Δοκιμάζουμε το MG eHS Plug-in Hybrid

Η ναυαρχίδα της MG στην κατηγορία C-SUV, ένα μοντέλο που έχει βάλει σε μπελάδες τους ανταγωνιστές του. Βλέπετε η MG είναι ένα δυνατό χαρτί στπν χώρο της αυτοκίνησης που μπορεί μεν να ανήκει στην Κινεζική Saic που είναι κολοσσός, διατηρεί όμως όλα τα στοιχεία που αρέσουν στους Ευρωπαίους

Άλλωστε το μοντέλο που θα οδηγήσουμε έχει σχεδιαστεί στο Marylebone του Λονδίνου. Η έκδοση της δοκιμής μας MG EHS Plug-in Hybrid προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις, οικονομία και ηλεκτρική αυτονομία 52 χιλιομέτρων

Σχεδιαστικά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους ανταγωνιστές του, καθώς διαθέτει ένα κλασσικό σχήμα χωρίς εξαλλοσύνες που μπορεί να μην αρέοσυν σε κάποιους

Το πιο εντυπωσιακό μέρος του αμαξώματος είναι μπροστά, με την μεγάλη μάσκα όπου δεσπόζει και το τεράστιο λογότυπο «MG». Οι προβολείς τεχνολογίας led με τα κάθετα φλας συμπληρώνουν την δυναμική εικόνα.

Την ίδια στιγμή την δυναμική εμφάνιση τονίζουν οι ανάγλυφες καμπύλες επιφάνειες στο πλαινό μέρος, με τους τονισμένους θόλους στα φτερά.Το MG eHS έχει μήκος που φτάνει τα 4.575 χλστ., πλάτος τα 1.876 χλστ. και ύψος στα 1.664 χλστ.με μεταξόνιο στα 2,72 μέτρα Οι διαστάσεις το τοποθετούν στην «καρδιά» της κατηγορίας των C-SUV.

Τα νικελένια πλάισια παραθύρων προσδίδουν έναν τόνο πολυτέλειας. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led. Οι δυνατότητες στον δρόμο και τα άλογα που κρύβονται, «προδίδονται» από τις διπλές απολήξεις εξάτμισης.

Η εξωτερική διαφορά που ξεχωρίζει την plug in hybrid έκδοση από την απλή, είναι οι δύο τάπες καυσίμου. Η μία της βενζίνης και η δεύετρη της θύρας φόρτισης Περνάμε στο εσωτερικό και καθόμαστε στο κάθισμα μετις ηλεκτρικές ρυθμίσεις και την πολύ καλή πλευρική στήριξη. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι κλασική, πλην όμως διαθέτει υψηλή ποιότητα κατασκευής με εξαιρετική συναρμογή, θέτοντας ένα τέλος στα ερωτήματα περί Κινέζικής κατασκευής.

Σε αυτό συνηγορούν και η επένδυση με συνθετικό δέρμα σε ταμπλό και καθίσματα. Την ίδια στιγμή το επίπεδο εξοπλισμού είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, με διάσταση 12,3 ίντσες και διαθέτει μενού ξεχωριστής διαμόρφωσης ανάλογα με τις επιθυμίες σας. Στο κέντρο του ποιοτικού ταμπλό δεσπόζει η οθόνη διαστάσεων 10,1 ιντσών με τρισδιάστατη κάμερα οπισθοπορείας η οποία σου δίνει την δυνατότητα να δεις περιμετρικά το αυτοκίνητα από όλες κατευθύνσεις πατώντας την ανάλογη ένδειξη. Επιπλέον υπάρχουν και αισθητήρες παρκαρίσματος. Η συνδεσιμότητα χαρακτηρίζεται πλήρης με Android Auto και Apple CarPlay. Οι χώροι επιβατών είναι ένα ακόμη δυνατό σημείο για κάποιον που διαθέτει οικογένεια. Ειδικά οι πίσω επιβάτες, έxoυν περίσσιο «αέρα» για το κεφάλι και τα πόδια ακόμη και με ύψος που ξεπερνά τα 1,80 μέτρα.

Στο πορτ μπαγκάζ, το MG eHS Plug-in Hybrid έχει διαθέσιμα 448 λίτρα, τιμή η οποία φτάνει στα 1.375 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.Στα πίσω διαιρούμενα καθίσμστα κατά 60-40 υπάρχει και η δυνατότητα ρύθμισης κλίσης της πλάτης.

Η κωδική ονομασία MG Pilot περιλαμβάνει έναν μακρύ κατάλογο συστημάτων ασφαλείας που προσφέρουνι αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 με ταχύτητα έως και 60 χλμ./ώρα. Μιλάμε για ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων με ειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας από πίσω, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ανίχνευση τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής οχήματος και υποβοήθηση ορίου ταχύτητας.

Πονοκέφαλος η πληθώρα ηλκετρονικών συστημάτων του MG eHS Plug-in Hybrid για τους ανταγωνιστές στην συγκεκριμένη κατηγορία που μπορεί να τα διαθέτουν, πλην όμως πρέπει για να τα αποκτήσεις να βάλεις πολύ πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Πάμε όμως στο πιο δυνατό σημείο της έκδοσης που δεν είναι άλλο από το υβριδικό σύνολο που κρύβεται κάτω από το καπό του MG eHS, Το υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 1,5 λίτρων έχει καταγωγή από την GM και έχει απόδοση 162 ίππους στις 5500 σ.α.λ. με την ροπή των 250 Nm να κάνει την εμφάνιση της από τις 4300 σ.α.λ. Συμπαραστάτης είναι ο ηλεκτροκινητήρας ο οποίος έχει απόδοση 122 ίππους

Τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 16,6 kWh.Το plug-in υβριδικό μοντέλο της δοκιμής μας δίνει τρεις επιλογές στα προγράμματα οδήγησης .

Μέσω μπουτόν στο κάτω μέρος της κονσόλας ενεργοποιείς την αυτόματη hybrid λειτουργία και την αποκλειστική ηλεκτρική λειτουργία (EV). Το ενδιαφέρον τραβάει και το προγραμμα Save που δίνει προτεραιότητα στον βενζινοκινητήρα, κρατώντας σταθερό το φορτίο της μπαταρίας.

Συνδυαστικά το υβριδικό σύστημα κίνησης του MG eHS Plug-in Hybrid αποδίδει 258 ίππους και 370 Nm ροπής από το… ρελαντί των 1.000 σ.α.λ. τιμές που σε προιδεάζουν για το τι θα συμβεί μόλις πατήσεις το δεξί πεντάλ. Ο βενζινοκινητήρας μεταφέρει την ισχύ με αυτoματοποιημένο κιβώτιο 6 σχέσεων με ηλεκτρονικό διαφορικό XDS και ο ηλεκτροκινητήρας με 4ταχυτο κιβωτιο.

Μιλάμε ουσιαστικά για 10 ταχύτητες στην υπηρεσία των επιδόσεων και της οικονομίας καυσίμου, με την ισχύ να μεταφέρεται μόνο στους μπροστινούς τροχούς. Όταν η κίνηση γίνεται υβριδικά τότε γίνεται χρήση των έξι σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου. Όταν κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, τότε προσομοιώνεται η λειτουργία κιβωτίου τεσσάρων σχέσεων.

Στο πάτημα του γκαζιού τα 0-100 χλμ.ώρα έρχονται σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190χλμ./ώρα.Η κατανάλωση καυσίμου του MG eHS είναι μόλις 1,8 λίτρα ανά 100 χλμ ενώ οταν αδειάσει η μπαταρία η τιμή ανεβαίνει στα 5,5 με 6 λίτρα /100 χλμ. Τιμές εντυπωσιακές με βάση το μέγεθος του αμαξάματος και του βάρος που ξεπερνά τα 1700 κιλά.Εκπομπές CO2 στα 43 γρμ./χλμ.

Όμως έχεις την δυνατότητα να κινηθείς μόνο με ηλεκτρική ενέργεια με πλήρως φορτισμένη μπαταρία στο EV πρόγραμμα οδήγησης και για απόσταση μέχρι 52 χιλιόμετρα. Όσον αφορά τον χρόνο φόρτισης της μπαταρίας σε συμβατική πρίζα χρειάζεσαι 6,5 – 7 ώρες. Μέσω wallbox και τον ενσωματωμένο φορτιστή μέγιστης ιοσχύος 3,7 KW ο χρόνος μειώνεται περίπου στις 3 ώρες.

Στον δρόμο το MG eHS Plug-in Hybrid αποδείχθηκε φιλικό με άμεση ανταπόκριση στις εντολές σου. Αν και έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος οι κλίσεις στις στροφέςς είναι ελεγχόμενες. Το σύστημα διεύθυνσης έχει καλή αίσθηση ενώ την ασφαλή οδική συμπεριφορά συμπληρώνει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα «XDS». Το σύστημα αυτό προσομοιώνει τη λειτουργία διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, περιορίζοντας το άσκοπο σπινάρισμα στον εσωτερικό κινητήριο τροχό μέσα στη στροφή.

Στον ανοιχτό δρόμο το MG eHS Plug-in Hybrid σε προκαλεί να ανεβάσεις ταχύτητα χάρη στην ευθυβολία του, τον χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο και το πλόύσιο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων που προσφέρουν ασφαέλια 5 αστέρων.

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 145 χλστ. σε προτρέπουν να κινΗθείς σε εκτός δρόμου διαδρομές .Βέβαια η έλλειψη της τετρακίνησης δε σε αφήνει να υπερβείς τα όρια παρά την παρουσία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος «XDS». που βελτιώνει την κίνηση σε πιο δύσκολα εδάφη. Τα φρένα του αποδείχθηκαν ανθεκτικά στη σκληρή χρήση.

Με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και την Ιδιαίτερη προσοχή που έχει δείξει ο Όμιλος Συγγελίδη στην MG από την πρώτη ημέρα που έφερε την μάρκα στην Ελλάδα και την τιμή από 40.500 ευρώ για την έκδοση «Exclusive»

Tο MG eHS Plug-in Hybrid αποτελεί λοιπόν μια δελαστική πρόταση καθώς διαθέτει όλα τα στοιχεία που έχει ο ανταγωνισμός. Μόνο που χρειάζεσαι περισσότερα χρήματα για να τα αποκτήσεις.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ