Ένα σκαλί πριν την κορυφαία, πλην όμως τετρακίνητη, έκδοση XPower των 435 ίππων, η MG Motor προσφέρει ως ορεκτικό μια πισωκίνητη παραλλαγή του ταλαντούχου MG4 με μπαταρία 77 kWh και απόδοση 245 ίππων.
Όπως όλα δείχνουν, το νέο MG4 ήρθε για να μείνει. Αλλά και να ταράξει για τα καλά τα νερά στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών «χατς». Τόσο στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις του ακολουθούν την ανιούσα κάθε μέρα που περνά, όσο και στην Ελλάδα
Όπλα στην πολυσχιδή του φαρέτρα και στις δύο περιπτώσεις είναι όχι μόνο η προηγμένη ηλεκτρική πλατφόρμα MSP (Modular Scalable Platform) πάνω στην οποία πατά, το προσιτό κόστος αγοράς όλων των διαθέσιμων παραλλαγών και η ενδιαφέρουσα σχεδίαση εντός και εκτός, αλλά και η ποικιλία των διαθέσιμων εκδόσεων, οι οποίες έχουν ως αφετηρία την διόλου ταπεινή έκδοση των 170 ίππων με τον έναν ηλεκτροκινητήρα εγκατεστημένο στον πίσω άξονα σε συνδυασμό με μια «βασική» μπαταρία 51 kWh, και κατάληξη την τετρακίνητη XPower με τον συσσωρευτή ενέργειας των 64 kWh και τους δύο ηλεκτροκινητήρες των 435(!) ίππων.
Το «MG4 77 kWh», όπως είναι η επίσημη ονομασία του, διατίθεται στην έκδοση Luxury, με πρόσθετα χαρακτηριστικά… εμφάνισης, άνεσης και υποβοήθησης οδήγησης σε σχέση με την Exclusive με την μπαταρία των 64 kWh, όπως 18άρες ζάντες που συνδυάζονται με ελαστικά 235/45, πίσω αεροτομή με διπλό σπόιλερ, πίσω φως LED που καλύπτει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, επιπλέον συστήματα στο πακέτο υποβοήθησης MG Pilot, πρόσθετες λειτουργίες πολυμέσων (πλοήγηση, φωνητικός έλεγχος), κάμερα στάθμευσης με απεικόνιση 360 μοιρών, ηχοσύστημα με 6 ηχεία και 3D ήχο, αντλία θερμότητας στο σύστημα κλιματισμού, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, αλλά και ηλεκτρικές ρυθμίσεις για το κάθισμα οδηγού.
Στο… ενδιάμεσο ωστόσο η MG Motor προσφέρει το «χαμηλό» 5θυρο EV των σχεδόν 4,3 μέτρων σε μια δυνατότερη παραλλαγή σε σχέση με την entry-level έκδοση, με 204 ίππους και μπαταρία 64 kWh, αλλά και στην Extended Range της δοκιμής μας, η οποία τροφοδοτείται για την περίσταση από τη μεγαλύτερη διαθέσιμη μπαταρία των 77 kWh επωφελούμενη ταυτόχρονα και από την αυξημένη στους 245 ίππους απόδοση του «μονού» της ηλεκτροκινητήρα.
Εξωτερικά, η συγκεκριμένη παραλλαγή του MG4 δεν χρειάζεται και πολλά στολίδια για να ξεχωρίσει, καθώς η «σπαστή» αεροτομή στην κορυφή της πέμπτης πόρτας και οι μεγαλύτεροι τροχοί με τις όμορφες ζάντες ελαφρού κράματος των 18 ιντσών φτάνουν και περισσεύυν, αποτελώντας εν πολλοίς το απαραίτητο αλατοπίπερο σε μια ήδη γευστική σχεδιαστική συνταγή που έχει ως σημείο αναφοράς το χαρακτηριστικό προφίλ του οχήματος και το ακόμα πιο τολμηρό πίσω μέρος του.
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι η ίδια σε σχέση με εκείνη στο πορτοκαλί MG4 των 204 ίππων που οδηγήσαμε πριν λίγο καιρό. Ή, για να ακριβολογούμε, σχεδόν η ίδια, μιας και τα σπορ καθίσματα της έκδοσης Extended Range και ο πλουσιότερος εξοπλισμός έρχονται να αθροίσουν επιπλέον πόντους σε ένα ήδη κομψό και πρακτικό εσωτερικό που -συν τοις άλλοις- δεν στερείται χαρακτηριστικών όπως η ποιότητα και η εργονομία. Η κεντρική οθόνη των 10,25 ιντσών εξακολουθεί να δεσπόζει ψηλά στο κέντρο του ταμπλό, με το «δίμπρατσο» τιμόνι και την μικρότερη οθόνη των 7 ιντσών ακριβώς πίσω του να δίνουν τον τόνο, δημιουργώντας το απαραίτητα συγκρατημένο σπορτίφ «κλίμα».
Ο οδηγός και αυτής της έκδοσης του MG4, χάρη στη σχετικά χαμηλή θέση του ταμπλό, απολαμβάνει εξαιρετική ορατότητα προς τα εμπρός, ενώ αντίθετα προς τα πίσω συνεχίζει να περιορίζεται από τα προσκέφαλα του πίσω καθίσματος. Από εκεί και πέρα, για μια ακόμα φορά η αιωρούμενη κονσόλα, που φιλοξενεί τον περιστροφικό επιλογέα του συστήματος μετάδοσης, όπως και μια επιφάνεια για smartphone, αποδεικνύεται βολική. Όπως και η διάταξη της κονσόλας, στο τελείωμά της οποίας υπάρχει ένας πιο βαθύς αποθηκευτικός χώρος για τη φύλαξη μεγαλύτερων αντικειμένων. Χωροταξικά, η μοναδική διαφορά έγκειται στην ελαφρώς μειωμένη, από 363 λίτρα σε 350 λιτρα, χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.
Εν προκειμένω, ο ηλεκτρικός κινητήρας έχει αυξημένη στους 245 ίππους μέγιστη ισχύ, ενώ «τσιμπημένη» κατά 100 Nm είναι και η μέγιστη ροπή του, η οποία σκαρφαλώνει από τα 250 Nm της έκδοσης 204 PS 64 kWh, στα 350 Nm. Η δε μπαταρία, με την καινοτόμα οριζόντια διάταξη των κυψελών που μειώνει το συνολικό της ύψος, έχει μικτή χωρητικότητα 77 kWh υποστηρίζοντας μάλιστα φόρτιση DC έως και 144 kWαπό 135 kW για την «64άρα» παραλλαγή της). Ο δε χρόνος φόρτισης, σε αυτό το ιδανικό σενάριο αναπλήρωσης της με ενέργεια, διαμορφώνεται σε 38 λεπτά για SoC από 10 έως 80%.
Στην πράξη, δύο πράγματα γίνονται αμέσως αισθητά: η αυξημένη μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενεργείας, που κυμαίνεται κοντά στις 19 kWh εξασφαλίζοντας έτσι πρακτικά μια αυτονομία που μπορεί να φτάσει έως και τα 450 πραγματικά χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες κυκλοφορίας, και τα μεγαλύτερα αποθέματα ισχύος. Σε κάθε περίπτωση, ο ηλεκτροκινητήρας χαρακτηρίζεται και εδώ από τη γραμμική απόδοση της ισχύος του, με τα λιγότερα κατά 1,4 δλ. για το τυπικό «0-100» να έρχονται απλά να επιβεβαιώσουν ότι οι 245 ίπποι και τα 350 Nm που αποδίδει ανταποκρίνονται με το παραπάνω στο αυξημένο, κατά κάτι λιγότερο από 100 περίπου κιλά, βάρος του αμαξώματος.
Το αυτοκίνητο εξακολουθεί να δείχνει τα ίδιο «ζωντανό» και «ανάλαφρο», παρά το βάρος των 1.700+ κιλών, ενώ το τιμόνι «κόβει» πολύ, διευκολύνοντας στους επιτόπιους ελιγμούς, έχοντας ταυτόχρονα και μια «βαριά» αίσθηση όταν ο οδηγός επιλέξει τις πιο σπορτίφ ρυθμίσεις. Το «παρών» εξακολουθεί να δίνει η λειτουργία one-pedal, καθώς και η δυνατότητα παραμετροποίησης τόσο των επιμέρους χαρακτηριστικών απόδοσης του οχήματος μέσω των ήδη γνωστών από τις προηγούμενες εκδόσεις προγραμμάτων (Χιόνι, Eco, Κανονικό, Sport και Προσαρμοσμένο) όσο και του βαθμού ανάκτησης, το οποίο μπορεί να ρυθιστεί σε τρία επίπεδα.
Όλα αυτά θα σας κοστίσουν 41.750 ευρώ, τιμή που «μετατρέπεται» σε 33.750 ευρώ συνοπολογίζοντας το όφελος ύψους 8.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
ΙΣΧΥΣ: 245 ίπποι > ΡΟΠΗ: 350 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 77 kWh > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.287×1.836×1.504 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.705 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 350 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.751 κιλά > 0-100 χλμ./ώρα: 6,5 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 165 χλμ./ώρα > AYTONOMIA (WLTP): 520 χλμ. > ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 11 kW > ΦΟΡΤΙΣΗ 10%-80% (DC): 38 λεπτά (144 kW) > ΤΙΜΗ: 33.750 ευρώ (περιλαμβάνει την επιδότηση 8.000€ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», δεν περιλαμβάνει μεταλλικό χρώμα)
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ