Το SERES 9 είναι το ασφαλέστερο αυτοκίνητο της Κίνας

Μια κορυφαία διάκριση έρχεται να επισφραγίσει την αξία των αυτοκινήτων της SERES και να επιβεβαιώσει το κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας που προσφέρουν. Η ναυαρχίδα της εταιρείας, το SERES 9, το οποίο διατίθεται ως Aito M9 στην κινεζική αγορά, είναι πλέον το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που έχει αξιολογήσει ποτέ ο οργανισμός C-NCAP.

Συγκεκριμένα, το μεγάλο SUV της SERES που έχει εξελιχθεί από κοινού με τη Huawei, βαθμολογήθηκε με 96,98% για την προστασία των επιβατών του σε περίπτωση πρόσκρουσης και με 97,79% για τα προηγμένα βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας που διαθέτει. Στην προστασία πεζών βαθμολογήθηκε με 75,38%, δηλαδή 3,2% πάνω από τον μέσο όρο των αυτοκινήτων της αγοράς. Με συνολική βαθμολογία 93,9%, απέσπασε αξιολόγηση 5 αστέρων και πέτυχε νέο ρεκόρ στις δοκιμές του C-NCAP, ξεπερνώντας τον καλύτερο ανταγωνιστή του κατά 2,6%.

Ο οργανισμός C-NCAP δημιουργήθηκε το 2006 από το Κέντρο Τεχνολογίας και Έρευνας Αυτοκινήτου της Κίνας (CATARC: China Automotive Technology and Research Center). Το αυστηρό πρωτόκολλο που ακολουθεί στις δοκιμές του καθιστά τα αποτελέσματα ιδιαίτερα αξιόπιστα, και του επιτρέπει να συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των κορυφαίων οργανισμών ασφαλείας παγκοσμίως. Είναι ενδεικτικό ότι σε μοντέλα που έχουν αξιολογηθεί και από τον C-NCAP και από τον Euro NCAP, τα αποτελέσματα είναι παραπλήσια.

Τα υπό δοκιμή μοντέλα αγοράζονται με κεφάλαια του C-NCAP από τυχαίες αντιπροσωπείες, αντί να στέλνονται επί τούτου στον οργανισμό από τον εκάστοτε κατασκευαστή. Έτσι εξασφαλίζεται ότι τα αυτοκίνητα που δοκιμάζονται είναι ακριβώς ίδια με εκείνα που μπορούν να αποκτήσουν οι καταναλωτές, χωρίς οποιαδήποτε ειδική προσθήκη ή ρύθμιση που θα μπορούσε να αλλοιώσει τα αποτελέσματα των δοκιμών. Το αυτοκίνητο που συμμετείχε στις δοκιμές ήταν ένα ηλεκτρικό Aito M9 Max, μοντέλο το οποίο θα έρθει σύντομα στην Ευρώπη ως SERES 9.

Σχετικά με το SERES 9
Το SERES 9, η ναυαρχίδα της εταιρείας, έχει εξελιχθεί από κοινού με τη Huawei. Πρόκειται για ένα luxury SUV με μήκος 5,23 m και μεταξόνιο 3,11 m, το οποίο διαθέτει 6θέσια καμπίνα με τρεις σειρές καθισμάτων σε διάταξη 2+2+2. Έχει σχεδιαστεί με σκοπό να προσφέρει το απόλυτο επίπεδο άνεσης και πολυτέλειας στους επιβάτες του, και διατίθεται τόσο ως plug-in hybrid (τεχνολογίας EREV), όσο και ως πλήρως ηλεκτρικό.
Η ηλεκτρική εκδοχή του μεγάλου SUV, η οποία δοκιμάστηκε από τον C-NCAP, διαθέτει ηλεκτρικό κύκλωμα 800 V, τριμερή μπαταρία λιθίου (ternary Li-ion) με χωρητικότητα 100 kWh και δύο ηλεκτρικά μοτέρ με συνδυασμένη ισχύ 530 PS, που επαρκούν για 0-100 km/h σε 4,3″. Χάρη στο αποδοτικό σύστημα κίνησης και τον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,26, το μεγάλο SUV της SERES πετυχαίνει αυτονομία 630 km (μέτρηση CLTC). Η έκδοση EREV διαθέτει μπαταρία 52 kWh που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 275 km (CLTC), αλλά και έναν κινητήρα βενζίνης 1.5 turbo, ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια ρεύματος και εκτοξεύει τη συνολική αυτονομία αυτού του plug-in hybrid στα 1.400 km (CLTC).
Στον πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας του μοντέλου περιλαμβάνεται ένας αισθητήρας Lidar, 3 ραντάρ κυμάτων χιλιοστού, 12 ραντάρ υπερήχων και τα επαναστατικά εμπρός φώτα DLP, με ανάλυση 2,6 εκατ. megapixels και πρωτοποριακές δυνατότητες διαμόρφωσης της δέσμης και προβολής εικόνων και οδηγιών στον δρόμο. Η κορυφαία ψηφιακή τεχνολογία είναι εμφανής και στην υπερπολυτελή καμπίνα, με τρεις οθόνες στο ταμπλό (πίνακας οργάνων 12,3″, κεντρική οθόνη 15,6″ και οθόνη συνοδηγού 16″), οθόνη 10″ για κάθε έναν από τους 4 επιβάτες των πίσω καθισμάτων, και heads-up display επαυξημένης πραγματικότητας 75″!
Το Aito M9 ξεκίνησε να πωλείται στην Κίνα τον περασμένο Φεβρουάριο, και μέχρι τον Ιούλιο είχε σημειώσει πάνω από 58.800 πωλήσεις. Στην Ευρώπη, όπου θα διατεθεί ως SERES 9, αναμένεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ