμός πλήρωσης 80% κ.ά..

Στη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση του Clio κυμάνθηκε στα 6,9 lt βενζίνης/100 km και 7,8 lt LPG/100 km. Αθροιστικά, με ένα πλήρες γέμισμα τα δύο ρεζερβουάρ προσφέρουν στο γαλλικό σουπερμίνι αυτονομία που ξεπερνάει με άνεση τα 900 km και πλησιάζει τα 1.000. Με τα 500-550 km από αυτά να γίνονται με βενζίνη και τα υπόλοιπα 400-450 km με υγραέριο.

Πώς μεταφράζεται αυτό σε χρήματα; Για κάθε 100 km θα πληρώνετε χρησιμοποιώντας βενζίνη λίγο πάνω από €12 (μέση τιμή βενζίνης €1,8/lt), ενώ χρησιμοποιώντας LPG το κόστος αυτό πέφτει στα μόλις €7 (μέση τιμή LPG €0,9/lt). Σημαντική διαφορά που σε βάθος ενός έτους αντιστοιχεί σε ένα αξιοσέβαστο κέρδος για τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Στον δρόμο, το Clio LPG δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Διακρίνεται για την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά που καταφέρνει με μαεστρία να ικανοποιεί σε κράτημα και αίσθηση από το τιμόνι και τα υπόλοιπα χειριστήρια. Ταυτόχρονα, η άνεση ή η ποιότητα κύλισης υποστηρίζονται σωστά από την καλορυθμισμένη ανάρτηση, μέσα κι έξω από την πόλη. Από κοντά και τα φρένα που είναι δυνατά και με καλή αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ.

Οι χώροι κατατάσσονται στους καλύτερους της κατηγορίας. Ο οδηγός φιλοξενείται σε ένα άνετο κάθισμα με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, όπως και το τιμόνι, που τον βοηθούν να βρει την ιδανική θέση οδήγησης ανεξαρτήτως σωματότυπου.

Στην ελληνική αγορά, το Renault Clio TCe 100 LPG είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού. Με το κόστος για τη βασική Evolution να ξεκινά από τις €21.870. Ακολουθεί η μεσαία Evolution plus που κοστίζει €22.770 και η πιο πλούσια Techno που είχαμε στη διάθεσή μας, όπου το κόστος ανεβαίνει στις €23.680. Μια πολύ καλή σχέση τιμής/ αξίας, καθώς η Techno είναι αυτή με τον πληρέστερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που έφερε η πρόσφατη ανανέωση. Περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων, ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό, τα προγράμματα οδήγησης Multi-Sense, κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα πολυμέσων easy link με οθόνη αφής 7”, αυτόματο κλιματισμό, κ.ά..

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ