Όπως ανακοινώθηκε και στο στρατηγικό πλάνο Renaulution τον Ιανουάριο του 2021, η Dacia στοχεύει στην κατάκτηση του segment C. Όντας ήδη η κορυφαία μάρκα του segment Β στην Ευρώπη, η Dacia μπαίνει στην κατηγορία των C-SUV με το Bigster, ένα ολοκαίνουργιο όχημα που εκφράζει σαφώς τις αξίες της Dacia: Ουσιαστικό αλλά και cool, eco-smart, στιβαρό και περιπετειώδες.
Οι αξίες της Dacia είναι συναφείς με τις απαιτήσεις των πελατών στα C-SUV. Οι γενναιόδωρες διαστάσεις ενισχύονται από τα έντονα γεωμετρικά σχήματα και τους όγκους των οποίων οι απλές γραμμές παραπέμπουν κατευθείαν στην ουσία. Τα φαρδιά φτερά και η θέση των εμπρός και πίσω φωτιστικών σωμάτων που είναι ακροβολισμένα στις 4 γωνίες του αμαξώματος, ενισχύουν τη δυναμική παρουσία του Bigster στο δρόμο.
Το εντυπωσιακό παρουσιαστικό του νέου Bigster και η εικόνα στιβαρότητας, ενισχύονται ακόμα περισσότερο από το συμπαγές, κατακόρυφο εμπρός μέρος που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέρνα SUV. Το μπροστινό μέρος είναι επίσης συμβατό με τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Dacia, με μια φαρδιά, γυαλιστερή μαύρη γρίλια και το εμβληματικό σήμα «Dacia link» στο κέντρο της. Το σμιλευμένο σχήμα του οριζόντιου καπό έχει σχεδιαστεί ώστε να παρέχει στον οδηγό ανεμπόδιστη ορατότητα του δρόμου μπροστά.
Το στυλ του νέου Bigster αντικατοπτρίζει τα ‘ουσιώδη’, χωρίς όμως να ξεχνά και την ‘cool’ αύρα, η οποία συγκαταλέγεται και αυτή στις αξίες της μάρκας και στις προσδοκίες των πελατών της κατηγορίας C-SUV.
Η Dacia είναι μία ‘cool’ μάρκα με το δικό της τρόπο. Τα χαρακτηριστικά γραφικά σχέδια, προσθέτουν μια πινελιά casual κομψότητας στο μπροστινό μέρος και στις πόρτες, καθώς και πάνω από την πίσω πινακίδα κυκλοφορίας. Και αντί να ακολουθήσουν την τάση με γυαλιστερό μαύρο, οι σχεδιαστές της Dacia επέλεξαν έναν συνδυασμό γυαλιστερού και ματ μαύρου, δημιουργώντας μία πιο στιβαρή και ανθεκτική βαφή.
Νέο Bigster: στιβαρό, ‘cool’ και φιλικό με το περιβάλλον (eco-smart). Η μπροστινή και πίσω ποδιά, είναι βαμμένες από την κατασκευή τους, λύση που τις κάνει ακόμα πιο ανθεκτικές. Τα προστατευτικά που καλύπτουν περιφερειακά το αμάξωμα – στα πλαϊνά, τους θόλους των τροχών και το κάτω μέρος των προφυλακτήρων – είναι κατασκευασμένα από ένα υλικό που ονομάζεται Starkle®. Η Dacia χρησιμοποιεί αυτό το υλικό επιχειρώντας μια πιο βιώσιμη προσέγγιση. Εξελίχθηκε από τους μηχανικούς της μάρκας και είναι αποτελούμενο από ανακυκλωμένα υλικά, το Starkle® χρησιμοποιείται σε μη επεξεργασμένη (άβαφη) μορφή.
Στο εσωτερικό του νέου Bigster, οι σχεδιαστές έδωσαν μεγάλη βάση στα ουσιώδη: χώροι, εργονομία και άνεση. Το, ψηλά τοποθετημένο, κάθετο ταμπλό αυξάνει το διαθέσιμο χώρο για τους εμπρός επιβάτες.
Για λόγους απλούστευσης και αποτελεσματικότητας, οι πληροφορίες οδήγησης συγκεντρώνονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10’’, ενώ οι πληροφορίες που σχετίζονται με το σύστημα πολυμέσων, εμφανίζονται στην κεντρική οθόνη αφής των 10,1”. Τις δύο οθόνες ενώνει αισθητικά μια κομψή πράσινη λωρίδα, που ταιριάζει αρμονικά με το ταμπλό.
Τέλος, η υπογραφή του γνωστού «Υ» της Dacia τονίζει την αισθητική σχέση του εσωτερικού με την εξωτερική σχεδίαση του νέου Bigster:
Εσωτερικά, στους αεραγωγούς σχήματος Y, και στην επένδυση των χειρολαβών στις πόρτες.
Εξωτερικά, η φωτιστική υπογραφή σχήματος Y στα μπροστινά και στα LED πίσω φωτιστικά σώματα.
Το νέο Bigster είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα στην κατηγορία των C-SUV, ικανοποιώντας έτσι μία θεμελιώδη απαίτηση των πελατών στο συγκεκριμένο segment.
Το εσωτερικό ύψος είναι κορυφαίο στην κατηγορία του, τόσο για τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες, εξασφαλίζοντάς τους μία μοναδική αίσθηση ευρυχωρίας. Οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα έχουν στη διάθεσή τους το μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατά τους στην κατηγορία, ώστε να απολαμβάνουν ένα εξαιρετικό επίπεδο άνεσης στο ταξίδι τους.
Το νέο Bigster προσφέρει επίσης και το κορυφαίο σε διαστάσεις και χωρητικότητα πορτμπαγκάζ, με μέγεθος που φτάνει τα 667 λίτρα VDA, κάτω από την πίσω εταζέρα. Το μήκος και το ύψος του χώρου αποσκευών θέτουν νέα πρότυπα στην αγορά των C-SUV.
Το ασύμμετρα (40/20/40) αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να μεταφέρει αντικείμενα μεγάλου μήκους, χωρίς όμως να θυσιάζει στο ελάχιστο την άνεση των επιβατών. Όταν πίσω κάθονται μόνο δύο επιβάτες, η άνεση μπορεί να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο, με την αναδίπλωση του κεντρικού τμήματος της πλάτης του καθίσματος, το οποίο στη συνέχεια σχηματίζει ένα υποβραχιόνιο που περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες και μια θήκη για κινητό τηλέφωνο. Με τις πλάτες διπλωμένες, το Bigster προσφέρει ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο με εξαιρετικό μέγιστο μήκος φόρτωσης, που φτάνει μέχρι τα 2,7 μέτρα.
Η λειτουργία ‘Easy Fold’ διευκολύνει στην αναδίπλωση των καθισμάτων από το χώρο του πορτμπαγκάζ, με τη χρήση δύο μοχλών δεξιά και αριστερά.
Ένα ανθεκτικό, εύκολο στο καθάρισμα, λαστιχένιο κάλυμμα, παρέχει ιδανική προστασία για το δάπεδο του χώρου φόρτωσης. Όταν δεν χρησιμοποιείται, το χαλάκι αυτό μπορεί εύκολα να τυλιχτεί για αποθήκευση.
Το νέο Bigster διαθέτει επίσης και το σύστημα YouClip, που περιλαμβάνει μία πληθώρα από χρήσιμα αξεσουάρ. Ένα απλό και έξυπνο σύστημα για την στερέωση μιας μεγάλης γκάμας αξεσουάρ σε κύρια σημεία μέσα στην καμπίνα επιβατών, με πρακτικό και σίγουρο τρόπο.
Νέο Bigster HYBRID 155. Το Dacia Bigster είναι το πρώτο μοντέλο του Renault Group που κινείται από το ολοκαίνουργιο σύστημα κίνησης HYBRID 155, συνδυάζοντας έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 107 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ηλεκτροκινητήρα 50ίππων και έναν κινητήρα μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης), μια μπαταρία 1,4 kWh (230V), και αυτόματο ηλεκτρικό κιβώτιο ταχυτήτων. Διαθέτει τέσσερις ταχύτητες για τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως και άλλες δύο για τους ηλεκτροκινητήρες. Αυτή η συνδυασμένη τεχνολογία υιοθετήθηκε χάρη στην απουσία του συμπλέκτη.
Το σύστημα κίνησης HYBRID 155 ολοκληρώνει τη γκάμα HYBRID 140 που διατίθεται στο νέο Duster και το Jogger. Αποδίδει περισσότερη ισχύ (15 παραπάνω ίππους), περισσότερη ροπή (20Nm παραπάνω, με μέγιστη τιμή τα 170Nm μόνο για τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως), και αυξημένη ικανότητα ρυμούλκησης (250κιλά παραπάνω, με μέγιστη τιμή περίπου έναν τόνο). Η οικονομία έχει επίσης βελτιωθεί, με μείωση κατά 6% στην κατανάλωση καυσίμου, και τις εκπομπές ρύπων, χάρη κυρίως στη βελτιστοποιημένη διαχείριση της λειτουργίας του κινητήρα.
Συνδυάζοντας το αναγεννητικό φρενάρισμα με την μεγάλη ικανότητα ανάκτησης ενέργειας της μπαταρίας, και την αποτελεσματικότητα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, το Bigster μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, έως και στο 80% του χρόνου κυκλοφορίας του στην πόλη. Επιπλέον, το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.
Νέο Bigster TCe 140. Διαθέσιμο για πρώτη φορά στη γκάμα της Dacia, κινητήριο σύνολο σε τέτοιο επίπεδο ισχύος, πρόκειται για τον κινητήρα που βασίζεται στον TCe 130 ο οποίος διατίθεται και στο νέο Duster. Αυτό το πρώτο επίπεδο ηλεκτροκίνησης συνδυάζει έναν νέας γενιάς 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρου, που λειτουργεί βάσει του κύκλου Miller (βελτιστοποιημένη απόδοση και μειωμένες θερμικές απώλειες), και Mild Hybrid σύστημα 48V, με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Νέο Bigster ECO-G 140. Η Dacia είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στις πωλήσεις οχημάτων υγραερίου στην Ευρώπη, και ο μόνος κατασκευαστής που προσφέρει μια επιλογή κινητήρων διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG), σε όλα τα μοντέλα εσωτερικής καύσης της, που τα ονομάζει ECO-G. Με το νέο Bigster, η Dacia ανοίγει νέους δρόμους, με ένα σύστημα κίνησης που συνδυάζει το διπλό καύσιμο με ένα σύστημα Mild Hybrid 48 V. Το ήπιο υβριδικό σύστημα υποστηρίζει τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,2 λίτρου, χρησιμοποιώντας ως καύσιμο είτε τη βενζίνη είτε το υγραέριο, κατά τις φάσεις εκκίνησης και επιτάχυνσης, για βελτιωμένη οδηγική απόλαυση και απόδοση.
Λειτουργώντας με υγραέριο, το νέο Bigster ECO-G 140 εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από έναν αντίστοιχο μη υβριδικό βενζινοκινητήρα. Με δύο ρεζερβουάρ που περιέχουν συνολικά 99 λίτρα καυσίμου (50 λίτρα βενζίνη και 49 λίτρα υγραέριο), το μοντέλο επιτυγχάνει αυτονομία που φτάνει έως και τα 1.450χλμ. Τοποθετημένο κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, το ρεζερβουάρ του υγραερίου δεν επηρεάζει καθόλου το χώρο φόρτωσης. Ένας διακόπτης στο ταμπλό επιτρέπει τη γρήγορη και απρόσκοπτη μετάβαση από τον έναν τύπο καυσίμου στον άλλο.
Νέο Bigster TCe 130 4×4. Το νέο Bigster είναι κατασκευασμένο με στόχο να ξεφύγει από τα τετριμμένα, καθώς διαθέτει ένα σύστημα τετρακίνησης που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 ταχυτήτων, και ένα Mild Hybrid σύστημα 48V για μεγιστοποίηση της απόδοσης. Αυτό το υβριδικό σύστημα λειτουργεί υποβοηθητικά στον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,2 λίτρου κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, ενώ παρέχει βελτιωμένη οδηγική απόλαυση.
Οι έξυπνες, αρθρωτές μπάρες οροφής της Dacia είναι στάνταρ στο νέο Bigster Extreme. Οι μπάρες οροφής είναι διαμήκεις στην τυπική τους θέση, αλλά μπορούν να επανατοποθετηθούν γρήγορα και σε εγκάρσια θέση. Με αυτό τον τρόπο, ο πελάτης δεν χρειάζεται να αγοράσει συμβατικές μπάρες οροφής, και να πρέπει να τις συναρμολογεί και να τις αποσυναρμολογεί κάθε φορά. Όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις του Bigster διατίθενται με στάνταρ σταθερές διαμήκεις μπάρες οροφής.
Απολαύστε την ύπαιθρο από την καμπίνα επιβατών, χάρη στην πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή: πρώτη φορά για τη Dacia.
Η πρώτη πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή της Dacia έχει μήκος 120cm, είναι σχεδιασμένη να ανοίγει κατά 35cm, με λειτουργία tilt-and-turn. Αφήνει το φυσικό φως να πλημμυρίσει το εσωτερικό, και διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Extreme, και προαιρετικά στην έκδοση Journey.
Αποτελεσματικό σύστημα 4×4
Το νέο Bigster TCe 130 4×4 διαθέτει σύστημα 4κίνησης με πέντε επιλογές, ανάλογα με το είδος του εδάφους:
AUTO: η ροπή κατανέμεται αυτόματα μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, ανάλογα με το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα.
SNOW: βελτιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους με συγκεκριμένες ρυθμίσεις για τις λειτουργίες του ESC και του traction control.
MUD/SAND: για οδήγηση σε σαθρό έδαφος, όπως λασπώδεις ή αμμώδεις διαδρομές
OFF-ROAD: εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου, και είναι ιδανική επιλογή για σκληρά και πετρώδη εδάφη. Αυτή η λειτουργία κατανέμει τη ροπή αυτόματα και αποτελεσματικά μεταξύ των μπροστινών και των πίσω τροχών ανάλογα με το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα.
ECO: βελτιστοποιεί την κατανάλωση καυσίμου ρυθμίζοντας τον κλιματισμό και την ισχύ του οχήματος. Ρυθμίζει την κατανομή της ροπής του κινητήρα, μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, για να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου, ενώ προσαρμόζεται στις συνθήκες πρόσφυσης.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ